در دو روز گذشته مطالبی را از ستون‌های آفرینش منتشر کرده‌ایم که بهانه آن تصویر خارق‌العاده‌ای بود که تلسکوپ فضایی جیمز از آن منتشر و حالا پس از تصاویر نوبت به صدایش رسیده است!

ستون های آفرینش

به گزارش همشهری آنلاین، این تصویری نمادین از ستون‌های آفرینش را به ما نشان می‌دهد، منطقه‌ای ستاره ساز در سحابی عقاب که نخستین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل با وضوح بالا به ثبت رسید.

فراتر از نگاه کردن به آن، ما می‌توانیم به صدای آن گوش هم بدهیم! دانشمندان صدا را به داده‌ها پیوند زدند تا راه جدیدی برای درک تصویر به ما ارائه دهند. این صدا را بشنوید:

نظرات

• نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • عبدالله IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    25 13
    سر در آوردن از اسرار عالم بدون اعتقاد به خالق هستی هیچ. وقت ممکن نخواهد بود بشر برای فهم این اسرار باید از قرآن مدد بخواهد.
  • Msv IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    27 8
    بعد تو ایران افتادن ب جون مردم ک اگر خدای نکرده تار مویی از شما رو نامحرم دید جاتون وسط جهنمه،من عظمت خدا رو تو کهکشان دیدم ک اتفاقا از طریق دوربین بلاد کفر منتشر شده
    • دوستدار هموطن IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      5 4
      بلاد کفر تا همیشه مدیون دستاورد های مسلمانان خواهند بود.. جامعه بزرگ مسلمانان 3 قرن قدرت سیاسی نظامی اقتصادی اول جهان بودند..و دستاوردهای فراوانی رو به خدمت بشر دراوردن! 800 سال تدریس اثار ابن سینا در اروپا یه نمونه دم دستی.. حالا با یه جستجو ساده از دستاورد های علمی مسلمانان شعور و اگاهی تحقیقی و نه تحمیلی خودت رو بیشتر کن.. دوستدار هموطن
    • عبدالله IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 1
      ای کاش عظمت خدا را در خانه خودمان می دیدیم نه در بلاد به قول شما کفر در چشمان خود که چگونه می بیند. درگوشهای خود که چگونه می شنود و درریه خود که چگونه از بیرون هوا را به رگهای خون می رساند. در قرآن که زورمان می شود آیه ای بخوانیم هزار سال در علم نجوم قبل تر از ناسا است.
  • Hcd IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    به قسمت پر از گاز و غبار که می رسد صدا تغییر می کند و متراکم تر و پر بسامد تر می شود .
  • خداشناس IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱