در دو روز گذشته مطالبی را از ستون‌های آفرینش منتشر کرده‌ایم که بهانه آن تصویر خارق‌العاده‌ای بود که تلسکوپ فضایی جیمز از آن منتشر و حالا پس از تصاویر نوبت به صدایش رسیده است!

ستون های آفرینش

به گزارش همشهری آنلاین، این تصویری نمادین از ستون‌های آفرینش را به ما نشان می‌دهد، منطقه‌ای ستاره ساز در سحابی عقاب که نخستین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل با وضوح بالا به ثبت رسید.

فراتر از نگاه کردن به آن، ما می‌توانیم به صدای آن گوش هم بدهیم! دانشمندان صدا را به داده‌ها پیوند زدند تا راه جدیدی برای درک تصویر به ما ارائه دهند. این صدا را بشنوید:

بیشتر بخوانید:

کد خبر 713857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • عبدالله IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    25 13
    سر در آوردن از اسرار عالم بدون اعتقاد به خالق هستی هیچ. وقت ممکن نخواهد بود بشر برای فهم این اسرار باید از قرآن مدد بخواهد.
  • Msv IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    27 8
    بعد تو ایران افتادن ب جون مردم ک اگر خدای نکرده تار مویی از شما رو نامحرم دید جاتون وسط جهنمه،من عظمت خدا رو تو کهکشان دیدم ک اتفاقا از طریق دوربین بلاد کفر منتشر شده
    • دوستدار هموطن IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      5 4
      بلاد کفر تا همیشه مدیون دستاورد های مسلمانان خواهند بود.. جامعه بزرگ مسلمانان 3 قرن قدرت سیاسی نظامی اقتصادی اول جهان بودند..و دستاوردهای فراوانی رو به خدمت بشر دراوردن! 800 سال تدریس اثار ابن سینا در اروپا یه نمونه دم دستی.. حالا با یه جستجو ساده از دستاورد های علمی مسلمانان شعور و اگاهی تحقیقی و نه تحمیلی خودت رو بیشتر کن.. دوستدار هموطن
    • عبدالله IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 1
      ای کاش عظمت خدا را در خانه خودمان می دیدیم نه در بلاد به قول شما کفر در چشمان خود که چگونه می بیند. درگوشهای خود که چگونه می شنود و درریه خود که چگونه از بیرون هوا را به رگهای خون می رساند. در قرآن که زورمان می شود آیه ای بخوانیم هزار سال در علم نجوم قبل تر از ناسا است.
  • Hcd IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    به قسمت پر از گاز و غبار که می رسد صدا تغییر می کند و متراکم تر و پر بسامد تر می شود .
  • خداشناس IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    ما همه واین عالم کره خاکی ذره ایی از اقیانوس بی پایان خداییم که با این همه تحصیل وعلم بشر واین همه ابزار که تولید شده هنوز تا فاصله کوتاهی توانستیم ببینیم ودرک کنیم عظمت این دنیا وهستی عالم را ولی بی شک مکانهای دست نا یافته ایی هنوز هست که به دوراز چشم مسلح انسان است که دیده نشده. ای انسان از ادعا و کبر وغرورت کم کن که خدای قادر متعال هر چه وعده داده بیشک تحقق خواهد یافت فقط کار خیر ودست گیری نیازمند وکمک به هم نوع خویش مقبول احدیت است وبس حرص وطمع واجحاف در حق دیگران چیزی جز عداب الهی در بر ندارد وزندگی را بر هیچ موجود زنده ایی که خدا به او حق حیات داده تلخ نکنیم وبگذاریم همه از زنده بودنشان حض واقعی شیرین حیات را بچشندانشالله
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    عالی بسیار تآمل برانگیز است