شنبه ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین : مقامات بهداشتی آمریکا داروی جدید ضدایدز ساخت شرکت Johnson & Johnson را برای درمان بیماران مقاوم به سایر داروها مورد تایید قرار دادند.

به گزارش رویترز این دارو با نام پرزیستا (Prezista) از گروه داروهای مهارکننده پروتئاز است که برای درمان گونه‌های مقاوم ویروس نقص ایمنی اکتسابی (HIV) عامل ایدز طراحی شده‌اند.
این دارو همراه با مقدار کمی از یک داروی قدیمی‌تر از گروه مهارکننده‌های پروتئاز به نام ریتوناویر(Ritonavir)   که تجزیه پرزیستا را در بدن کند می‌کند و بر غلظت آن در  بدن می‌‌افزاید تجویز می‌شود. مصرف این دارو  که باید همراه با سایر داروهای ضدایدز باشد، روزی 25 دلار برای بیماران خرج بر خواهد داشت.
ویروس نقص ایمنی اکتسابی  (HIV) حدود 40 میلیون نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده‌است. متخصصان ایدز می‌گویند  مقاومت این ویروس به داروها به علت جهش‌های سریع آن درمان بیماران را با مشکل روبرو کرده است.
پرزیستا اولین دارو از سه داروی جدید ضد ایدز است که شرکت  Johnson & Johnson قرار است وارد بازار دارویی کند.  داروهای ضد ایدز بازاری چند میلیارد دلاری را در آمریکا تشکیل می‌دهند و عرضه این داروی جدید قیمت سهام شرکت سازنده را بالا  برده‌‌است.

کد خبر 714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز