چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم دیپلماتیک هیلاری کلینتون شکل‌گیری خود را هنگامی آغاز کرد که رییس جمهور آینده آمریکا؛ جیمز اشتاین‌برگ (James Steinberg) و جیکوب لیو (Jacob Lew) را به عنوان معاونان وزیر خارجه آمریکا برگزید

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، سناتور کلینتون که پیش از این رقیب باراک اوباما برای نامزدی از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، قرار است سکان وزارت امور خارجه کابینه اوباما را در دست بگیرد.

اوباما قول داده در دولت خود، پس از هشت سال ریاست جمهوری جرج بوش که پنتاگون و آژانس‌های جاسوسی، امور وزارت خارجه آمریکا را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود، اولویت بیشتری به دیپلماسی بدهد.

به نوشته شماره روز سه‌شنبه روزنامه نیویورک تایمز، کلینتون قرار است فرستادگان کارکشته‌ای را برای مناطق دردسرخیز برگزیند که در دوره بوش از کنترل خارج شدند.

اوباما روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تیم که ما گرد هم آورده‌ایم، به شکلی منحصر به فرد مناسب پاسخ به چالش‌های بزرگ جهانی است که امروز با آن مواجهیم. آنها به تیمی قوی از کارشناسان پیشرو و مدیران تربیت‌شده می‌پیوندند و من منتظر همکاری با آنها در سال‌های پیش رو هستم.»

تایمز نوشت، انتصاب لیو که مدیر بودجه در دوره بیل کلینتون، شوهر هیلاری بود، کلیدی برای دریافت منابع بیشتر از کنگره برای این وزارتخانه خواهد بود.

اوباما همچنین توماس دونیلون را به عنوان معاون مشاور امنیت ملی معرفی کرد تا با جیمز جونز، ژنرال بازنشسته تفنگدار آمریکایی همکاری کند. او هفته گذشته به عنوان مشاور امنیت ملی اوباما معرفی شد.

جو بایدن، معاون رییس جمهور آینده آمریکا هم تونی بلینکن (Tony Blinken) را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید.

همانند دیگر انتخاب‌های اوباما، همه این چهار نفر در دوره کلینتون سمتی داشته‌اند.

کد خبر 71445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز