به گزارش همشهری آنلاین؛ عبدالمطهر محمدخانی در تشریح ساماندهی پارک حاشیهای در سطح شهر تهران گفت: یکی از معضلات جدی شهروندان تهرانی جای پارک است که با افزایش چشمگیر خودروی شخصی و تردد شهروندان در شهر در برخی معابر و محلات شهر تهران به بحران تبدیل شده است.
او افزود: بر همین اساس در دوره جدید مدیریت شهری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا با یک فناوری جدید و بهره گیری از هوشمندسازی این کار انجام شود. در حقیقت در بستر سامانههای IT ساماندهی پارک حاشیهای انجام میشود. در همین راستا مقرر شده در ۱۴ منطقه تهران این اقدام محقق شود.
در محدوده های تجاری و اداری مشکل پارک حاشیه ای حاد است
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: اولویت با این ۱۴ منطقه است چرا که در برخی مناطق تهران مشکل کمتری در این حوزه وجود دارد. در مناطق حاشیهای مشکل کمتر است و در مناطق مرکزی و شمال تهران در این حوزه مشکل بیشتری داریم. در حقیقت در محدودههای تجاری و اداری مشکل پارک حاشیهای حاد است و در اولویت قرار دارند بنابراین با مناطق مرکزی و شمالی تهران آغاز میکنیم و تلاش خواهد شد این موضوع به صورت قطعی تا پایان سال حل شود.
محمدخانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در سه منطقه تهران مزایده این کار انجام شده است، افزود: بزودی در سایر مناطق هم مزایدهها برگزار خواهد شد و به این ترتیب ۲۱ هزار جای پارک برای تهران با این مدل پارک حاشیهای بر مبنای یک مراجعه به نرم افزار و "تهران من" قابل استفاده خواهد بود. این اقدام با هدف کاهش بخشی از مشکل پارک حاشیه ای خودرو در تهران به ویژه نقاط پر رفت و آمد انجام شده است.
دریافت هزینه پارک حاشیه ای در مرحله اول اجرای طرح نیست
او درخصوص هزینه پارک حاشیه ای در تهران برای شهروندان نیز گفت: نوع نگاه مدیریت شهری این است که هر موضوعی که قرار است اساسی حل شود اولا باید مردمی سازی شود و در مرحله بعد مدل اقتصادی در آن دیده شود، البته این به این معنا نیست که الزاما نگاه درآمدزایی برای شهرداری تهران وجود داشته باشد. در حقیقت اگر یک اقتصاد پایدار و چرخه برای خود ایجاد کند منطقیترین حالت تحقق موضوع است به شکلی که بخش خصوصی همراهی کند و گروههای دانش بنیان وارد عمل شوند و صرفه و صلاح چند جانبه اتفاق بیفتد.
نظر شما