با وجود ارتکاب انواع جنایت‌ها از سوی اغتشاشگران و حمایت رسانه‌های معاند از آنها، حال همین طیف با علم به رسوایی‌ای که به بار آورده‌اند، پیامدهای مأموریت خود را انکار می‌کنند.

اغتشاشات

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه جوان در این زمینه می‌نویسد: ۲۴ساعته حمله به مردم مذهبی و نیروی امنیتی یاد می‌دهند، با افتخار فیلم سوزاندن مسجد و قرآن منتشر می‌کنند، بی‌بی‌سی با ریگی گفت‌وگو کرد، اینترنشنال با الاحوازیه، رجوی کنار آنهاست و تشویق تروریست‌ها هم کار عبدالحمید، پرچم تروریست‌ها هم در تجمع‌شان؛ با همه اینها حمله به شاهچراغ شد کار نظام؟

خون شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ هنوز روی سنگفرش‌های حرم بود که براندازان با لیدری خبرنگاران و مجریان و عوامل تلویزیون سعودی اینترنشنال و سایر همفکران در رسانه‌های فارسی‌زبان ضد ایرانی، این موج را آغاز کردند که حمله تروریستی شاهچراغ «کار خودشونه»!

این در حالی بود که تروریست‌های داعش رسماً مسئولیت حادثه را برعهده گرفتند، بیانیه دادند، در رسانه رسمی‌شان هم به آن پرداختند و رسانه‌های بین‌المللی هم آن را بازتاب دادند.

طی ۴۰ روز گذشته، تیم سایبری و رسانه‌ای براندازان در رسانه‌های رسمی و صفحات مجازی خود، هم به تشویق معترضان برای اعمال خشونت علیه مخالفان خود اقدام کرده‌اند، هم رسما آموزش حمله و ترور داده‌اند، هم با ذوق و حس پیروزی اخبار مربوط به هر نوع خشونتی را که براندازان در کف خیابان‌های ایران مرتکب می‌شدند، پوشش داده‌اند.

سه روز قبل از حادثه تروریستی شاهچراغ، مراد ویسی، دبیر خبر تلویزیونی سعودی «ایران اینترنشنال» در کلاب‌هاوس خبر می‌دهد که به زودی در حادثه‌ای در ایران، تعداد قابل توجهی کشته می‌شوند و اقدامی را که هنوز رخ نداده بود، منتسب به حاکمیت کرد.

سه هفته قبل از حادثه و در میانه آشوب در خیابان‌ها، مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز که به‌دلیل حمایت از بهائیان محاکمه و محکوم و سپس از ایران فرار کرد، طی توئیتی نوشت: «امروز بهترین زمان برای خرابکاری شرافتمندانه است. آنها گیج و فرسوده‌اند. #مهسا-امینی.»

مهدی حاجتی که از لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر پنجم شیراز راه یافته بود، اردیبهشت‌ماه سال جاری در راستای حمایت از اعتراض و آشوب در ایران، مردم تهران را از طریق توئیتی، دعوت به ناامن کردن شهر کرد.

یک خواننده معروف رپ به نام «هیچ‌کس» نیز یک روز قبل از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ خطاب به معترضان نوشته بود: «اگه می‌رین بیرون، مزدور می‌ترکونین، اسلحه‌شون فراموش نشه... بعدا استفاده می‌شه... اگر هم خواستین فیلم و عکس بگیرین از تجهیزات ضبط‌شده، حتما حواستون باشه پس‌زمینه ساده باشه... مثلا یه دیوار بدون هیچ نشونه‌ای... تجهیزاتو روی فرش و اینا نذارین موقع تصویربرداری...

دستور به اعمال خشونت آنقدر به روال عادی براندازان تبدیل شده است که حتی صفحات اینستاگرامی بلاگر خانمی که تا دیروز صرفا نحوه آرایش کردن را آموزش می‌داد و تبلیغات لوازم آرایشی داشت، تبدیل به محل آموزش چگونگی استفاده از اسلحه، ساخت کوکتل مولوتف و نحوه حمله به نیروهای حافظ امنیت شده است.

ایجاد تنفر ضددینی، تئوریزه کردن خشونت و حمله علیه هر فرد معممی که در خیابان دیدند، تشویق حمله به مراکز دینی و مذهبی، ذوق‌زدگی رسانه‌ای از آتش زدن مسجد و قرآن و حتی دعوت به قرآن‌سوزی بخشی دیگر از رویکرد براندازان در ترویج خشونت بود.

تجزیه‌طلبی هم روی دیگر آنها بود. گرچه از ابتدای اردوکشی خیابانی براندازان، حضور تجزیه‌طلب‌ها در میان آنها مشهود بود، اما تجمع برلین و حضور پرچم‌های مختلف براندازی از کومله و حزب دموکرات تا الاحوازیه و پات‌ترک‌ها نشان داد تجزیه ایران یکی از اهداف اصلی براندازان است.

پیش از اینها بی‌بی‌سی فارسی با تریبون دادن به عبدالمالک ریگی، او را که قاتل ده‌ها ایرانی بود، یک مخالف بلوچ نامیده بود یا اینترنشنال به راحتی تریبون رسانه‌ای را پس از حمله تروریستی به رژه اهواز در اختیار سخنگوی گروهک الاحوازیه قرار داد یا اقدام به پخش مستقیم همایش منافقین در پاریس کرد.

کد خبر 716922
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 130
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    تمام خائنین باید به سزای اعمال ننگین خود برسند حالا میخواد علی کریمی باشه یا هر بی شرف دیگه چ
    • محمد IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      علی کریمی مثل شما ... نیست.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      85 56
      بله علی کریمی مثل شما .... نیست علی کریمی مثل دشمن به خون شهدا خیانت کرد و حتی یک بار هم از شهدا عذرخواهی نکرد....
    • محمد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      35 14
      چرا فکر میکنید همه مثل شما بی ... هستن!؟
  • مجتبی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    به کور همه معاندین این کشور و با همه این توطئه ها و خرابکاریها پرچم بالاست و بالا خواهد ماند چون چوب این پرچم تو خون هزاران شهید محکم شده
  • AU ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    من خودم به خیلی از مسائل اعتراض دارم. با این حال امکان ندارد در کنار وطن فروشها قرار بگیرم. ما احتیاج داریم تاریخ را مطالعه کنیم. به عنوان نمونه گفته های اردشیر زاهدی که داماد شاه بوده.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    مهران مدیری و همه بازیگران به اصطلاح سلبریتی های کاسب معاب و منافق که با اندیشه برره ای و سفاک گونه از نفاق و آشوب و کشته شدن انسان های بی گناه حمایت کردند ب باید تحریم و محاکمه بشن .ما به انفعال دستگاههای حکومتی و سکوت در برابر جنایات آشوبگران واغتشاشگران که از تریبون ملی برای نابودی ملت ما استفاده میکنن.اعتراض داریم و خواستار اشد مجازاتشان هستیم.مرگ برسلبریتی های منافق
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    سلام لطفا در مورد سینما رکس آبادان هم آگاه سازی کنین بگید کار کی بود تا ما هم قانع بشیم که شاهچراغ کار دشمن بوده
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      میخواهیم صدسال سیاه قانع نشی تا توی حماقتت بمونی
    • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      حرف مفت نزن. نو یک منافق. وطن فروش هستی. که داری این حرف را میزنی. سینما رکس آبادان هم کار ساواک. برو بخون. تحقیق کن تا بفهمی.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      123 6
      بزرگوار خواهشا از فضای مجازی بیا تو دنیای حقیقی اصلا با هیچ عقلی جور در نمیاد... کودک کشی تو مرام ما ایرانیا نیست... کار کسانیه که قبلا از این کارا زیاد انجام دادن...
    • احمد IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      316 4
      شماها دنبال دلیل نیستید ،چون کینه‌ورزی و عناد قلبهاتون رو سیاه کرده اما به عرض هموطنان خودم می‌رسونم که این شبکه های معاند و رسانه های بیگانه برای فوت خانم امینی ، بدون دردست داشتن هیچ سندی ، خودشون را ... کردن و تا جایی که به ناسای آمریکا گفتن نامش را روی مریخ بنویسند! اما در حادثه شاهچراغ که ده‌ها انسان بیگناه و زن و کودک جلوی چشم همه و دوربین ،قتل عام شدند، چرا هیچ باز تابی نداشت ، چرا برای آنها یقه پاره نکردند ، مگر نمی گویید کار خود نظام بوده ، خوب این کار که هزار برابر مرگ امینی باید تبعات داشته باشد، باید نام تک تک آنها را بعنوان جنایت نظام در بوق و کرنا می کردند! می دانید چرا نکردند؟ چون گوسفندها سئوال نمی کنند !!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    مرگ بر دشمنان خارجی و خائنین داخلی در این کشور هیچکدام هیچ غلطی نمی توانند بکنند
    • ناشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      49 24
      وقتی شبکه اعماق میگه ما بودیم هنوز قانع نشدی؟ همه مسایل رو به هم گره نزن موضوع واضحه
  • سعید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    همه اینها را درست می گویید مایه تأسف است اما یک سوال مهم و اساسی از خود بکنید مگر دانش آموزان ساعتها در اختیار آموزش و پرورش حکومت نبوده مگر صدا و سیمایی با میلیاردها بودجه و دارند ندارید از خود بپرسید چرا به چه دلیل این این افراد مخاطب شبکه های بیگانه ی هستند که بعضی از آنها کل مجموعه آنها گاراژ کوچک خانه آنها است این چه تبلیغات اسلامی صدا و سیما و آموزش پرورشی هست که به اندازه یک شبکه خارجی که در پارکینگ خانه برنامه اجرا می کند تاثیر در جوانان ندارد عزیز دل راه را اشتباه می روید دیوار بلند می شود سالها خود کانکس و بی اعتنایی به مردم. این مردم را به اینجا رسانیده کمی به خود بیایید بله هر دزد و راه زن و سر گردنه بگیری وقتی در مملکت صاحب نباشد مشغول به کار می شود مار دزد و سر گردنه بگیر همین است این حکومت است که باید طوری عمل کند که مردم پشتیبان آن باشند. مثل بچه های یک خانه که دلسوز پدر خود هستند پدری نباشید که بچه های. شما که ملت هستند از شما متنفر باشند. شما چنین مرده آید صد البته ضعفی پیش آید دزد و راه زن هم پیدا می شود به خود بیایید
  • کارشناس سیاسی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    کثیف ترین شبکه معاند و لجن پراکن شبکه وهابیت ال سعود انترنشنال است بعد از آن بی بی سی و در پایان شبکه برانداز من و تو تمام برنامه اشان در جهت ایجاد هرج و مرج و تشویق و ترغیب معترضان به خرابکاری و حضور در کف خیابان است.
  • کلاه کج (بهمئی) IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    این نجس های وهابی سعودی ،داعش ،رجوی ،اسرائیل ،کوموله ،آمریکا ...همه و همه تقاص خون عزیزانمان را ازشون میگیریم ..قطره به قطر خون شهدا گردنشان است و باید تقاص این حمله تروریستی داده شود ،آمریکایی که سپهبد عزیزمان را در کشور همسایه ما ترور کرد و به شهادت رساند اینها همه دست ساخته خود آمریکا بوده و هست ...تقاص عزیزانمان را خواهیم گرفت ...ما قوم لر همه ملت وقومیت های ایرانم آماده امر هستیم و خواب را از چشمان تروریستی ها و دشمنان خواهیم گرفت ...روزش رسیده ای غربی های بیشرف و ای سعودی های ظالم بیشرف و رژیم فاسد صهیونیستی نجس نفرین شده .
  • GB ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    دوران این فیلم ها تموم شده
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    57 25
    ننگ بر منافق داخلی و مزدور خارجی ها
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    58 25
    همان نشریه و شبکه داعشی که قتل عام در افغانستان و عراق و اروپا را به عهده گرفته، امروز مسولیت فاجعه شاهچراغ را اعلام کرده، وعکس قاتل را کنار پرچمشان نشان داده
  • عباس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    59 60
    اینجا دیار بیشه شیرانه،چارتا بچه سوسول نمیتونن خدشه ای به ایرانم وارد کنن!!
  • مجید IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    46 44
    قابل توجه بدبختای فریب خورده و متوهم و هیجانی که شده اند الت دست اجانب و معاندین کشور و ملت و نظام و فکر میکنند میتونن جمهوری اسلامی رو ساقط کنند :👇 جمهوری اسلامی هنوز ۱۰ درصد توانش رو برای کنترل و مهار اغتشاشات و فتنه هاون به صحنه نیاورده اونوقت شما توهم برتون داشته که جمهوری اسلامی داره سقوط میکنه😂🤔
  • DE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    51 37
    چوپان دروغگو وقتی چندبار دروغ گفت دیکه کسی حرفشو باور نکرد الان تو کشورما چنین اتفاقی افتاده نسبت به مسئولین
    • حسن IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      40 24
      بعضی‌ها ماموریت دارند که فقط دروغهای شبکه های بی بی سی و ایران اینترنشنال و...در کامنتهاشون تکرار کنند خودشان با علم واطلاع تکرار میکنند. ما همه اعتراض داریم ولی وطن فروش نیستیم. هیچ دولتی مردم خود را نمی‌کشد به خصوص ما ایرانی‌های پر عاطفه. مرگ بر داعشهای وطنی. ما ملت امام حسینیم. دروغگویی شبکه های معاند برای بی‌سوادان هم دیگه روشنه روشنه. خودتون راخسته نکنید.
  • فریاد DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    63 45
    من یه شهروندعادیم ازسیاست هم هیچی سرم نمیشه ولی نظرشخص منم اینه که شاهچراغ کاره خودشونه
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      42 29
      خوبه خودتم گفتی هیچی حالیت نیست😂
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      31 19
      تو که شهروند عادی حرفی حرف نزن با اون پرچمت
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    46 18
    لعنت بر وطن فروشهای مزدور فارسی زبان بی هویت
  • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    12 9
    لعنت بر آل سعود ولعنت بر همه‌ی کسانی دست داشتن در این حمله ترور یستی. خداوند جواب تون رابده زشت. تر بشین.
  • FR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    33 19
    مرگ بر فتنگر مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    26 7
    در اخبار بیطرف بودن هنر است، سعی کنید جناحی نباشید، تجدید نظر کنید در کار حرفه ای خود
  • حمیدع IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    29 12
    دقیقا کار خودشونه
  • حمید IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    40 16
    بودجه نظر دهی جیره خوار چقدره
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    29 17
    حقوق بگیرای ۲۰میلیونی که شکمشون سیر هی میان تو کامنتا دم از وطن پرستی میزنن دوروزنون نداشته باشین کفشتون هم میفروشین چه برسه به وطن
    • جوان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      28 30
      ۲۰ میلیون تومن :/ والا حقوقی که میگیریو به همه نمیدن عزیزم الان برو افرادی که وسط خیابون اغتشاش میکنن رو ببین اکثر افراد دور من که استوری می گذارند همه خونه دارند ماشین دارند منتهی دغدغشون فقط ازادی حجابه من میدونم وضع اقتصادی کشورم خرابه اما هنوز انقدر بی شخصیت و نادان نشدم برم اموال عمومی رو که مال خود مردم بدبخت هست خراب کنم و فحش بدم درست مطالبه میکنم بعدم ساختن یک خونه حداقل ۵ ماه وقت میخواد این که کشوره عصا موسی وجود نداره که یهو معجزه بشه زمان میبره برای درست شدنش اگرم دولت قبل گند زد که اصلا ندیدید و به رو خودتون هم نمیارید قرار نیست این دولت توی یک سال گند ۸ سال قبلیو جمع کنه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      17 10
      با گند 8 سال قبلیش هم میشه 16 سال. دو تا آدم بی لیاقت جمعا 16 سال کشور رو انداختن عقب.
  • زضا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    32 8
    مردم مشکل اقتصادی دارن همه وطنشان را دوست دارن
  • رحیم آبادی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    34 3
    همه وطن خود راذاتا دوست داریم.باید جلوی اختلاس ودزدی رابگیرم و عده ای هر کاری می کنند وبه کسی هم پاسخ نمی دهند وهمین باعث نارضایتی مردم واعتراض می شود.چه اغتشاشگر واختلاگر و مسئولی که میلیاردها تومان از پول مردم راحیف ومیل می کند باید مجازات شوند تا عبرت دیگرا گردند.
  • ارسلان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    18 25
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران. مرگ بر اغتشاشگر فریب خورده. بدبختا گرونی رو بهانه می کنن تا به هدف شوم خودشون برسن. مردم جمهوری اسلامی آگاه هستن و فریب چند تا دلقک را نخواهند خورد.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    35 10
    دیگه دستتون رو شده برای مردم ...
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    28 13
    وقتی ۴۰و اندی سال یکسره همه ی مشکلات رو گردن دشمن بندازی .بالاخره صبر مردم هم تموم میشه و اون موقع دیگه حرف راست هم دروغ تعبیر میشه . به قول قدیمیا . خودکرده را تدبیر نیست .
  • ناشناس IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    30 12
    کریمی . مدیری. دایی باید جوابگو باشند وقتی تحریک می کنند و خون های ناحق ریخته می شود و .......
  • farhad SE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    13 5
    این حیوان داعش صفت وباید در همان محل حادثه وجنایت به دار أویزانش کرد تا هم دستاش ببیند جزای خائن چیست لعنت بر بیگانه پرستان داعش صفت
  • آموزگار IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    8 8
    فرض کنیم همه اینا درست . درباره اختلاسها و رانت و فرزندان مسئولین و بریز بپاش هاشون در خارج کشور و داخل چی می گین . اونام کار بی بی سی و اینترنشناله ؟ مردم نادان و دست نشانده کشورها نیستند...