به گزارش همشهری آنلاین، حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.
او با تأکید بر اینکه پایانه ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکههای ریلی شناخته میشوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخصهای بهرهبرداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و بهموقع تعمیرات در این فضا انجام می شود افزود: حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال(تعمیر اساسی) دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبرداد.
نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.
او با اشاره به اینکه بیش از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران میگذرد افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.
سرپرست شرکت بهره برداری مترو تصریح کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادیی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، نامی در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و راهکارهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.
نظر شما