سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.

خط 5 مترو

به گزارش همشهری آنلاین، حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.

او با تأکید بر اینکه پایانه ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه‌های ریلی شناخته می‌شوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخص‌های بهره‌برداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و به‌موقع تعمیرات در این فضا انجام می شود افزود:  حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال(تعمیر اساسی) دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبرداد.

نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان ‌البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.

او با اشاره به اینکه بیش از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می‌گذرد افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تصریح کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادیی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، نامی در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و راهکارهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.

کد خبر 717728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha