محمدرضا منصوریان: دیدارهای هفته پایانی دور رفت پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور امروز بعدازظهر با انجام 5 مسابقه در شهرهای تهران، دورود، ساری و مشهد برگزار می‌شود.

در تهران و از گروه اول، گراد میزبان صدرای زیر آب هستند و از گروه دوم  نیروی زمینی میزبان نماینده کلاردشت است. در دورود سیمان این شهر از آزادگان بابل پذیرایی می‌کند. در ساری دیدار گاز مازندران و تیم عسگری محمدیان مسابقه‌ای خانگی است و در مشهد جدال صنایع و معادن همدان و راه‌آهن خراسان انجام می‌شود.

محمدی، تماشاگر ویژه گراد- صدرا

 از میان تمامی مسابقاتی که به آنها اشاره شد مسابقه تیم‌‌های گراد تهران و صدرای زیر آب در پایتخت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است؛ حساسیتی که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را هم وادار به واکنش ساخته و او را مصمم کرده تا با حضور در سالن شهدای هفتم تیر رقابت کشتی‌گیران این دو تیم را از نزدیک تماشا کند.

چرا که سرمربی تیم ملی و همکارانش این روزها با نگاهی ویژه به مسابقات لیگ، مترصد انتخاب بهترین‌ها برای حضور در اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی تهران هستند. مسابقه تیم‌های گراد و صدرا در تهران به این دلیل می‌تواند اهمیت مضاعفی داشته باشد که برنده این دیدار مقام سرگروهی گروه اول در دور رفت را از آن خود می‌کند و با خیال آسوده‌تری قدم به پیکارهای دور برگشت می‌گذارد. به همین دلیل هر دو گروه با تمامی توشه و توان، خود را آماده این پیکار ساخته و همه نفراتشان خود را به میدان فرا خوانده‌اند.

گراد میزبان که هفته گذشته با پیروزی 4 بر 3 مقابل تیم پرستاره نفت روحیه گرفتند برای پیروزی در مسابقه امروز هم برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته‌اند  اما از آنجایی که تیم میهمان صدرای زیرآب نیز از مهره‌های مطرحی سود می‌برد پیش‌بینی پیروزی نهایی تیمی بسیار دشوار است. به نظر می‌رسد کل کشتی‌های این مسابقه باید در اوزان اول و آخر باشد. در وزن 55 کیلوگرم عباس دباغی ملی‌پوش جوان ایران در بازی‌های المپیک 2008 پکن با تیم صدرا به تهران آمده تا برای نمایش توانایی‌های خود مقابل دارنده 2 مدال طلای جهان، دلشاد منصوراف ازبکی قرار گیرد. منصوراف که برای کسب هر پیروزی در تیم گراد 5 هزار دلار دستمزد می‌گیرد هفته قبل فرید دژم‌خو کشتی‌گیر خوب نفتی‌ها را 7 بر یک شکست داد و عملا ثابت کرد که با آمادگی مناسبی در لیگ برتر ایران حاضر شده است.

اما در سوی دیگر دباغی هم هفته گذشته پیروزی خوبی برابر حسن رحیمی نایب‌قهرمان جوانان جهان داشت و نشان داد که می‌تواند برای مبارزه امروزش با قهرمان جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. تیم صدرای زیر آب که سه روز قبل با دو کشتی‌گیر مطرح و سرشناس جهان و ادیم لالی‌یف قزاقستانی و دیوید موسل‌بز روسی قرارداد امضا کرده مترصد استفاده از آنها در مسابقه امروز است که اگر چنین شود مبارزه موسل‌بز و فردین معصومی هم می‌تواند در وزن 120 کیلوگرم بسیار تماشایی باشد. رویارویی فردین معصومی با قهرمان سابق جهان برای ملی‌پوش حال حاضر ایران در این وزن هم اهمیت خاصی دارد.

معصومی با پیروزی خوبی که هفته قبل مقابل آلکسی شیماروف روسی داشت نشان داد که حضور در لیگ را هم جدی گرفته و مترصد آن است تا همچنان نفر اول این وزن در کشتی ایران باشد. برای نماینده مازندران حضور وادیم لالی‌یف نیز غنیمتی بزرگ است تا با حضور وی در این میدان راه پیروزی را برای خود هموارتر کنند. البته اگر لالی‌یف امروز کشتی بگیرد راه دشواری برای برنده شدن مقابل جمال میرزایی کشتی‌گیر پرقدرت گرادی‌ها دارد. میرزایی هفته قبل در وزن 84 کیلوگرم حامد تاتاری قهرمان سابق آسیا را شکست داد.
از دیگر مسابقه‌های دیدنی امروز مبارزه کشتی‌گیران دو تیم راه‌آهن خراسان و صنایع و معادن همدان در مشهد است.

خراسانی‌ها که هنوز نتوانسته‌اند قدرت واقعی خود را در لیگ به نمایش بگذارند ظاهرا دست به تقویت تیم خود زده و آلن دودایف روسی قهرمان سابق جهان را به خدمت گرفته‌اند. گفته می‌شود که امروز دودایف برای این تیم کشتی می‌گیرد و احتمالا پیمان محمدی حریف اوست. همدانی‌ها برای این مسابقه میثم مصطفی جوکار، فریدون قنبری، جعفر دلیری و سید ساجد جلالی را هم در ترکیب خود دارند و به نظر می‌رسد که مصاف فریدون قنبری با اسماعیل نجاتیان قهرمان کشور در وزن 84 کیلوگرم و مبارزه سیدساجد جلالی با حمید سیفی در وزن 120 کیلوگرم از جمله کشتی‌های دیدنی این مسابقه باشد.

تعطیلی یک‌هفته‌ای لیگ برتر

پیکارهای دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد ایران امروز در حالی به پایان می‌رسد که شروع مسابقات دور برگشت آن با یک هفته تاخیر برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود با حضور بیشتر کشتی‌گیران طراز اول خارجی دیدارهای دور برگشت از حساسیت بیشتری برخوردار شود. علاوه بر تیم‌های نفت، صدرا، راه‌آهن و گراد تیم گاز مازندران هم برای ترمیم نقاط ضعف خود درصدد جذب دو کشتی‌گیر در اوزان 55 و 66 کیلوگرم است. مسئولان این تیم مذاکره با توشیا شویلی نفر سوم وزن 66 کیلوگرم از گرجستان و اوتار سلطان‌اوف روسی در وزن 55 کیلوگرم را انجام داده‌اند و قرار است آنها
به زودی برای حضور در تیم گاز مازندران وارد ایران شوند. امیر عفراتی سرپرست تیم گراد هم خبر از جذب آدام باتیروف روسی قهرمان سابق جهان داده است.

کد خبر 71779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز