گروه ورزشی: برگزاری پیکارهای هفته نخست دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد نشان داد که از جمع 11 تیم شرکت‌کننده در مسابقات امسال حداقل شش تیم عزم خود را جزم کرده‌اند تا در پایان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند

 نفت، گراد، صدرای زیرآب، گاز مازندران، راه‌آهن خراسان و صنایع و معادن همدان شش تیمی هستند که در میان تیم‌های حاضر جدی‌ترین شرایط را برای قهرمانی دارند و به همین دلیل همه امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا به این مهم دست یابند.

آنچه که در حال حاضر قابل‌‌توجه است اینکه از جمع شش تیم یادشده تنها چهار تیم شانس حضور در مرحله نیمه‌نهایی و در نهایت قهرمانی را دارند که این خود حساسیت‌های موجود میان آنها را دوچندان کرده است. تیم‌های مدعی در لیگ امسال علاوه بر جذب نیروهای مطرح داخلی این بار برای ترمیم نقاط ضعف خود به سراغ چهره‌های مطرح کشتی در دیگر نقاط جهان رفته و آنها را استخدام کرده‌اند.

حضور کشتی‌گیرانی نظیر دلشاد منصوراف ازبکستانی، دیوید موسل‌بز و آلکسی شیماروف روسی و گوتشلیدزه گرجستانی در دور رفت لیگ علاوه بر افزایش توجه همگانی به رقابت‌ها موقعیتی را فراهم آورد تا ضعف‌های پنهان کشتی ایران نیز به خوبی هویدا شده و معیارهای تازه‌ای از کشتی‌گیران اسمی کشور به دست آید. حال با شروع مبارزه‌های دور برگشت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی تیم‌ها به نظر می‌رسد که حضور کشتی‌گیران خارجی اهمیت مسابقات و فشردگی آن را دوچندان می‌کند.

در این میان تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که جذابیت‌های لیگ برتر کشتی ایران حتی پای بهترین کشتی‌گیر حال حاضر جهان را هم به ایران کشانده است. واسیلی فدروشین کشتی‌گیر 60 کیلویی تیم ملی اوکراین که در سال 2008 میلادی از سوی فیلا به عنوان بهترین آزادکار جهان انتخاب شده برای کشتی گرفتن در ایران با مسئولان تیم راه‌آهن خراسان به توافق رسیده و قرار است این تیم را در ادامه مسابقات در وزن 60 کیلوگرم همراهی کند.

البته پیش از این هم این تیم خراسانی آلن دودایف قهرمان سال 2005 جهان از روسیه را هم در همین وزن به خدمت گرفته و احتمالا در پی آن است تا از این کشتی‌گیر طبق توافقی که با وی به عمل آمده در یک وزن بالاتر استفاده کند. از سوی دیگر گفته می‌شود که تیمور ازتی‌گیف دارنده مدال نقره رقابت‌های المپیک پکن به تیم کشتی آزاد گاز مازندران پیوسته است. این کشتی‌گیر در پکن در وزن 96 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

همچنین سهراب خیزیف کشتی‌گیر روسی وزن 55 کیلوگرم و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جوانان جهان و اروپا که با پذیرش تابعیت کشور ترکیه با نام سهراب آتالای کشتی می‌گیرد با تیم صنایع و معادن همدان قرارداد بسته است. این کشتی‌گیر روز شنبه همین هفته اولین کشتی خود را در لیگ ایران گرفت که توانست در وزن 55 کیلوگرم با حساب 3 بر صفر مهدی الماسی کشتی‌گیر تیم عسگری محمدیان را شکست دهد.

ظاهرا همدانی‌ها در پی جذب مرید موتالیموف قزاقستانی همان کشتی‌گیری که فردین معصومی را در المپیک پکن شکست داد، هستند تا از این کشتی‌گیر در وزن 120 کیلوگرم استفاده کنند.

صدرای زیر‌آب هم بعد از به کارگیری موسل‌بز روسی با وادیم لالی‌یف کشتی‌گیر معروف و قدیمی قزاقستان که در حال حاضر با تیم ارمنستان کشتی می‌گیرد به توافق رسیده‌ است و قرار است از این هفته وی را روانه میدان کنند.

با چنین وضعیتی پیش‌بینی اینکه از میان این همه مدعی که در میان آنها نامداران کشتی ایران نظیر مراد محمدی، فردین معصومی، عباس دباغی، مهدی حاجی‌زاده و ... هم حضور دارند چه تیمی می‌تواند با حاشیه امنیت بیشتری عنوان قهرمانی را از آن خود کند بسیار دشوار است. این در حالی است که در هفته دوم دور برگشت جدال جدی مدعیان با یکدیگر تا اندازه زیادی موقعیت تیم‌های برتر را مشخص می‌سازد.

کد خبر 72739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز