محمدجواد پاینده: روز شنبه در پایان تمرین استقلال امیر قلعه‌نویی مطابق معمول در محاصره خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی قرار گرفت.

سرمربی استقلال که در آستانه دیدار حساس با سپاهان از وضعیت ستاره‌های ملی پوش‌اش بی‌خبر است در این مصاحبه  سیاست‌های فدراسیون فوتبال و مسئولان تیم‌ملی را مورد انتقاد قرار داد و برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ‌برتر را نامناسب دانست.

سرمربی استقلال که پس از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی بارها مقابل او و فدراسیون فوتبال قرار گرفته حالا دلیل نسبتا موجهی برای انتقاد از سیاست‌های فدراسیون فوتبال دارد اما موضع‌گیری تند و صریح او بی‌پاسخ نمانده است.  قلعه‌نویی پیش از دیدار حساس روز سه‌شنبه فشار روانی زیادی را تحمل می‌کند و می‌داند که بازیکنان تاثیرگذاری مثل برهانی، قربانی و طالب‌لو در این بازی سرنوشت‌ساز خواهند بود. سفر تیم‌ملی به اسپانیا از این جهت به ضرر استقلالی‌ها تمام شده است البته سپاهان و فرهاد کاظمی هم با توجه به حضور چهار بازیکن این تیم در اردوی تیم‌ملی می‌‌توانند معترض باشند.

 کفاشیان : قلعه نویی دلخور است

انتقاد تند قلعه‌نویی، تیتر اصلی روزنامه‌های صبح یکشنبه بود و طبیعتا موجب عکس‌العمل مسئولان فدراسیون فوتبال شد. امیر قلعه‌نویی در صحبت‌های روز شنبه خود به شدت عملکرد رئیس فدراسیون را مورد نقد قرار داد. رسانه‌ها گزارش دادند که قلعه‌نویی حتی گفته است فدراسیون بدون رئیس شرایط بهتری نسبت به وضعیت موجود داشته است. کفاشیان اما در همان آرامش همیشگی قرار دارد و حتی در تقابل با این انتقاد تند واکنش خاصی از خودش نشان نمی‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در خصوص اظهارات و انتقادات تند امیر قلعه‌نویی گفت: «چندین بار از کمیته تیم‌های ملی خواسته‌ام که میان کادر فنی تیم‌ملی و مربیان لیگ‌برتر به طور مرتب جلسات همفکری و هم‌اندیشی برگزار کنند تا این عزیزان در فضایی صمیمانه راجع به برنامه‌های خودشان با کادر فنی تیم‌ملی صحبت کنند. این جلسات باعث خواهد شد که مربیان لیگ‌برتر در خصوص بازیکن دادن به تیم‌ملی هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنند.» کفاشیان به شکل مستقیم آرام‌ترین موضع ممکن را در خصوص سرمربی استقلال اتخاذ کرده، شاید از این جهت که او را در این موضوع صاحب حق می‌داند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «عیبی ندارد. آقای قلعه‌نویی  دلخور است. من هم  راجع به اظهارات ایشان نظر خاصی ندارم. فقط می‌توانم بگویم  به زودی طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که مربیان لیگ فرصت مطرح کردن انتقادهایشان در فضایی صمیمانه را داشته باشند.»

احضار قلعه نویی به کمیته انضباطی

رئیس سازمان لیگ بر‌خلاف کفاشیان نمی‌تواند با خونسردی در برابر اظهارات و اعتراضات قلعه‌نویی سکوت کند. عزیز محمدی با توجه به این اظهارات از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواست قلعه‌نویی را جهت پاسخگویی احضار کنند.

وی در این خصوص گفت: «همیشه سعی ما بر این بوده که باشگاه‌ها برنامه‌های خود را با دقت دنبال کنند اما گاهی شرایطی پیش آمده که باشگاه‌ها به خاطر منافع تیم ملی کمی از حق و حقوق خود گذشته‌اند. همه مربیان لیگ حق دارند نظراتشان را درباره برنامه‌های لیگ و حتی تیم‌ملی در فضایی توام با احترام ابراز کنند اما عده‌ای انگار دوست ندارند انتقادهایشان را منصفانه مطرح کنند.»

رئیس سازمان لیگ در واکنش به اظهارات تند امیر قلعه‌نویی گفت: «مطمئن باشید که مربی استقلال باید در کمیته انضباطی پاسخگوی حرف‌ها و انتقادهای تندش باشد. او در مصاحبه قبلی‌اش گفته که ما یک ماه لیگ را تعطیل کرده‌ایم در حالی که این مسئله صحت ندارد. این حرف‌ها به نوعی فریب افکار عمومی است و من در این باره هشدار می‌دهم. اگر برنامه‌ریزی لیگ به‌خوبی انجام نمی‌شد، تیم‌ها به طور حتم یک‌ماه دیگر باید به تعطیلات نیم‌فصل می‌رفتند. ‌دفعه قبل هم امیر قلعه‌نویی به شدت علیه تیم‌ملی و علی دایی موضع‌گیری کرد.

می‌خواهم بگویم آقای قلعه‌نویی، هیچکس با شما مشکل شخصی ندارد. او قبل از باخت قبلی خود هم علیه تیم ملی موضع‌گیری کرد. حالا هم احتمالا از مطرح کردن این حرف‌ها هدف مشخصی دارد. از این مسئله به راحتی نمی‌گذریم. از شریفی می‌خواهم که او را به کمیته انضباطی بخواند، چون آقای قلعه‌نویی درباره حرف‌هایش باید پاسخگو باشد.»

بخش پایانی گفته‌های عزیز محمدی‌ زمینه‌ساز چالش جدی او با سرمربی استقلال خواهد بود. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: «حرف‌های قلعه‌نویی بهانه‌جویی است. تا همین چند روز پیش می‌گفتند ما روز دوشنبه بازی نمی‌کنیم. ما به نفع باشگاه‌ها عمل کردیم. بازی‌ها را یک روز به تاخیر انداختیم اما حالا امثال قلعه‌نویی حرف‌های تازه‌تری را مطرح می‌کنند. به نظر من حرف‌هایش بهانه‌جویی است تا این بار هم اگر بازی را باخت همه تقصیرها را به گردن علی دایی، تیم‌ملی و سازمان لیگ بیندازد. ایشان به دنبال بهانه هستند تا بتوانند خودشان را توجیه کنند.»

انتقادهای تند قلعه نویی

قلعه‌نویی در دفاع از موضع باشگاه استقلال و با توجه به شرایط حساس تیمش علیه فدراسیون فوتبال و برنامه سازمان لیگ موضع‌گیری کرده است. اظهارات تند او در خصوص برنامه‌های تیم ملی، انتقاد از کادر فنی و همینطور تاکید بر این موضع که فدراسیون بدون رئیس عملکرد بهتری نسبت به فدراسیون فعلی داشته، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اما نمایندگان دیگر باشگاه‌های لیگ برتری هم با موضوع تعطیلی‌های مداوم رقابت‌های لیگ مخالفت کرده‌اند.باشگاه‌های دیگر به تندی و صراحت قلعه‌نویی مقابل فدراسیون قرار نمی‌گیرند و منافع ملی را به مصالح باشگاهی ترجیح می‌دهند اما در موضوع تعطیلی‌های بی‌مورد لیگ با قلعه‌نویی موافق‌اند.

تیم‌ملی ایران جهت انجام یک بازی مقابل تیم منتخب گالیسیا راهی اسپانیا شد در شرایطی که لژیونرها برای این اردو دعوت نشده بودند و تنها ملی‌پوشان باشگاه‌ها موظف به همراهی تیم‌ملی در این بازی بودند. رقابت‌های لیگ هم فقط به همین دلیل تعطیل شد در حالی که تداوم شرایط جاری موجب تاخیر در برگزاری مسابقات لیگ خواهد شد و در هفته‌های پایانی بر فشار رقابت‌ها می‌افزاید.قلعه نویی در ادامه انتقادهایش گفته است که در زمان من تیم ملی با مکزیک بازی کرد اما حالا با منتخب گالیسیا.

کد خبر 71783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز