امام جمعه اردبیل در واکنش به اقدامات غیردیپلماتیک و ضد ایرانی نخست وزیر کانادا نوشت: حاضریم دلسوزی شما را برای ایرانی‌ها بپذیریم به شرط اینکه ...

جاستين ترودو

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی در حساب کاربری خود در توییتر درواکنش به اقدامات ضد ایرانی دولت کانادا نوشت: دولت کانادا در ناآرامی‌های اخیر از هیچ اقدامی علیه ایران مضایقه نکرده اگر دولت کانادا به ملت ایران دل می‌سوزاند لطفاً مجرمین بزرگی که میلیاردها ثروت ایران را برداشته و به کانادا گریخته‌اند به ایران مسترد کند. طبق قوانین بین‌المللی هیچ دولتی نمی‌تواند از استرداد مجرمین کشور دیگر اجتناب کند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: به ایرانیان مقیم کانادا هم می‌گویم چقدر عالی می شود که شما در مسیر دلسوزی به ملت ایران یک تظاهرات عظیم در کانادا تشکیل و دولت کانادا را ملزم کنید میلیاردها ثروت ایران را که امثال خاوری تاراج کرده‌اند نه به دولت ایران بلکه به داروهای بیماری های خاص که به طور مداوم تلفات می گیرد صرف و داروها را به ایران تحویل دهد اگر این کار را نکنید قطعاً در جان باختن هم وطنانی که مبتلی به بیماری های خاص هستند شریک هستید.

آیت الله عاملی با اشاره به اقام غیر دیپلماتیک نخست وزیر کانادا اظهار کرد: به نخست وزیر کانادا که در اقدامی غیر دیپلماتیک و غیرمالوف در راهپیمایی علیه ایران حاضر شده بود می‌گوییم ما حاضریم دلسوزی شما را برای ایرانی‌ها بپذیریم به شرط اینکه دل سوزی شما برای انسانیت باشد و آن زمانی است که جنایات شنیع اسرائیل  و هم پیمانان خود را نیز ولو در حد یک کلمه محکوم کنید و الا قطعاً صداقت شما را در ایران کسی قبول نخواهدکرد.

وی اضافه کرد: هر وقت شما در محکومیت خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی فلسیطنی الاصل که مغز او با تیر دژخیمان اسرائیل در خیابان مورد هدف قرار گرفت سخنی گفتید، در آن صورت صداقت شما در دلسوزی برای خانم مهسا امینی پذیرفته خواهد شد.

کد خبر 717860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha