سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

در گذشته‌های دور هنگامی که فردی بیمار می‌شد، پزشک به بالین او می آمد و مطب به شکل امروزی چندان معمول نبود. اما با افزایش جمعیت و بیشتر شدن تعداد پزشکان، اطبا مطب‌نشین شدند و این بیماران بودند که به ملاقات آنها می‌رفتند.

اما رفته رفته مطب برخی از پزشکان به اندازه‌ای شلوغ شد که نوبت‌ها چند هفته‌ای شد و این روند تا جایی ادامه پیدا کرده است که می‌توان پزشکانی را پیدا کرد که برای ملاقات با آنها باید بیشتر از 2 فصل در انتظار بود.

البته در صورتی که با اصرار فراوان از منشی آنها درخواست شود وقت ملاقات نزدیک‌تری با توجه به وخامت حال بیمار ارائه کند، با کمال سخاوتمندی 3 ماه بعد وقت بین مریض پیشنهاد می‌شود که برای بی‌بهره ‌نماندن از آن باید دست کم چند ساعت در مطب به انتظار نشست.

این در حالی است که مشخص نیست بیماری که شرایط حال نامساعدی دارد چگونه می تواند تا 3 ماه بعد دست روی دست بگذارد. 

اقدام خوب برخی آژانس‌ها

کرایه آژانس از جمله موضوعاتی است که گاهی اوقات زمینه مشاجره مسافر با راننده را فراهم می‌کند. در این موارد مسافر معتقد است که برای مسیر مورد نظر او کرایه غیر متعارفی دریافت شده و در مقابل، راننده دریافت این کرایه را طبق ضوابط می‌داند.

به این ترتیب در صورتی که مشکل بین دو طرف حل نشود، معمولا پای مدیر آژانس به میان می‌آید تا بالاخره طرفین مجاب شوند. این در حالی است که برخی آژانس‌ها دست به اقدام خوبی زده‌اند و  رانندگان را ملزم به ارائه رسیدی به مسافر  می‌کنند که در محل آژانس صادر می شود.

این رسید زمانی صادر می‌شود که مسافر هنگام تماس تلفنی با آژانس مقصد مورد نظر خود را اعلام می کند و در این رسید طبق تعرفه  کرایه تعیین شده، ثبت می‌شود. این اقدام موجب می‌شود که زمینه‌ای برای تردید مسافر در مورد کرایه‌ای که راننده دریافت می کند وجود نداشته باشد.

همسایه‌نما‌ها در برج

تعداد طبقات برج‌‌های مسکونی به قدری زیادند که فقط کافی است درصد معدودی از آن‌را، همسایه‌‌نما‌ها اشغال ‌کرده‌ باشند تا شرایط برای سلب آرامش ساکنان دیگر فراهم شود.

برای نمونه برخی از این همسایه‌نما‌ها ترجیح می‌دهند برای دور کردن زباله‌ها از محیط خانه‌ میانبر زده  و آن‌را از پنجره به داخل لابی بیندازند. جالب اینجاست که در اغلب برج‌ها،  لابی با سقفی طلقی یا شیشه‌ای پوشیده شده و تمام زباله‌ها روی این طلق‌ یا شیشه جا خوش می‌کند.

ساکنان طبقاتی که پنجره‌شان رو به این سقف باز می‌شود هر روز  بوی تعفن ناشی از زباله‌ها، مشامشان را می‌آزارد. البته به فهرست همسایه‌نما‌ها باید پرندگان را نیز بیفزاییم.

زیرا آنها نیز به نوبه خود سهم قابل‌توجهی درآلوده کردن فضای پشت پنجره ساکنان طبقه نخست برج‌های مسکونی به عهده دارند.

این در حالی است که برخی همسایه‌ها پشت پنجره‌ها را مملو از دانه برای پرنده‌ها کرده و این حرکت به پوشیده شدن سقف لابی از فضله پرنده‌ها  کمک می‌کند.

نباید این نکته را فراموش کرد که ناپسندیده بودن پرتاب زباله از پنجره و دان‌پاشی در جای نامناسب برای پرنده‌ها محدود به برج‌های مسکونی نمی‌شود.

 ‌رد پای بی‌‌توجهی

اگر برای پیگری جرایم کوچک شهری و بی‌توجهی به قوانین زندگی مدنی،کارآگاهی وجود داشت به راحتی می‌توانست  ردپای خاطیان را دنبال کند. برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید محدوده‌ای که تازه سیمان‌کاری شده به وسیله سنگچین‌هایی محدود و مشخص شده است.

با وجود این، برخی شهروندان بی‌توجه به راحتی از روی آن عبور کرده و رد واضحی از خود به جا گذاشته‌اند. به هر حال کمک به حفظ چهره شهر و جلوه دیداری آن، موضوعی است که هیچگاه از سوی شهروندان قانونمند و تابع قوانین مدنی فراموش نمی‌شود.

کد خبر 71946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز