اعضای باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر که روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور توزیع می‌کردند و گردش مالی آنها بالغ بر ۱۳هزار میلیارد تومان بود، با اقدام ضربتی سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین، از چندی قبل سربازان گمنام امام زمان (عج) به اطلاعاتی درباره فعالیت شبکه‌ای گسترده و بین‌المللی درخصوص توزیع موادمخدر در کشور قرار گرفتند.

اطلاعات رسیده حاکی از این بود که اعضای این باند از اتباع بیگانه استفاده و با شیوه‌های گوناگون محموله‌های سنگین موادمخدر را وارد کشور و توزیع می‌کنند.

بررسی‌های فنی در این خصوص ادامه پیدا کرد تا اینکه ابعاد بیشتری از فعالیت این شبکه مافیایی کشف شد. سرانجام ۳۲ نفر از اعضای این باند در چندین عملیات منسجم دستگیر شدند.

مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با انتشار جزئیات بیشتری از دستگیری اعضای این باند اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شبکه گسترده بین‌المللی توزیع موادمخدر که با بکارگیری اتباع بیگانه و اتخاذ روش‌های حرفه‌ای در پوشش ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مبادرت به انتقال محموله‌های کلان مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور به دیگر استان‌های کشور می‌کرد، شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

در این اطلاعیه درباره حجم فعالیت این باند آمده است: براساس بررسی و رصدهای فنی و اطلاعاتی مشخص شد که شبکه مذکور به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محموله‌های موادمخدر را در کشور پخش کرده که ارزش ریالی تجمیعی مبالغ به‌ دست آمده در سال‌های اخیر به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

در همین راستا با دستور قضایی ۳۲ نفر از عناصر اصلی شبکه بازداشت و ۱۰۵۴ حساب بانکی متعلق به اعضای شبکه مسدود شد. علاوه بر این حجم کلانی از اموال و دارایی متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شده است.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: وزارت اطلاعات در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ اغماضی نسبت به اعمال مجرمانه سوداگران نخواهد داشت و با رصد هوشمند معاملات و مراودات اقتصادی هرگونه سودجویی و فساد اقتصادی را شناسایی و با آن قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 719946
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام واقعا عجیب نیست ؟۳۲ نفر اما هزار شماره حساب؟ اگه هر فردی یک کارت بانکی داشته باشه این همه پول شویی نخواهیم داشت