گروه بورس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پایان بررسی صورت‌های مالی بزرگ‌ترین شرکت بورس توسط سازمان حسابرسی و اعلام نتایج آن تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، پس از آنکه مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران با ابهام‌های زیادی به پایان رسید بحث‌های متفاوتی در مورد میزان تخصیص سود به سهامداران مطرح شد.این بحث‌ها باعث شد تا موضوع تقسیم یکنواخت سود حتی به نشست رئیس‌جمهوری با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز کشیده شود؛

به‌طوری که پس از این نشست علی صالح آبادی با بیان اینکه در نشست بادولت موضوع تقسیم سود سهام شرکت مخابرات را مطرح کرده است، گفت:در این نشست موضوع پرداخت سود سهام شرکت مخابرات مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تا سود همه سهامداران شرکت مخابرات ایران به‌صورت یکنواخت پرداخت شود و هیچ تفاوتی در پرداخت سود بین دولت و بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین خاطر نشان کرد: قانون بودجه گفته بود که دولت می‌تواند سودش را به‌صورت علی الحساب دریافت کند درصورتی که با توجه به ورود شرکت مخابرات ایران و خریداری سهام این شرکت توسط بخش خصوصی این موضوع نیاز به اصلاح داشت که براساس مصوبات این جلسه همه سهامداران سود سهام شرکت مخابرات را به‌صورت یکنواخت دریافت خواهند کرد.

این گفته‌ها در حالی منتشر شد که صورت‌های مالی 6 ماهه شرکت مخابرات مدتی بود که توسط سازمان حسابرسی در دست بررسی بود.

در همین رابطه روز گذشته صابر فیضی در گفت‌وگو با همشهری از پایان بررسی صورت‌های مالی شرکت مخابرات ایران توسط سازمان حسابرسی خبر داد و گفت: بررسی‌های سازمان حسابرسی پایان یافته و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

او افزود: سازمان حسابرسی مواردی را از مخابرات درخواست کرده بود که این موارد در حال نهایی شدن است.مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: یکی از موارد طرح شده، بحث انتقال سود سهام از شرکت‌های زیر مجموعه بود که خوشبختانه در حال حل شدن است و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که بلوک مدیریتی سهام شرکت مخابرات ایران چه زمانی در بورس به فروش خواهد رسید، عنوان کرد: این موضوع باید توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ پیگیری شود.

فیضی در ادامه ضمن تکذیب خبر سفرش به همراه رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات به اندونزی برای بازاریابی سهام مخابرات اظهار داشت: این خبر صحت ندارد و هر دوی ما در این مدت در ایران حضور داشتیم.

پیش از این، اکبر سهیلی‌پور قائم مقام سازمان حسابرسی نیز از نهایی شدن عملکرد 6 ماهه اول شرکت مخابرات تا 10 روز آینده خبر داده بود.او در این باره گفته بود: گزارش شرکت ما  در مخابرات و گزارش عملکرد تلفیقی این شرکت تا 10‌روز آینده آماده و ارائه خواهد شد.

سهیلی‌پور درباره دلیل طولانی شدن بررسی گزارش 6 ماهه اول مخابرات گفته بود: چون سال‌جاری نخستین سالی بود که شرکت مخابرات از حالت دولتی خارج  شد و دارای پروانه بهره‌برداری شد، لذا بررسی‌ صورت‌های مالی و اثر پروانه بهره برداری در سودآوری این شرکت به طول انجامید اما در سال آینده مشکلی نخواهد بود.

قائم مقام سازمان حسابرسی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مخابرات بودجه سال آینده را ارائه کرده یا خیر؟ گفت: این شرکت هنوز بودجه سال88 را به‌دلیل عدم‌ارائه بودجه دولت اعلام نکرده است.

خصوصی‌سازی‌ در حال بازاریابی

در شرایطی که هنوز از زمان و میزان عرضه مابقی سهام شرکت مخابرات ایران دربورس خبر قطعی در درست نیست، سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد که در حال بازاریابی برای سهام شرکت مخابرات ایران است.

قرار بود مسئولان خصوصی‌سازی‌ ابتدای هفته جاری مجوز عرضه بلوک 50درصدی سهام شرکت مخابرات ایران را در بورس از هیات واگذاری دریافت کنند اما این هیات هنوز مجوز واگذاری سهام شرکت مخابرات را صادر نکرده است.

پیش از این، گفته می‌شد شورای‌عالی امنیت ملی به دلایل امنیتی با واگذاری بیش از 5درصد از سهام این شرکت به بخش خصوصی مخالفت کرده است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ درباره زمان عرضه سهام شرکت مخابرات اظهارداشت: مشکلی برای عرضه بلوک سهام مخابرات وجود ندارد و ما هم‌اکنون در حال بازاریابی برای عرضه سهام این شرکت هستیم.

او در ادامه تاکید کرد: سهام شرکت مخابرات ایران پس از پایان بازاریابی آماده عرضه در بورس تهران است. او اشاره‌ای به میزان سهام قابل واگذاری در بورس نکرد.

کد خبر 72032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز