همشهری آنلاین: شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد: به دنبال عدم توافق اوکراین و روسیه بر سر قیمت گاز در سال 2009 به زودی انتقال گاز به اوکراین را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا با اعلام این خبر از سوی الکس میلر، مدیر کل شرکت گازپروم، احتمال می‌رود ماجرای سال 2006 یعنی قطع موقت انتقال گاز روسیه به اوکراین و کاهش چشمگیر تامین گاز اروپا، تکرار شود.

بوگدان سوکولوفسکی، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در مسائل انرژی با ارسال یادداشتی به دیپلمات روسیه در کی‌یف از روسیه خواست تا انتقال گاز را متوقف نکند. سوکولوفسکی هم‌چنین اعلام کرده است که اوکراین انتقال گاز به اروپا را تضمین می‌کند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شرکت گاز پروم هشدار داده است در صورتی که اوکراین تمامی بدهی‌های خود را پرداخت نکرده و قرارداد جدیدی برای سال 2009 امضا نکند، این شرکت انتقال گاز به اوکراین را قطع خواهد کرد.

میلر، مدیر کل گاز پروم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: گاز پروم از روز 1 ژانویه انتقال گاز به اوکراین را به صورت 100درصد قطع خواهد کرد که طرف اوکراینی مسوول این امر خواهد بود.

اوکراین داشتن بدهی به گازپروم را انکار می کند و می‌گوید که انتقال گاز از طریق خاک خود به سایر بخش‌های اروپا را تضمین کرده است.

کد خبر 72053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز