محمدجواد پاینده : پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار می‌گیرد

در حالی که تبعات شکست اخیر این تیم زمینه‌ساز ایجاد تحولات تازه‌ای شده و گفته می‌شود پس از پایان بازی با ذوب‌آهن تغییراتی در مجموعه باشگاه اتفاق خواهد افتاد.

نتیجه بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس که امروز در اصفهان برگزار می‌شود، می‌تواند در تحولات آتی این باشگاه تاثیرگذار باشد اما مانع از اعمال تغییرات نخواهد شد. شکست پرسپولیس البته موجب ایجاد تغییرات حداکثری در کرسی مدیریت تا نیمکت مربیان می‌شود. خصوصا با توجه به اینکه پس از بازی‌های امروز، رقابت‌های لیگ تعطیل خواهد شد و بهترین فرصت برای تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت باشگاه پرسپولیس پیش آمده است.

روز گذشته علی سعیدلو، ‌معاون رئیس‌جمهور و رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با فارس گفت: «پس از بازگشت به تهران منتظر خبرهای جدید و خوبی از پرسپولیس باشید.»

سعیدلو در این خصوص اظهار داشت: «جلسه بسیار خوبی با مهندس علی‌آبادی در خصوص وضعیت پرسپولیس داشتیم. در حاشیه سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان به مدت 2 ساعت با همدیگر صحبت کردیم و توانستیم موارد مختلف را موشکافانه بررسی کنیم.»

وی افزود: «در هفته جاری و پس از بازگشت به تهران منتظر خبرهای جدید و خوشی از پرسپولیس باشید. در این باره نمی‌توانم بیشتر توضیح دهم. علی‌آبادی در حال بررسی و تلاش‌ است تا اوضاع پرسپولیس مثل گذشته دوباره روبه‌راه شود.» اشاره سعیدلو به این جمله که اوضاع پرسپولیس مثل گذشته روبه‌راه شود می‌تواند  احتمال بازگشت کاشانی به این باشگاه را تقویت کند.

سعیدلو می‌افزاید: «همیشه پس از باخت تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس هواداران ناراحت می‌شوند ولی باید قبول کرد هیچکس برای موفقیت پرسپولیس از هیچ زحمتی کوتاهی نکرده است. حضور در راس باشگاه پرسپولیس یک افتخار است و هیچکس دوست ندارد به سادگی این افتخار را از دست دهد. فقط می‌توانم بگویم تصمیم‌ها برای این است که روزهای خوشی در انتظار پرسپولیس در آینده باشد. مرور زمان جواب سئوالات را خواهد داد. مطمئن باشید مشکلات پرسپولیس دلسوزانه در حال بررسی است.» با توجه به اظهارات سعیدلو به نظر می‌رسد بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن آخرین نمایش سرخ‌ها پیش از تحولات مدیریتی و حتی شاید فنی باشد.

 نتیجه‌ای به سود استقلال

در جدول رقابت‌های لیگ و در پایان هفته بیستم، استقلال با 37 امتیاز صدرنشین است اما ذوب‌آهن را با همین امتیاز، تفاضل گل کمتر و البته یک بازی کمتر در مکان دوم می‌بیند. پرسپولیس هم با 33 امتیاز سوم است اما سرخ‌ها شرایط سختی در جدول دارند و با توقف در این مسابقه قطعا جایگاه سوم را از دست می‌دهند.

ملاقات تیم‌های دوم و سوم جدول در هر شرایطی به نفع استقلال تمام می‌شود. آبی‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به ذوب‌آهن عملا شانس صدرنشینی را به رقیب واگذار کرده‌اند و باید به توقف ذوب‌آهن در بازی امروز امیدوار باشند تا با پیروزی در بازی با مس صدر جدول را حفظ کنند. آبی‌ها بیشتر به تساوی یا شکست ذوب‌آهن چشم خواهند داشت هرچند پیروزی تیم اصفهانی هم از جهتی به سود آنها تمام می‌شود و پرسپولیس را عملا از نبرد قهرمانی خارج خواهد کرد.

 می‌توان گفت نتیجه این مسابقه از هر جهت به شکلی منافع استقلال را در جدول تضمین می‌کند. بازی رفت دو تیم با تساوی 2 بر 2 تمام شد. تیم قطبی در تهران با دو گل از حریف پیش بود اما به شکل عجیبی روند بازی دگرگون شد و میهمان اصفهانی بر خلاف جریان بازی به تساوی رسید.

ایوان پتروویچ بزرگ‌ترین غایب سرخ‌ها در بازی امروز است که برای گذراندن تعطیلات پیش از هفته بیست و یکم به کشورش سفر کرده است اما بازگشت کریمی و مازیار زارع، پیروانی را در حل مشکلات خط میانی تیمش یاری می‌کند.

سرمربی سرخ‌ها در خط دروازه هم باید به فکر تغییراتی باشد. مهدی واعظی مصدومیت طولانی‌مدتی را پشت‌سر گذاشته و با توجه به نمایش ضعیف حقیقی جانشین مناسبی برای او خواهد بود. کریم باقری و محمد منصوری هم از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 72131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز