همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از توسعه روابط ایران و عراق، تأکید کرد: آن‌چه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است عزت، استقلال، آبادانی، امنیت و پیشرفت ملت عراق است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر شنبه (14 دی) در دیدار نوری المالکی نخست‌وزیر عراق گفت: وظیفه انسانی و اسلامی ما ایجاب می‌کند که همواره در کنار ملت عراق باشیم.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با بیان این‌که ملت عراق از شرایط سخت و سنگین خود عبور کرده است، تصریح کرد: مطمئن هستم با تدبیر مسئولان بلندپایه عراق، این کشور به نقطه مطلوب خود خواهد رسید.

دکتر احمدی‌نژاد ظرفیت و امکانات دو کشور را برای توسعه روابط دوجانبه نیز فراوان دانست و اظهار کرد: دو کشور ایران و عراق با اراده و تدبیر رهبران خود می‌توانند روابط و حجم مبادلات تجاری را در زمینه‌های مختلف به سرعت ارتقا دهند.

رئیس‌جمهور هم‌چنین همکاری‌های منطقه را در برقراری صلح و ثبات و امنیت منطقه مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از این که عراق گام‌هایی برای پیشرفت، عمران و آبادانی کشورش برمی دارد خرسند است.

نوری المالکی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به ملت عراق، مذاکرات خود را با مقام‌های بلندپایه کشورمان مفید و سازنده اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازنده دولت و ملت عراق برای عمران و آبادانی کشورش گفت: امروز شرایط ایجاب می‌کند عراق باب توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی خود را با کشورهای همجوار به ویژه جمهوری اسلامی ایران باز کند؛ چرا که با این کشورها منافع مشترک زیادی دارد.

نخست‌وزیر عراق گفت: عراق نسبت به آینده روابط خود با جمهوری اسلامی ایران خوش‌بین است.

کد خبر 72211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز