روز گذشته علاوه بر دستگیری سرشبکه اصلی دریافت فیلم اغتشاشگران در کردستان، یکی از سرپل‌های ارتباطی BBC و اینترنشنال در اصفهان هم دستگیر شد.

اغتشاش - آشوب - نا آرامی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: یکی از عوامل گروهک‌های مسلح با نام مستعار ئاوات که نقش سرشبکه اصلی دریافت فیلم و عکس اغتشاشگران در کردستان و انتشار آن در فضای مجازی یا ارسال به رسانه‌های ضدایرانی را ایفا می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش کردتودی، ئاوات به انجام کارهای ضد امنیتی همچون تشکیل باندهای ۳ تا ۵ نفره برای ارتباط‌ گیری با مردم برای ارسال فیلم و تصویر، صحنه گردانی کانال‌های معاندین و اقدام به فراخوان‌های غیرقانونی می‌پرداخت.

همچنین با رصد و بررسی تلگرام، واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی نامبرده، پشت پرده ارتباطات وی در فضای مجازی از ابتدای اغتشاشات آشکار شد و افرادی که با آن همکاری می‌کردند در چندین شهرستان کردستان به صورت زنجیره‌ای شناسایی و برخی دستگیر شدند. 

همچنین با تلاش‌ها و اقدامات فنی اطلاعاتی، یکی از سر پل‌های ارتباطی شبکه‌های معاند و تروریستی bbc و ایران اینترنشنال توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در استان اصفهان بازداشت شد. فرد دستگیر شده دارای رابطه مستقیم و نسبت فامیلی با برخی خبرنگاران این شبکه‌ها و دارای تابعیت مضاعف انگلیسی و متولد این کشور است. وی علاوه بر همکاری با شبکه‌های مذکور با برخی عناصر وابسته ضد انقلاب در خارج از کشور ارتباط و همکاری داشته است.

براساس این گزارش فرد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر اقدامات فراوانی در دعوت مردم به نافرمانی مدنی، اغتشاش، ناامنی، خرابکاری و تخریب اموال عمومی داشته است.  

کد خبر 722721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    65 29
    لعنت بر ئاوات و ئازای و ژیان و هر ایدئولوژی خفت باری که ساختید !این مهملات را برای خودتون نگه دارید کوموله های ملعون!
  • ریحانه IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    42 7
    لعنت به تمامی دشمنان این آب وخاک چه داخلی وچه خارجی انشاالله همشون خوار وروسیاه بشن هم در این دنیا هم در اون دنیا
  • ع ق QA ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    38 6
    حتما ملت اجازه می دهد اینها را پس عذاب بسیار اعدام کنید ما از مجلس می خواهیم حتی برای مشارکت در قتل و تخریب و جاسوسی مثلا ده ملیارد تومان بیست سال زندان و اعدام و قطع دست قانون کنند در دنیای امروز اعتراض وارد هست ولی خیانت و قتل و تخریب بخشیده نمیشود642