یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

لندن: زن جوانی عنوان دومین نفری را به خود اختصاص داد که در طول تاریخ احداث متروی لندن، در آن زایمان کرده است

این زن در آخرین ماه بارداری خود، به همراه خواهرش سوار مترو بود که دچار درد زایمان شد. وضعیت او به اندازه‌ای اورژانسی بود که خواهرش با فریاد از مسافران دیگر کمک خواست و خوشبختانه زنی که تکنسین اتاق عمل بود به کمک او شتافت.

به این ترتیب این زن جوان نوزاد سالمی را در مترو به دنیا آورد و سپس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد تا تحت مراقبت بیشتر قرار گیرد.

گفتنی است، برای نخستین بار یک زن انگلیسی در سال 1924 در مترو زایمان کرد و نوزاد دختر به دنیا آورد. اکنون با گذشت 85 سال از آن زمان، نوزاد دیگری در مترو متولد شده است.

پیش بینی جنگ

مکزیکو سیتی: مرد مسنی که یکی از مشهورترین پیشگو‌های مکزیک به‌شمار می‌آید، اخیرا ادعا کرده است که ایالات متحده در سال 2009 میلادی نیرو‌های نظامی خود را از عراق خارج  و آنها را در مرز مکزیک مستقر می‌کند.

هرچند ادعای پیشگو‌ها هیچگاه رسمیت ندارد و باورکردن اظهارات آنها با عقل جور در نمی‌آید اما عده‌ای معتقدند که تاکنون بسیاری از پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده است. این مرد مکزیکی‌ تبار می‌گوید که آمریکا با هدف گسترش محدوده ارضی خود نیرو‌هایش را در مرز مشترک با مکزیک مستقر خواهد کرد.

البته بسیاری از پیشگو‌یی‌های او هم به واقعیت نپیوسته است. برای مثال او در گذشته پیش‌بینی کرده بود که فیدل کاسترو، رهبر کوبا به زودی می‌میرد و بهای نفت ثابت خواهد ماند. اما نه تنها کاسترو از دنیا نرفت، بهای نفت نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

استرالیایی‌های چاق

سیدنی: افزایش چاقی در بین مردم، دولت استرالیا را بر آن داشته است تا به دنبال هواپیما‌های بزرگ‌تری برای ارائه سرویسی مشهور به نام «پزشک پرنده» باشد.

به این ترتیب مناقصه‌ای در جریان است تا 2 فروند هواپیمای بزرگ‌تر برای آمبولانس‌های پرنده خریداری شود که وظیفه کمک رسانی به روستاها و مناطق دورافتاده را بر‌عهده دارند.

تحقیقات نشان می دهد با وجود علاقه زیاد استرالیایی‌ها به ورزش و پیروی آنها از اصول زندگی سالم، آنها در زمره چاق‌ترین افراد جهان قرار دارند. به گفته مقامات، آمبولانس‌های هوایی جدید قادر به حمل بیمارانی به وزن 260 کیلوگرم هستند که تقریبا دوبرابر وزنی است که آمبولانس‌های کنونی قادر به حمل آن هستند.

از سوی دیگر گسترش چاقی موجب شده است که مقامات اداره بهداشت به دنبال طراحی آمبولانس‌های زمینی بزرگ‌تر با تخت‌هایی باشند که بیماران بسیار چاق بتوانند روی آنها بخوابند.

چه کسی رئیس جمهور است

مسکو: در حالی که ولادیمیر پوتین در ماه می 2008ریاست جمهوری را تحویل دوست نزدیک خود داده است، هنوز این سؤال برای مردم مطرح است که واقعا رئیس جمهور روسیه چه کسی است.

روابط بسیار نزدیک پوتین با مدودف، دوست صمیمی خود موجب شده است که عده‌ای گمان کنند همچنان تصمیم‌گیری‌های نهایی با پوتین است. این در حالی است که اقدام اخیر مدودف به این شایعات دامن زده‌است.

گزارش ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور سابق و کنونی روسیه برای اسکی به یکی از پیست‌های روسیه رفته بودند که هر 2 هوس نوشیدن چای کردند. اما پس از اینکه پیش‌خدمت صورتحساب را روی میز گذاشت، مدودف که هم اکنون رئیس‌جمهور روسیه است، آن را پرداخت کرد.

 خبرنگاران حاضر در محل که از این اقدام وی متحیر شده بودند در این مورد از او سؤال کردند اما او با اعتماد به نفس کامل گفت که همیشه وظیفه پرداخت صورتحساب‌ها با اوست.

کد خبر 72322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز