گروه‌ ورزشی: تقویم پیشنهادی سازمان لیگ برتر فوتبال تا پایان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر و جام‌حذفی اعلام شد.

این در حالی است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر به دلیل تغییر برنامه بعضی از بازی‌ها و همچنین تعطیلی‌های طولانی مدت، از سوی برخی باشگاه‌ها و مربیان،  مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفتند.

رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید. این مسابقات لیگ به دلیل بازی دوستانه ایران و چین روز بیستم دی تعطیل خواهد شد. روز 22 دی هم به برگزاری دیدارهای معوقه لیگ برتر و جام‌حذفی اختصاص داده شده و پس از بازی تیم ملی ایران و سنگاپور در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در روز 25 دی، رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر طی روزهای جمعه و شنبه 27 و 28 دی ماه برگزار می‌شود.

رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران در بهمن ماه با برگزاری دیدارهای معوقه جام حذفی در روز سه‌شنبه اول و هفته بیست و سوم در روز پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم بهمن آغاز می‌شود. دیدار تایلند و ایران از سری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه نهم بهمن، هفته بیست و چهارم لیگ برتر در روزهای جمعه و شنبه یازدهم و دوازدهم و هفته بیست و پنجم لیگ برتر در روز شانزدهم بهمن، اعلام شده سازمان لیگ پیش از بازی ایران و کره جنوبی برای راهیابی به جام جهانی در روز بیست و سوم بهمن است.

پـس از ایـن بـازی هفتـه

بیست و ششم لیگ برتر در روزهای بیست و چهارم و بیست‌و‌پنجم بهمن برگزار می‌شود که قرار است شهرآورد تهران میان پرسپولیس و استقلال تهران نیز در این تاریخ برگزار شود بهمن‌ماه با برگزاری هفته بیست و هفتم لیگ برتر طی روزهای بیست و نهم و سی‌ام بهمن پایان می‌یابد. اسفندماه هم آغاز شلوغی برنامه‌های سازمان لیگ است که برنامه فوتبال باشگاهی و ملی ایران در اسفندماه بدین شرح است:

- شنبه و یکشنبه سوم و چهارم اسفندماه: هفته بیست و هشتم لیگ
- جمعه و شنبه نهم و دهم اسفند: هفته بیست و نهم لیگ برتر
- چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 14، 15 و 16 اسفند: هفته سی‌ام لیگ برتر
- چهارشنبه 21 اسفند: برگزاری نخستین دیدار چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا
- جمعه و یکشنبه 23 و 25 اسفند: برگزاری هفته سی و یکم لیگ برتر به جز چهار تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

- چهارشنبه 28 اسفند: دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا
- جمعه 30 اسفند 78: برگزاری دیدارهای معوقه هفته سی و یکم
سال 1388 با برگزاری دیدارهای معوقه هفته سی و یکم در روز شنبه اول فروردین و برپایی اردوی تیم ملی از روز یکشنبه دوم فروردین‌ماه آغاز می‌شود که این برنامه‌‌ریزی در نوع خودش جالب و پرحرف و حدیث است. برنامه فوتبال باشگاهی و ملی ایران طبق تقویم سازمان لیگ

در ادامه فروردین 88 نیز بدین شرح است:

- شنبه هشتم فروردین: بازی ایران و عربستان (راهیابی به جام جهانی 2010)
- دوشنبه و سه‌شنبه 10 و 11 فروردین: هفته سی و دوم لیگ برتر
- چهارشنبه 19 فروردین: برگزاری دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا
- جمعه و شنبه 21 و 22 فروردین: هفته سی‌و دوم لیگ برتر - پنجشنبه و جمعه 27 و 28 فروردین: برگزاری دیدارهای هفته سی و چهارم لیگ برتر یا جام حذفی  رقابت‌های فوتبال در اردیبهشت با برگزاری دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روز چهارشنبه دوم ماه آغاز می‌شود و طی روزهای جمعه و یکشنبه چهارم و ششم اردیبهشت نیز دیدارهای هفته سی و چهارم یا جام حذفی با توجه به برنامه دیدارهای آخرین هفته فروردین‌ماه برگزار می‌شود تا بدین ترتیب دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی فوتبال کشور حداکثر تا تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه پایان ‌یابد. البته با توجه به بی‌نظمی‌های زیادی که در برنامه‌ریزی مسابقات دیده شد،  نمی‌توان با اطمینان در مورد پایان فصل فوتبال ایران در تاریخ ششم اردیبهشت 88 حرف زد.

دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای شانزدهم و سی‌ام اردیبهشت و ششم خرداد ماه 88 پیگیری می‌شود. ضمن آنکه تیم ملی ایران نیز روز دهم خرداد ماه در دیداری تدارکاتی میهمان تیم ملی چین است و در روزهای پانزدهم، نوزدهم و بیست و ششم خرداد تیم ملی ایران در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی 2010، به ترتیب با تیم‌های کره‌شمالی، امارات و کره جنوبی مصاف می‌کند تا تکلیف تیم ملی نیز برای صعود به جام جهانی مشخص شود.

 امیدواری عزیزمحمدی به برنامه جدید

عزیز‌محمدی، رئیس سازمان لیگ‌برتر در خصوص برنامه‌ای که تا پایان مسابقات تنظیم شده است، می‌گوید:‌ «امیدوارم همه همکاری کنند تا در نهایت همانطور که وعده داده‌ایم لیگ‌برتر در تاریخ ششم اردیبهشت به پایان برسد. البته برخی انتقاد می‌کنند که چرا دوباره 13 روز لیگ‌ را تعطیل کردیم ولی باید این مسئله را در نظر گرفت که مراسم سوگواری سالار شهیدان را در پیش داشتیم و بعد هم بازی تیم ملی. با این شرایط صلاح ‌دیدیم که لیگ را تعطیل کنیم اما تا پایان مسابقات دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.»

عزیز  محمدی درخصوص فشار مسابقات در اسفند ماه تاکید می‌کند: «ما طوری برنامه‌ریزی کردیم تا بازی‌ها سر زمان تعیین‌شده انجام شود. در این میان رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا اسفندماه برگزار می‌شود و طوری برنامه‌ریزی کردیم تا چهار نماینده ایران در این مسابقات چند روز بیشتر استراحت کنند و بین مسابقاتشان به اندازه کافی زمان داشته باشند. حتی می‌خواستیم لیگ را در تاریخ 28 فروردین تمام کنیم ولی بازی‌ها فشرده می‌شد و نمایند‌گان ایران در بازی‌های آسیایی ضربه می‌خوردند. فقط امیدوارم اتفاق غیرقابل پیش‌بینی آن هم در شرایطی که فصل زمستان را پشت سر می‌گذاریم نیفتد و لیگ به موقع به پایان برسد.»

کد خبر 72350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز