شهروندان منطقه۱۴ در جداسازی و تفکیک پسماندهای خشک و تحویل آن به غرفه‌های اداره مدیریت پسماند رکورد زدند.

پسماند منطقه18

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۴ با بیان اینکه رکورد جمع‌آوری پسماندهای خشک در منطقه١٤ به میزان٤٠ تن در ماه رسیده، افزود: «این موفقیت جز با مشارکت شهروندان به‌دست نمی‌آمد و بررسی روند صعودی در زمینه تفکیک و جداسازی انواع پسماندهای خشک خانگی در این منطقه به خوبی نشان می‌دهد که توانسته‌ایم تا اندازه‌ای مردم را به اداره امور شهر و محله تشویق کنیم. »

«محمدامین سالاری‌پور» درباره افزایش آمار ماهیانه جمع‌آوری پسماند خشک در محله‌های این منطقه نسبت به سال گذشته گفت: «اکنون مدیریت پسماند و تولید انبوه زباله یکی از مسائلی است که کلانشهر تهران با آن روبه‌روست. در این زمینه باید گفت ترویج و اشاعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است، از این‌رو به‌منظور افزایش میزان تفکیک زباله از مبدا، طرح جداسازی زباله‌های‌ تر و خشک از مبادی تولید، در محله‌های مختلف این منطقه با استفاده از روش‌های متنوع و با دقت و جدیت درحال انجام است.»

او با اشاره به افزایش مشارکت شهروندان در کمک به اجرای تفکیک پسماند برای پیشگیری از انواع آلودگی‌های محیط‌زیست اضافه کرد: «میزان جمع‌آوری ماهانه پسماند خشک در این منطقه از ۱۸ به بیش از ۴۰ تن در ماه افزایش یافته است. کارشناسان عقیده دارند طرح تفکیک پسماند توسط شهروندان با اجرای طرح‌های خشکاله در غرفه‌های پسماند، میادین تره بار و شنبه‌های بدون پسماند، در محله‌ها افزایش داشته است.»

او تأکید کرد: «در کنار آن توزیع کارتن پلاست، کیسه‌های ویژه‌پسماند خشک، اقلام تشویقی و بسته‌های آموزشی همچنین اجرای طرح جمع‌آوری فیلترهای سیگار برای پاکسازی محیط‌زیست از جمله برنامه‌هایی است که در کنار فعالیت مضاعف غرفه‌های بازیافت برای کمک به اجرایی شدن کیفی‌تر طرح‌های بازیافتی و افزایش مشارکت شهروندان برای تفکیک پسماد خشک در منطقه انجام شده است.»

شهردار منطقه١٤ ادامه داد: «غرفه‌های بازیافت در این منطقه مستقرند با استقبال خوب و بی‌نظیر شهروندان مواجه شده‌اند. در این مکان‌ها شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک، پول نقد، مواد شوینده، لوازم‌التحریر، بن کتاب و… بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند.»

به گفته سالاری‌پور در کنار امکانات و خدمات ویژه در غرفه‌های بازیافت، تردد خودروهای حمل زباله خشک نیز کار را برای اهالی راحت کرده و زباله‌های خشک را که اغلب حجیم هستند، از درمنزل اهالی تحویل می‌گیرند. به این ترتیب اهالی از رفت‌وآمد و حمل زباله‌های سنگین معاف شده‌اند.

شهردار منطقه۱۴ با تاکید بر اهمیت طرح‌های آموزشی در ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط‌زیست گفت: «با هدف فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف، در کنار طرح‌های بازیافتی، اجرای برنامه‌های آموزشی توسط آموزشگران و مراجعه به درمنازل در دستور کار اداره مدیریت پسماند شهرداری این منطقه قرار گرفته است.»

کد خبر 723676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha