معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: روند فرآیند سفرهای درون شهری که همه ساله همزمان زمان با بازگشایی مدارس تشدید میشود ، نتیجه طبیعی رشد تولید خودرو و افزایش میزان جمعیت است.
سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر ضرورت تحقق هدف دولت الکترونیک یادآور شد: با اجرایی شدن ساز و کارهای مورد نظر به منظور امکان عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ، بخشی از اهداف "شهر الکترونیک" در مدیریت شهری تهران محقق شده است.
تشکری هاشمی ، ثبت نام اینترنتی مجوزهای طرح ترافیک بدون نیاز به مراجعه مستقیم به سازمان ترافیک را از جمله مصادیق این سیاست برشمرد و اضافه کرد: در حالی که سوپر مارکتها و فروشگاه های محلی با یک تلفن انواع خدمات و کالاها را به اهالی محل تحویل می دهند ، جای تاسف دارد که بسیاری از دستگاههای اجرایی برای انجام بدیهیترین وظایف و ارائه ساده ترین خدمات نیز شهروندان را مجبور به حضور فیزیکی در مراکز خود میکنند.
معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات کشورها و شهرهای پیشرفته جهان در زمینه ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری ، تصریح کرد: دستگاههای خدماتی باید به نحوی امکانات و تسهیلات خود را توسعه دهند که مردم امکان استفاده از خدمات آنها را بدون نیاز به مراجعه مستقیم داشته باشند.
تشکری هاشمی با تاکید بر اهمیت تغییر تدریجی رفتار شهروندان از طریق افزایش سطح آگاهیهای عمومی و ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه خاطرنشان کرد: البته انتقال آموزههای شهروندی به تنهایی و بدون اعمال قوانین بازدارنده از کارآیی چندانی برخوردار نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه جامعه ما در حوزه فرهنگ ترافیک با آسیبهای جدی و نارسایی های فراوانی رو برو است ، بازدارندگی مقررات و برخورد قاطع با افراد متخلف را مکمل اقدامات فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: در صورت رعایت قوانین و رفتار ترافیکی مطلوب ، وضعیت ترافیک تهران تا 30 درصد بهبود خواهد یافت.