احسان حاج‌صفی در قامت یک کاپیتان، نه تنها حواشی را از تیم دور نکرد بلکه به آن‌ها دامن زد و در کنار عملکرد فنی ضعیفش، نقش موثری در ناکامی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی داشت.

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین، رجانیوز نوشت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای ایران به پایان رسید. وداع تلخ ملی‌پوشان با این رقابت‌ها، ایران را بار دیگر در حسرت صعود از مرحله گروهی جام جهانی باقی گذاشت. اگر چه در جریان بازی‌های تیم ملی در برابر حریفان، حمایت بی‌چون و چرا از ملی‌پوشان اولویت داشت اما حال و پس از پایان کار تیم و نتیجه نه چندان مطلوب آن، میتوان در خصوص نقاط ضعف تیم و عملکرد برخی از بازیکنان اظهار نظر کرد.

احسان حاج صفی یکی از بازیکنانی است که نه تنها در داخل زمین نتوانست انتظارات را برآورده کند بلکه در خارج زمین نیز با شیطنت‌های خود حواشی‌ای را برای تیم به وجود آورد.

احسان حاج صفی دفاع چپ ۳۲ ساله تیم ملی و باشگاه آ.ا.ک یونان، در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت. با توجه به سن و سال بالای حاج صفی انتظار می‌رفت کی‌روش به جای او از بازیکنان جوان‌تری بهره گیرد. اما ترجیح سرمربی پرتغالی تیم، حضور حاج صفی در ترکیب اصلی در هر سه بازی ایران برابر حریفان بود.

اشتباهات او و عملکرد ضعیفش در کار دفاعی در شکست تلخ ایران برابر انگلیس بی‌تاثیر نبود. البته در این شکست سنگین عوامل بسیاری از جمله اتخاذ تاکتیک غلط توسط کیروش نیز دخیل بود و به هیچ عنوان نمی‌توان این شکست را تنها به یک فرد نسبت داد اما بدون شک حاج‌صفی در کنار روزبه چشمی به نسبت سایرین پراشتباه‌تر ظاهر شدند.

در ترکیب اولیه دیدار مقابل ولز نیز، در حالی نام حاج‌صفی در پست هافبک به چشم می‌خورد که بازیکنانی چون وحید امیری و مهدی ترابی روی نیمکت بودند. او که در این بازی با توجه به آمار رسمی فیفا بدترین عملکرد را در بین ملی‌پوشان داشت؛ در دقیقه ۷۷ تعویض شد و با به میدان آمدن مهدی ترابی، ایران توانست در کار تهاجمی بهتر ظاهر شود و در نهایت دو گل به ثمر برساند.

در بازی برابر آمریکا نیز طبق آمار رسمی فیفا، باز هم حاج‌صفی در کنار میلاد محمدی بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و با تعویض حاج‌صفی در دقیقه ۷۲ و به میدان آمدن ابولفضل جلالی به جای او تغییرات مشخصی در بازی ایران به وجود آمد و جلالی جوان توانست سرعت خوبی به بازی ببخشد. عملکرد کوتاه اما تاثیرگذار این بازیکن خود به خوبی نشان می‌دهد اگر کی‌روش به جای به کارگیری بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای چون حاج صفی به جوانان با انگیزه‌ای چون جلالی میدان می‌داد شاید سرنوشت ایران در این رقابت‌ها به گونه دیگری رقم می‌خورد.

اما این همه ماجرا نیست و اشتباهات حاج‌صفی تنها در داخل مستطیل سبز خلاصه نمی‌شود. انتظار میرفت حاج‌صفی به عنوان کاپیتان تیم بیش از دیگران از به وجود آمدن حواشی حول تیم جلوگیری کند. اما او رویه دیگری را در پیش گرفت. در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل انگلیس، در جایی که طبق روال باید از مسائل مرتبط به تیم در جریان رقابت‌ها سخن به میان آورد حاج‌صفی با طرح مطالبی شیطنت‌آمیز و بی‌ربط به این رقابت‌ها بر حواشی به وجود آمده دامن زد.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و او در جریان نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان در بازی مقابل انگلیس، نقش موثری ایفا کرد. براساس کسب اطلاع خبرنگار رجانیوز اکثر ملی‌پوشان می‌خواستند سرود را بخوانند اما حاج‌صفی و برخی دیگر مخالفت کرده و بازیکنان را تشویق به نخواندن سرود ملی کردند. نخواندن سرود ملی کشور، خود از عوامل موثر در عدم انسجام فکری بازیکنان در جریان بازی مقابل انگلیس و از هم پاشیدن نظم تیم بود که نهایتا منجر به سنگین‌ترین شکست ایران در تمام ادوار حضور آن در جام‌های جهانی شد.

پس از بازی نیز این اتفاق بازتاب‎‌های بسیاری را در رسانه‌ها به دنبال داشت. تیمی که از همان ابتدا هدف حملات رسانه‌های معاند و عده‌ای بی وطن بود؛ با این کار به نوعی در زمین دشمنان خود بازی کرد و بهانه‌ای برای جوسازی‌های مسموم آنان حول تیم شد و از سوی دیگر هواداران واقعی خود را آزرده خاطر کرد.

سرود ملی هویت تیم است و امتناع بازیکنان از خواندن آن تصمیم غلطی بود که به حیثیت تیم لطمه زد و صد افسوس که کاپیتان تیم، بازیکنان را در این امر ناشایست هدایت کرد و به عنوان مدافع با سابقه تیم این بار از هویت تیم دفاع نکرد.

احسان حاج‌صفی در قامت یک کاپیتان، نه تنها حواشی را از تیم دور نکرد بلکه به آن‌ها دامن زد و در کنار عملکرد فنی ضعیفش، نقش موثری در ناکامی ایران در این رقابت‌ها ایفا کرد. با این اوصاف بنظر می‌رسد کنار گذاشتن این بازیکن پرحاشیه هم به نفع تیم ملی خواهد بود هم به نفع خودش.

کد خبر 725631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 623
  • نظرات غیرقابل انتشار: 126
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    فردا مجلس محترم درخواست اعدام خواد اد .
    • حسین IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      پروفسور،،، مجلس حکم اعدام نمیده،!! قوه قضائیه کارش اعدام امثال شما و حاج صفی های خائنه
  • سیدعلی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    دقیقا از روزی حاج صفی خائن شرو کرد به استوری برعلیه نظام حمایت از دایی..همه می دونستیم کار حاج صفی بود..اینو شک نکن همیه مردم میدونن کار این خائن بوده که سرود خونده نشد.اگر فیلم بازی باامریکا رانگاه کنی.اون یه زمزمه اروم برا رفع کوتی میکنه.ولی ماچی بگیم که حسین حسینی و سردار ازمون بخوان سرود جمهوری اسلامی را نخونن که میلیونها قاسم سلیمانی داره...الان وظیفیه شما رسانه ها ..فقط وفقط رسوا کردن اینهاست..فیلم بازی باامریکا رانگاه کن قشنگ.
    • حمید IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      هِر هِر هِر خندیدیم
    • فوتبالی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      خائن اونایی که ۹۰ هزار میلیارد پول مملکت رو به جیب میزنن اونایی مثل زالو دارن از بیت المال میخورن و سیری ناپذیرند و باعث بیکاری و نا امیدی جوانان کشور شدن همون کاسبان تحریم
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      در پاسخ به جمله آخر شما بگویم که بله بازی با امریکا را نه یک بار، بلکه ۲۴ سال مداوم نگاه کنین تا شاید دیگه رسانه میلی روش نشه به مدت ۲۴ سال ۲ گل ما به امریکا در جام ۹۸ رو سالی ده هزار بار نشون بده.هیچ تاکتیک تیمی جلوی دشمنان نداشتیم و دوتا گل به ولز هم بقول کلینزمن روی تکنیک فردی بازیکن بود.
  • راستگو IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    ایرانی باید سرود کشور را با جان دل بخواند . شهدای ما جان خودرا زیر پرچم ایران اسلامی فدا کردند . باید از امسال صفی(سفی) مالیات حقوقشان را گرفت . و از حقوق مدنی و زندگی در ایران حذفشان کرد
    • ایران IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      پس کسانی که بیت المال رو به غارت بردن ودارن هنوز می برن بی حرمتی به خون شهدا نشده
  • فرزاد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    احسان حاج صفی بایدازتیم ملی اخراج و محاکمه شودچون بی احترامی به سرود وپرچم ایران اسلامی بی احترامی به وطن وملت وشهدا وانقلاب وامام است وبرعلیه امنیت ملی ایران اسلامی اقدام کرده‌ است محاکمه احسان حاج صفی خواست ملت بزرگ ایران اسلامی است.
    • گرگ پیر IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      اونا دزد هستن اونم دزد مادی دزد شرف داره به وطن فروشی ک ابرو و غرور یه ملت رو زیر پا میزاره.
  • زهرا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    اگر واقعا او باعث نخواندن سرود شده واقعا باید به شرفش شک کرد. چقدر از نخواندن سرود در بازی اول و بعد هم ضعیف خواندن سرود در بازی های بعد ناراحت شدم. چقدر نداشتن انسجام ملی در شکستشون نقش داشت. سالها بعد کسی نمیگه این بازیکنها در چه زمانی بازی کردند، آنچه همه یادشون میمونه اینکه تیم ملی ایران بد باخت، اونم بخاطر نداشتن انسجام ملی و بعدش ضعف فنی. علیرغم همه نامهربانی شون در نخواندن سرود، چقدر براشون دعا کردم، چقدر موقع بازیشون بالا پایین پریدم، چقدر حرص و جوش خوردم و چقدر امید داشتم که ببرند. امیدوارم حالا دیگه عاقلانه رفتار کنند و در کنار ملتشون باشند. ملتی که برای بردشون شادی کرد و برای باختشون گریست، نه توطئه گران خارجی و آشوبگران داخلی.
  • نادر IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    خیانت این بازیکنان نابخشودنی است وباحمایت ازاغتشاشگران قطعا بایدمحاکمه شوند وازحقوق شهروندی محروم شوندوممنوع الخروج وکاری که مهدوی کیا وجوادنکونام درجام جهانی ۱۹۸۶ آرژانتین قرارگذاشتندکه به علی دایی پاس توپ ندهند
    • مریم IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      تو غلط زیادی نکن دمش گرم مررررررد بزرگ ممنون ازت
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      کاربر "مریم"! شما با این حجم از ادب، بهتره از حاج صفی طرفداری نکنی، چون به ضررشه
    • صادق IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      کاربر مریم ، این اظهار نظرت نشون میده هیچ درکی از وطن و وطن پرستی نداری .
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    فقط بلدید برچسب بزنید تیمای دیگر هم سرود رو نخوندن حتما کار حاج صفی نه وچه زود باور می‌کنیم بدون اینکه سندی داشته باشیم حق الناس فقط پول وغیره نیست بعضی از تهمتها با زندگی طرف بازی میشه همینجور سر به هوا فتوای کسی رو صادر نکنیم
    • مرتضی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      جام جهانی ۱۹۸۶؟؟؟ علی دایی ! مهدوی کیا ! نکونام ! شما یا از تاریخهایی که ایران توی جام جهانی بوده بیخبری یا اینکه با اینهمه اطلاعات دقیقت .... بیخیال بزار هیچی نگم.آخه بیماری زمینه ای دارم،میترسم بمیرم
  • خانمی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    الان شما داری حاشیه ها رو کم می‌کنی مثلاً ،
  • کیان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    زیاد فشاری نشید حاجی دیگه سنش زیاد شده خودش میره 😂😂درضمن دمش گرم
  • داش غلام IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    ساکت بابا اگه تو لنگ وکیسه بود عمرا این حرف هارا که نمیزدین هیچ مثل امیری وترابی پاچه خاری میکردین
    • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      تو دیگه برو ... شو وطن فروش سرود ملی یعنی شرف ملت
    • فوتبالی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      علی جان سرود ملی یه قرارداد هست که هر حکومتی برای خودش تغییر میده شما شاید یادت نیاد سرود ملی بعد از انقلاب یه چیز دیگه بود که ما صبحها در مدرسه می‌خواندیم بعدا تغییر کرد اینجوری شد شاید بعدا باز هم تغییر کنه
  • شهروند ... IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    احضار ، بازداشت یا قرار وثیقه مناسب ، تشکیل دادگاه ، محاکمه در حضور هیات منصفه در دادگاه علنی با حضور متخصصین ورزش ملی و امنیت ملی و در صورت اثبات جرم ، مجازات در بالاترین حد ممکن و محکومیت در پرداخت خسارات به وجود آمده ... و در صورت تبرئه ، عذرخواهی از ایشون و جبران خسارات معنوی وارده... زیاد کار سختی نیست ... بسم الله ...
  • انتی ویروس RO ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    تو بازی اول که سرود ایران نخوندن 6 تا خوردن
  • ج IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    همسال حاج صفی وعلی دایی ومهدوی کیا باید محاکمه واز خدمات اجتماعی بدور باشند
  • ناشناس IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    حاج صفی پسره خوبیه بدون مدرک فعلا قضاوت نکنین آدمهای بیکار جوگیر
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    وطن فروشی از این بالاتر؟؟
  • مانی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    ای بابا شما دیگه چه جور آدمایی هستین تا قبل بازی با آمریکا سرودم خوندن با رئیس جمهور دیدارم کردن برای بردشون تو خیابونم قر دادین حالا بعد باخت دوباره شدن خائن عوامل دشمن از این جور حرفا ...
  • US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    محاکمه و دستگیری تیم ملی و اعضاش به ملت ایران ربطی نداره، یه تسویه حساب داخلیه. خودتون حل و فصلش کنین.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    تف به ذات هر چی وطن فروشه
  • وحید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    جام برا ما تموم شد ولی از همین امروز تیم امید و جوانان رو آماده کنید برا ۴سال دیگه جرات داشته باشید با تیم امید برید جام ملت ها بازیکنی که ۴سال دیگه نمیتونه بازی کنه فراموش کنید مثل ژاپن و کره
  • لطفی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    چنین فوتبالیستهایی از جیب این ملت برایشان خرج میشه باپول این ملت به نان ونوایی رسیدن حالا که موقع کاره شدند نوکر بی جیره مواجب بیگانه وطن فروش
  • عجب IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    93 22
    1986آرژانتین ؟!یا خدا معلومه خیلی فوتبالی هستی طرف😀😀
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    باید زندانش کنن تا دلمون خنک بشه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    متاسفم واقعا براش
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    بعد از برد از ولز که شیرینی پخش کردید اومدید توی خیابان رقصیدید و بازیکنان را چون سرود خواندند شیر مرد خطاب کردید یک مرتبه چه شد بعد از باخت از آمریکا بازیکنان شدند خائن واقعا با خودتون چند چند هستید
  • عادل IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    کیروش تاکتیکش جواب نداد اینم بهانه ای هست واسه لاپوشونی بی کفایتی مربی تیم ملی هستش احسان خیلی هم خوبوبود
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    کنار گذاشتن کافی نیست.خدا لعنتش کند. همان طور که لبخند را از بچه های ایران گرفت.گریه را تقدیمش کنید.مرگ‌بر وطن فروش.
  • ناشناس IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    سرود ملی افتخار شهدایی هست که خالصانه از مادیات ولذایذ دنیا با اون سن کم شون گذشتن تا من وامثال شما الان جولان بدیم .نخوندن سرود ملی پشت پا به انسانهای والا مقامی است که با ایثار جان شیرین خود به ایران عزت بخشیدن .با این عملکرد فقط وفقط خودتون رو تحقیر کردید ونشون دا دید بی ارزش هستید وارزشی هم برای خونهای ریخته شده قائل نیستید ومثل عقب مونده ها رفتا رکردید.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    90 73
    کنار گذاشتن این بازیکن برای تمام ایرانیان و ایران بهتر خواهد بود مخصوصا درفوتبال . اینهمه جوان جویای نام و شایسته دراین رشته داریم مگر قحط است .
  • ایرانی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    کسیکه به سرودملیش عرق نداشته باشه بی شرف کامله نه تنهااین بیشرف بایدازتیم ملی کنارگذاشته شودبلکه تابعیت ایران رانیزبایدازش گرفته شود
  • حامد IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    دعای اکثر مردم پشت سرشان نبود
  • احمد IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    اگرصعودمی کردندالان چه تمجیدها که نمی کردید اماحالا وقت تلافی کردن است به دلایل من دراوردی بی شرف هستند بابی انصافی بایدازطریق انگ زدن وتخریب زمینه سرکوبگری فراهم بشه تابقیه حساب دستشون بیایداین روشی است که ازطریق نوکران رسانه ای اجرامی شود.
  • Majid IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    هرکس به هر شکلی به وطن پشت و خیانت کنه یک بیشرف تمام عیاره. مرگ بر بی وطن🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • جوادقمی IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    72 18
    آقایان خیلی دیر بیدار شدند، و دیگر نوش دارو بعد مرگ سهراب،! کلا تیم خوب نبود ، کی روش هم بدر ما منوی خورد،
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    85 15
    تیم فوتبال تشکیل شده از چند نفرعاقل وبالغ،یعنی اینقدر بی عقل بودند که حرف یک نفر را شنیدن وعمل کردن،طوری حرف می‌زنین که انگار چندتا بچه ۴یا۵ساله دارن باهم حرف میزنن و زودهم تصمیم می گیرن
  • خشایار IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    62 6
    درود . کاربر نادر عزیز. جام جهانی ۱۹۸۶ اولا مکزیک بود نه آرژانتین دوم اون زمان نکونام فکر کنم ۶ سالش بوده . نادرررررررر
  • شاهین DE ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    79 22
    حالا اگه سرود میخوند ضعفاش خودشونو نشون نمیدادن
  • مهدی IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    76 57
    اگه واقعا این کار را انجام داده خدا لعنتش کنه
  • نداردملک ناکام IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    78 86
    هرکدام از بازیکنان که سرود را از روی غرض نخوانده اول به خودش ،ووم به مردم ایران وسوم به خون تمام جوانانی که برای آزادی واستقلال این کشور شهید شدن خیانت کرده البته بنده به دور از انگیزه اعتراض مردم وبرعلیه کسانی که اغتشاش کردن حرف خودم را بیان کردم این کشور دارای پرچم سه رنگ سبز،سفید،قرمز که از قبل هم نشان اقتدار ایران بوده است بدور از آرم آن که باز هم نشان حمایت خداوند از مردم ایران است که باز مردم از قبل هم مسلمان بودنند ،هستندوخواهند بود مرگ بر وطن فروش در هر لباسی که باشد
  • حمید IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    57 57
    خیانت به کشور وفریب دشمنان را خوردن همیشه تاریخ باعث شرمندگی ایرانیان میهن پرست بوده وخسارات سنگینی به کشورزده
  • مهدی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    97 30
    مشکل اساسی است ..عادت همه ما است .اگه پیروز بشیم ..لطف الهی ودعای مردم می بود ..الان که شکست خوردیم باید یه یا چند نفر رو بیچاره کنیم ..از نون خوردن بندازیم ..رسانه های ملی تو رو خدا دست از سر مردم با این کارا ربردارید ..هر چه بود تمام شد
  • جواد IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    86 54
    حاج صفی یادش رفته که هرچی داره ازبیت المال هست و با رای دادن به تاج خیانت در حق مردم کرد. ما خودمون باعث خیلی از مشکلات هست اگر میخوایم جامعه درست شود اول باید از خودمون شروع کنیم.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    پس همه این خراب کاری ها و خشک شدن دریاچه ارومیه بالا رفتن سکه و دلار هم کار حاج صفی بوده این هم مثل سلطان سکه اعدام کنید تا همه چی درست بشه
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    95 14
    مشکل ۵۰ /۶۰ ساله تیم ملی ایران نداشتن قدرت بدنی و خستگی است