نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به موضوع واگن‌های استیجاری متروی تهران، گفت: این موضوع اخیرا از سوی شهرداری مطرح شده و من اطلاعات کاملی از این موضوع ندارم.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری پیش از آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با دستور جلسه امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امروز آقای طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جلسه شورا حاضر خواهند شد و در این جلسه موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

راه حل جدید برای معضل کمبود قطار در مترو | معاون شهردار: واگن اجاره کنیم

او افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح خواهد شد اساسنامه سازمان فاوا است که با توجه به اینکه موضوع هوشمندسازی و سازمان فناوری‌های نوین برای شهرداری تهران اهمیت بسیاری دارد و اساسنامه سازمان فاوا نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع مطرح شده واگن‌های اجاره‌ای و استیجاری در شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت جابجایی مسافران و توسعه حمل و نقل عمومی باید بستر لازم جهت جابجایی شهروندان فراهم شود. با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای جابجایی مسافران با مشکلاتی مواجه است و به علت کمبود واگن نمی‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم، بر همین اساس موضوع واگن‌های اجاره‌ای و استیجاری مطرح شده است.

سروری با بیان اینکه از دوره گذشته نسبت به تامین واگن‌های مترو کم کاری صورت گرفته است، تاکید کرد: در دوره جدید قراردادهایی با کشورهای سازنده و همچنین تولید کننده داخلی انجام شده اما به هر ترتیب ورود واگن‌های جدید زمان بر است. بر همین اساس موضوع واگن‌های استیجاری و اجاره‌ای مطرح شده است.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه واگن‌های استیجاری در کدام کشور و چه زمانی وارد حمل و نقل عمومی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه این موضوع اخیرا از سوی شهرداری مطرح شده بنده اطلاعات کاملی ندارم ولی به هر ترتیب واگن‌های مناسب و استاندارد با شرایط متروی تهران وارد خواهند شد.

کد خبر 727105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha