گروه حوادث: نیکوکار گیلانی به احترام ماه محرم با پرداخت 60 میلیون تومان، 27زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد.

مظفر الوندی - نایب رئیس هیأت‌مدیره ستاد دیه استان گیلان - با اعلام این خبر در تشریح ماجرا گفت: فرد نیکوکاری به مناسبت ماه محرم با مراجعه به ستاد دیه، 60 میلیون تومان به‌صورت نقدی پرداخت کرد و خواستار آزاد کردن تعدادی از زندانیان در روز تاسوعا شد.

الوندی افزود: این فرد که اصالتا اهل صومعه سراست، خواستار آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد این شهرستان شد، که با این درخواست، محکومان جرایم غیرعمد در این شهرستان شناسایی شدند.

نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان گیلان بیان داشت: در روز تاسوعای حسینی با حضور برخی مسئولان قضائی، اجرایی و خانواده‌های شاکیان این محکومان، مراسمی برگزار شد که خانواده شاکیان نیز به مناسبت ماه محرم مبالغی را تخفیف دادند و به این ترتیب تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شدند.

به گفته وی، با اهدای این مبلغ و تخفیف داده شده از سوی خانواده شاکیان، اسباب آزادی 27 زندانی جرایم غیرعمد حاصل شد که برخی در روز تاسوعا آزاد و تعداد دیگری که نیاز به اقدامات اداری داشتند، مرخصی دریافت کردند تا اقدامات اداری لازم را انجام داده و آزاد شوند.

200 میلیون تومان بلیت فروشی

الوندی درباره‌ آزادی مهرداد زهری فوتبالیست محکوم به پرداخت دیه  اظهار کرد: طبق اعلام یکی از بانیان برگزاری مسابقه‌ فوتبال خیرخواهانه برای آزادی این فوتبالیست، تا‌کنون بیش از 200 میلیون تومان از محل فروش بلیت جمع‌آوری شده است،  اما تا‌کنون این مبلغ در اختیار ستاد دیه استان گیلان قرار نگرفته و این فوتبالیست به‌عنوان بدهکار و زندانی تلقی می‌شود؛ در حالی که در مرخصی به‌سر می‌برد.

نایب رئیس هیأت‌مدیره ستاد دیه استان گیلان، میزان بدهی این فوتبالیست را 160 میلیون تومان اعلام کرد و  اذعان داشت: در استان گیلان 400 نفر به لحاظ ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که بخشی از آنها مربوط به تصادفات و بخشی دیگر مربوط به جرایم مالی غیرعمد از جمله مهریه و نفقه است.

کد خبر 72714

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز