همشهری آنلاین: هفت نفر علاوه بر الکساندر کاسوپکین فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دومای دولتی این کشور در سانحه سقوط بالگرد در آلتای واقع در سیبری جنوبی کشته شدند.

به گزارش ریا نووستی، پاول پوپوف معاون رئیس اداره محلی وزارت خانه اوضاع اضطراری روسیه گفت: 4 نفر از جمله یک کمک خلبان و آناتولی بانیخ معاون نخست وزیر و نماینده جمهوری آلتای در مسکو از این سانحه جان سالم به در بردند.دو نفر از مجروحین این حادثه نیز در وضعیت نامساعدی به سر می‌برند و و ضعیت دو نفر دیگر نیز رضایت بخش است.

کاسوپکین نماینده دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه در مجلس دومای دولتی این کشور در میان هشت مسافر و سه خدمه بالگرد ام ای 8 بود که متعلق به شرکت گاز پرو م روسیه است. این بالگرد دو روز پیش ناپدید شده بود. این هلی کوپتر از شهر کوچک چمال به کش آگاچ در نزدیکی مرز مغولستان در حال پرواز بود.

سخنگوی سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: بالگرد مذکور ارتباط خود را با برج کنترل ترافیک هوایی در روز جمعه 9 ژانویه از دست داد.لاشه این بالگرد در نزدیکی کوه چورنایا واقع در جمهوری آلتای توسط گارد مرزی محلی در روز یکشنبه 11 ژانویه پیدا شد.

سخنگوی سرویس امنیت فدرال روسیه اما گزارش‌ها درباره این که یکی از خدمه بالگرد توانسته است پس از وقوع سانحه خود را به روستای تاشکنت واقع در مرز روسیه – قزاقستان در چهل کیلومتری محل سقوط بالگرد برساند را تائید نکرد.

بانیخ در گفت وگوی تلفنی با آلکساندر بردنیکوف به وی گفت که هلی کوپتر در پی نقص فنی یکی از موتور‌هایش سقوط کرد.

عوامل تحقیق این حادثه اعلام کرده‌اند که سه نظر درباره علت وقوع این سانحه وجود دارد: هوای بد، نقص فنی و اشتباه خلبان.

دمای هوا در منطقه سقوط بالگرد که در نزدیکی مرز قزاقستان و مغولستان قرار دارد، به حدود 35 درجه زیرصفر می‌رسد.

کد خبر 72773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز