همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و فناوری بخش صنعت و معدن گفت: این افتخار بزرگی است که ایران اسلامی که 30 سال در بدترین فشارها، تحمیل‌ها و تحریم‌ها بوده، امروز به نقطه‌ای رسیده است که هیچ عرصه علمی و فناوری دور از دسترس دانشمندان آن نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سرعت پیشرفت کشور در عرصه‌های نوآوری و فناوری افزود: خودباوری که امروز در ایران پدید آمده است، باید در همه شاخه‌ها، عمیق، نهادینه و ماندگار شود و این وظیفه‌ای عمومی است که هم دانشگاهیان، هم مدیران و هم صنعتگران کشور در برابر آن مسوءلیت بزرگی دارند.

رئیس جمهوری گشایش همزمان نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و فناوری و امضای اسناد همکاری میان دانشگاه و بخش صنعت و معدن را دو رویداد مهم و نشاط آور خواند و گفت: تنوع و پیچیدگی دستاوردهای صنعتی کشور و این همه توانمندی و نوآوری در کشور افتخاری بزرگ است.

دکتر احمدی نژاد امضای یادداشت تفاهم همکاری میان بخش صنعت و معدن و دانشگاه‌های کشور را حرکتی نمادین و نویدبخش دانست و افزود: کشور با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی به سمت قله‌های پیشرفت و افتخار درحرکت است و دانشگاه‌ها نیز به سمتی پیش می‌روند که بتوانند پاسخگوی نیازهای بخش صنعت و معدن کشور باشند.

رئیس جمهوری خودباوری را پایه جهش کشور به سمت قله‌های پیشرفت خواند و خطاب به مدیران صنعتی کشور گفت: باید توجه داشته باشید که نوآوری مستلزم خطرپذیری و شجاعت است و اندیشمندان و محققان وظیفه دارند این روحیه را به فرزندان و نسل‌های نوی این سرزمین منتقل کنند.

آقای احمدی نژاد به مدیران صنعتی کشور به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توصیه کرد راه را برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها باز کنند.

رئیس جمهور بر ضرورت نگاه بلند و جهانی به مقوله توسعه و نوآوری در کشور تاکید کرد و افزود: باید به جایی برسیم که نوآوری‌ها در کشور به سمت تجاری شدن پیش برود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران در آستانه برتری و اول شدن و دستیابی به قله نخست در منطقه قرار دارد گفت: نوآوری‌ها و خلاقیت‌های بخش صنعتی در کشور حقیقتاً افتخارآمیز است.

رئیس جمهور تصریح کرد: توانمندی و شایستگی ملت ایران در حدی است که در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه صنعت و معدن نیازهای جامعه جهانی را برآورده کند.

کد خبر 72789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز