گروه حوادث: جوان 16 ساله‌ای که روزی 18ساعت بازی رایانه‌ای انجام می‌داد، هنگامی که با مخالفت والدینش روبه‌رو شد، مادرش را به ضرب گلوله به قتل رساند و ناپدری‌اش را مجروح کرد.

قضات دادگاه عالی اوهایوی آمریکا، روز گذشته بعد از محاکمه جوان جنایتکار او را به حبس ابد محکوم کردند.

در آخرین روزهای اکتبر 2007، ماموران پلیس جنایی اوهایوی آمریکا در جریان جنایتی وحشتناک قرار گرفتند که در آن، زن و شوهری به ضرب گلوله مجروح شدند.

با حضور ماموران در صحنه جنایت مشخص‌شد، زن میانسال در همان لحظات نخست جان باخته   اما شوهر وی با وجود آنکه از ناحیه سر هدف قرار گرفته، زنده مانده است.

با انتقال این مرد به بیمارستان، تحقیقات برای یافتن جنایتکار آغاز شد و چند روز بعد هنگامی که مرد مجروح روی تخت بیمارستان به هوش آمد با اظهارات خود، از ماجرای جنایتی باورنکردنی پرده برداشت.

این مرد به کارآگاهان پلیس گفت: عامل شلیک‌های مرگبار فرزندخوانده وی به نام دانیل پاتریک بوده  که به سمت وی و مادرش شلیک کرده است. با این ادعا، دانیل دستگیر شد و در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد به خاطراعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای دست به جنایت زده است.

روزی 18 ساعت بازی رایانه‌ای

با گذشت 2 سال از این جنایت خونین، روز گذشته دانیل در مقابل قضات دادگاه عالی اوهایو قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

در جریان این دادگاه، مرد جوان به قضات دادگاه گفت: من هرگز  قصدکشتن مادر و ناپدری‌ام را نداشتم اما به حدی به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد داشتم که نمی‌فهمیدم دارم چه کار می‌کنم، روز جنایت هم با تصور اینکه در حال بازی رایانه‌ای جنگی هستم با اسلحه‌ای که متعلق به ناپدری‌ام بود به سمت آنها شلیک کردم.

بعد از اظهارات مرد جوان، ناپدری  وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: لحظاتی قبل از جنایت، دانیل به سراغ من آمد و از من خواست تا چشمانم را ببندم تا او هدیه‌ای به من بدهد، من هم چشمانم را بستم اما ناگهان سوزش شدیدی را در سرم احساس کردم و دیگر هیچ‌چیزی نفهمیدم تا اینکه روی تخت بیمارستان به هوش آمدم و فهمیدم که دانیل به سمت من و مادرش شلیک کرده است.

ناپدری  در ادامه اظهار داشت: از مدتی قبل دانیل و مادرش به‌شدت با یکدیگر مشکل پیدا کرده بودند.

او روزی 18 ساعت بازی‌های رایانه‌ای جنگی را انجام می‌داد و همین مسئله باعث شده بود تا مادرش به‌شدت عصبانی شود و فکر می‌کنم جنایت هم با این انگیزه رخ داده است.

بعد از اظهارات جوان جنایتکار و وکیل وی، قاضی جیمز بروگ که رسیدگی به پرونده را در دست داشت، با انکار گفته‌های مرد جوان گفت: او ادعا می‌کند به‌دلیل اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توانسته است تشخیص بدهد حادثه در واقعیت رخ داده است؛

در حالی که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد که او به دقت برای انجام نقشه‌اش طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: مرد جوان طوری صحنه قتل را طراحی کرده بود که در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که  ناپدری وی ابتدا به همسرش شلیک کرده و سپس با شلیک به شقیقه‌اش خودکشی کرده است و این طراحی حرفه‌ای نشان می‌دهد که ماجرا نمی‌تواند تنها یک حادثه باشد.

او ادامه داد: دانیل جنایتکار خونسردی است که تنها به این خاطر دست به این جنایت خونین زد که مادر و ناپدری‌‌اش اجازه نمی‌داده‌اند او روزی 18 ساعت بازی رایانه‌ای انجام دهد و به همین خاطر دادگاه او را به حبس ابد محکوم می‌کند.

کد خبر 72911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز