گروه سیاسی: ‌‏آیت‌‏الله لطف‌الله ‌صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائات متعدد در خصوص حکم معامله کالاهای صهیونیستی اعلام کرد که خرید محصولاتی که موجب تقویت صهیونیست شود، ‌‏حرام است.

پیش از این نیز برخی دیگراز مراجع عظام تقلید از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی خرید وفروش کالاهای صهیونیستی را حرام اعلام کرده بودند. فتوای مراجع تقلید در حرمت خرید و فروش کالاهای صهیونیستی طی روزهای اخیر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

از جمله خبرگزاری آنسا با عنوان فتوای آیت‌الله خامنه‌ای علیه محصولات اسرائیلی نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران با صدور فتوایی تجارت و مصرف محصولات شرکت‌های مشکوک به داشتن رابطه با اسرائیل را ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی ایتالیا روز گذشته در خبری نوشت: براساس فتوای آیت‌الله خامنه‌ای، خرید، واردات و ترویج هرمحصولی که سود آن به‌طورمستقیم و یا غیرمستقیم به اشغالگران اسرائیلی برسد، ممنوع است.

این خبرگزاری افزود: دولت ایران در روزهای اخیر طرحی را برای برخورد با آن‌دسته از شرکت‌های خارجی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند، تصویب کرد.

آیات عظام ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی دیروز در جلسات درس خارج فقه خود از سکوت مجامع بین‌المللی و برخی دولت‌های عربی درخصوص فجایع غزه انتقاد کردند.

مکارم شیرازی در درس خارج فقه دیروز خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد و واحد مرکزی خبر آن را پوشش داد، با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت‌: افکار عمومی‌جهان دیدند که مدعیان حقوق بشر با سکوت خود در قبال فجایع غزه چه رسوایی عظیمی‌را برای خود پدید آوردند.

وی همچنین با محکومیت سکوت سران کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی افزود‌: سازمان کنفرانس اسلامی‌ نیز نباید درخصوص این جنایات ساکت بنشیند و لازم است برای حل بحران غزه فکری بکند.

مکارم شیرازی تصریح کرد‌: اگر جنگ در غزه پایان یابد بازهم اسرائیل جنگ دیگری به راه می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد‌: مهم‌ترین مشکل امروز و فردای جهان اسلام وجود رژیم جعلی اسرائیل است که باید برای مقابله با آن فکر اساسی کرد.

آیت‌الله نوری همدانی هم دیروز ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت‌: جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت و هویت پلید این رژیم را آشکار کرد و این رژیم را در مسیر سقوط قرار داد‌.

به گزارش رسا، وی با اشاره به قدرت دفاعی حماس در مقابل اسرائیل افزود‌: حماس از لحاظ تجهیزات نظامی‌رشد قابل توجهی یافته است و از نظر روحیه معنوی هم در سطح بالایی قرار دارد‌.

نوری همدانی به تشریح عوامل و ریشه‌های اصلی جنایات اسرائیل در غزه پرداخت و تصریح کرد‌: فکر و فرهنگ صهیونیست بر پایه دشمنی و ستیز با مسلمانان است‌.

این مرجع تقلید، علت سرسپردگی سران عرب و وابستگی آنان به قدرت‌های استکباری را نداشتن پشتوانه مردمی‌دانست و گفت‌: سران عرب برای دوام سلطنت خود حاضرند احکام اسلام را زیر پا بگذارند و زیر سیطره استکبار قرار گیرند.

در پی دعوت مدیر حوزه علمیه قم از استادان و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سایر دروس حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز دیروز صحنه اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود‌.

طلاب شرکت‌کننده در این جلسات درس با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عرب آن را محکوم کردند.

کد خبر 73035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز