شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرده است طرحی در حال بررسی است که با تغییر ساعت تعطیلی ادارات از بروز ترافیک در ساعات پیک عصر جلوگیری شود.

این در حالی است  که تغییر ساعت شروع کار با مخالفت مردم و کارشناسان مواجه شد.  این طرح بعد از تصویب در آینده اجرایی می‌شود.

سردار محمد رویانیان گفت: همواره با تعطیلی یک زمان ادارات در عصر شاهد ترافیک بسیار سنگینی در شهر تهران هستیم که برای حل این مشکل طرح تغییر ساعات تعطیلی ادارات در حال بررسی است که این طرح بعد از تصویب در آینده اجرایی می‌شود.

وی گفت: با تغییر ساعات کاری بانکها زمان پیک ترافیک در صبح توزیع شد و تاکنون نیز که مدت 2ماه از اجرای آن می‌گذرد جواب منفی نداده است.

این درحالی است که به گزارش همشهری با اجرای این طرح بسیاری از کارشناسان تاثیر آنرا بر ترافیک ناچیز ارزیابی کرده  و بسیاری از مردم و کارکنان بانک با آن مخالفت کردند.

رویانیان در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: اینگونه طرحها که به منظور کاهش بار ترافیک در ساعات پیک اجرا می شود در کشورهای پیشرفته نیز انجام می شود و گرچه ممکن است در اوایل اجرای چنین طرح‌هایی مشکلاتی در جامعه ایجاد شود ولی اگر مردم زمان اجرای کارهای خود را با این طرحها تنظیم کنند اجرای آن می تواند بار ترافیکی را کاهش دهد.

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اجرای طرح‌های ترافیکی در کشور گفت: اجرای اینگونه طرحها می تواند در زمان‌های پیک ترافیک تا حدودی موثر باشد ولی اجرای آن مقطعی است و فقط جهت ارائه فرصت به مسئولان در جهت روان کردن ترافیک و توسعه زیرساختها و ناوگان حمل و نقل عمومی است.

کد خبر 7308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز