آژانس فضایی فیلیپین هشدار داد که «اقدامات احتیاطی مربوط به بقایای نسوخته مورد انتظار» از موشک چینی را انجام دهند.

لانگ مارچ بی3

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، آخرین پرتاب فضایی چین در سال ۲۰۲۲ که در روز پنجشنبه (۲۹ دسامبر) انجام گرفت، باعث هشدار آژانس فضایی فیلیپین درباره سقوط زباله‌های فضایی موشک شد.

موشک چینی «لانگ مارچ ۳بی» (Long March 3B) که روز پنجشنبه از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ پرتاب شد، ماهواره شیان-۱۰ ۰۲ را برای تأیید فناوری‌های جدید مانند نظارت بر محیط فضایی به مدار برد.

پس از پرتاب، آژانس فضایی فیلیپین (PhilSA) در بیانیه‌ای اقدامات احتیاطی مربوط به زباله‌های نسوخته مورد انتظار از موشک چینی را توصیه کرد.

مقامات PhilSA توصیه‌هایی را برای همه سازمان‌های دولتی مربوطه در مورد منطقه تخمینی سقوط صادر و صدور هشدارهای مناسب در مورد دسترسی هوایی و دریایی را پیشنهاد کردند. پیش‌بینی می‌شد باقیمانده‌های پرتاب‌کننده، مانند تقویت‌کننده‌های موشک در یک منطقه واقع در مجاورت رکتو سقوط کنند.

بر اساس بیانیه آژانس فضایی فیلیپین، در حالی که پیش‌بینی نمی‌شود که بر روی ویژگی‌های خشکی یا مناطق مسکونی در قلمرو فیلیپین سقوط کند، سقوط آوار خطر بالقوه‌ای برای کشتی‌ها، هواپیماها، قایق‌های ماهیگیری و سایر کشتی‌هایی که از منطقه سقوط عبور می‌کنند، ایجاد می‌کند.

PhilSA اضافه کرد که منطقه واقعی سقوط ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند چرخش زمین، آب و هوا و شرایط آب و هوایی تغییر کند.

همچنین احتمال شناور شدن زباله ها در اطراف منطقه و حرکت به سمت سواحل مجاور وجود دارد.

PhilSA توصیه عمومی قبلی خود را تکرار کرد تا مردم در صورت مشاهده آوار مشکوک، بلافاصله آن را به مقامات محلی اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید:

این سازمان همچنین به عموم مردم نسبت به بازیابی یا تماس نزدیک با این مواد هشدار داد که ممکن است حاوی بقایای مواد سمی مانند سوخت موشک باشد.

کد خبر 731346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha