همشهری آنلاین: برگزاری نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی، بازتاب قابل توجهی در سایت‌های رسمی فدراسیون‌های جهانی و بین‌المللی رزمی داشت.

نخستین دوره مسابقات جام هنرهای رزمی 12 رشته تکواندو، آیکیدو، بوکس، جودو، جوجیتسو، کاراته، کن‌دو، کیک بوکسینگ، موی تای، سامبو، ‌ووشو و کشتی در سال 2010 به مدت هشت روز در پکن برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این خصوص فدراسیون‌های رزمی بین‌المللی در گزارش‌های مشابهی با اشاره به برگزاری نشست مشترک روسای این فدراسیون‌ها عنوان کردند: "بر اساس توافقات صورت گرفته، این رقابت‌ها با عنوان بازی‌های هنرهای رزمی و ورزش‌های مبارزه‌ای به عنوان یک رویداد رسمی گایسف (مجمع عمومی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش) برگزار خواهد شد. در این رابطه پکن در دو تاریخ احتمالی 24 آگوست تا چهارم سپتامبر، یا 25 سپتامبر تا دوم اکتبر 2010 میزبان این رویداد بزرگ خواهد بود."

با هدف تضمین حضوری بهترین قهرمانان رزمی جهان در این مسابقات، تمامی هزینه‌های اقامت و بلیت تیم‌های حاضر در این مسابقات توسط چین، میزبان این رقابت‌ها تامین خواهد شد. در عین حال برنامه‌های فرهنگی مختلف و سخنرانی درباره تاریخچه هنرهای رزمی سنتی جهان، تربیت‌بدنی و برنامه‌های آموزشی در حاشیه این مسابقات پیش‌بینی شده است.

قرار است این رویداد هر چهارسال یک‌بار برگزار شود، گرچه این احتمال وجود دارد تا مسابقات دوسال یک‌بار نیز برگزار شود.

با توجه به ماهیت رشته‌های رزمی، ورزش‌های رزمی به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و به روی تاتامی،کف‌پوش‌ چوبی، رینگ و ... برگزار می‌شوند.

رقابت‌های ورزش رزمی حداکثر یک روز و نیم به طول خواهد انجامید.

فدراسیون جهانی تکواندو wtf درنظر دارد، 64 تکواندوکار برتر جهان را در اوزان المپیکی در این مسابقات شرکت دهد.

این قهرمانان مطابق با سیستم رده‌بندی جدید wtf انتخاب خواهند شد.

کد خبر 73257

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز