همشهری آنلاین: پلیس و راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بر اساس جدول زمان‌بندی مراجعه خودروها برای دریافت برگه معاینه فنی با متخلفات برخورد می‌کند.

سردار محمد رویانیان با اشاره به دستور رییس‌جمهوری برای افزایش 150 خط معاینه فنی خودروها در تهران با کمک تعمیرگاه‌های مجاز ایران خودرو و سایپا جهت رفع مشکل صف‌های طولانی گفت: بر اساس نظر فرمانده نیروی انتظامی مقرر شد مراجعه خودروها برای دریافت برگه معاینه فنی به صورت زمان‌بندی شده صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: به این ترتیب بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به ضرورت کنترل و کاهش آلودگی هوا تردد وسایل نقلیه دودزا و دارای نقایص مشهود ممنوع بوده و راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تردد این خودروها بدون هیچ اغماض و محدودیتی در سطح شهر تهران و کلانشهرهای کشور جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: رانندگان وسیله نقلیه بنزین‌سوز و دوگانه‌سوز که تا کنون معاینه فنی دریافت نکردند باید برابر جدول زمان‌بندی زیر نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند و در غیر این صورت از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، خودروهای مدل سال‌های 1381 تا 1385 شمسی می‌توانند به تعمیرگاه‌های مجاز ایران‌خودرو و سایپا و سایر نمایندگی‌های مجاز (برای خودروهای خارجی) با توجه به کارخانه تولیدکننده خودرو، مراجعه و برچسب معاینه فنی در حد رفع آلودگی زیست‌محیطی دریافت کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بزودی 150 خط معاینه فنی تعمیرگاه‌های مجاز ایران‌خودرو و سایپا که دارای مجوز راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نظارت شهرداری تهران هستند، اعلام می‌شود، گفت: جدول زمان‌بندی و محل‌های مراجعه این خودروها و زمان آغاز مراجعه خودروهای یاد شده بزودی اعلام شده و پس از انقضای مهلت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: خودروهای مدل 1380 شمسی و معادل میلادی آن به قبل به دلیل افزایش عمر و ضرورت انجام کامل معاینات فنی موظفند از اول بهمن ماه سال جاری به مراکز 9گانه شهرداری تهران و یا مراکز جدیدی که شهرداری آن‌ها را اعلام می‌کند مراجعه و نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به جدول زمان‌بندی مراجعه خودروهای زیر مدل 1380 برای دریافت برگه معاینه فنی در تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خودروهای مدل قبل از 1365 شمسی و معادل میلادی آن از اول تا 15 بهمن ماه، خودروهای مدل 1366 تا 1375 شمسی و معادل میلادی آن از 16 تا 30 بهمن ماه و خودروهای مدل 1376 تا پایان سال 1380 شمسی و معادل میلادی آن‌ها از اول تا 27 اسفند ماه سال جاری موظفند برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه و پس از آن از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی همچنان تاکید کرد: برخورد با خودروهای دارای آلایندگی و نقص فنی مشهود همانند روال گذشته ادامه دارد و تردد آنها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه به ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز اعلام شده است تا بر اساس جدول زمان‌بندی جدید با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کنند، گفت: بدیهی است در سایر شهرهای کشور کنترل معاینه فنی برابر روال جاری ادامه می‌یابد.

رییس پلیس راهور ناجا در پایان از تمامی رانندگان خواست در مهلت‌های مقرر برای دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند تا با برخورد پلیس و صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی مواجه نشوند.

کد خبر 73339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز