اوج‌گیری بی‌سابقه شیوع کرونا در چین به گفته یک مقام ارشد این کشور به ابتلای تقریبا ۹۰ درصد از افراد در سومین ایالت پرجمعیت این کشور به کووید-۱۹ منجر شده است.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه کان کوان‌چنگ رئیس کمیسیون بهداشت ایالت مرکزی هنان در یک کنفرانس خبری گفت: «تا ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۳ میزان عفونت کووید در این ایالت ۸۹ درسد است.»

با توجه به جمعیت ۹۹/۴ میلیون نفری این ایالت، این ارقام به معنای این است که حدود ۸۸/۵ میلیون نفر در ایالت هنان در حال حاضر ممکن است دچار عفونت کرونا باشند.

به گفته این مقام میزان مراجعه به کلینک‌های تب در ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به اوج خود رسید و پس از آن روند رو به کاهش مداومی رخ داده است.

چین به دنبال تصمیم ماه گذشته‌اش برای لغو سیاست چند ساله قرنطینه‌ ومنع رفت‌وآمد عمومی و آزمایش جمعی که اقتصادش را درگیر کرده و به اعتراض سراسری انجامیده بود، با افزایش شدید موارد بیماری کووید-۱۹ روبرو بوده است.

به نظر می‌رسد پکن بر بازگشایی اصرار دارد و روز یکشنبه قرنطینه اجباری بر همه مسافران بین‌المللی را لغو کرد و مرزش با شهر نیمه‌خودمختار هنگ‌کنگ در جنوب این کشور را هم گشود.

در عین حال انتظار می‌رود شمار عفونت‌ها در حالیکه کشور سال نوی قمری را در این ماه جشن می‌گیرد و میلیون‌ها نفر از شهرهای بزرگ به دیدار بستگان سالمندتر آسیب‌پذیرشان در شهرهای کوچک و روستاها می‌روند، دوباره اوج بگیرد.

در نخستین موج مسافرت‌های پیش از تعطیلات، داده‌های رسمی نشان داد که ۳۴ /۷ میلیون نفر در روز شنبه مسافرت‌های داخلی انجام داده‌اند  که بیش از یک سوم بیشتر از سال قبل است.

با این حال ارقام رسمی در هفته گذشته از عفونت فقط ۱۲۰۰۰۰ نفر و مرگ ۳۰ نفر به دنبال حذف محدودیت‌های کرون در اوائل دسامبر خبر می‌دهند.

از آنجایی که پکن ماه پیش تعریفی محدود برای موارد مرگ مربوط به کووید را به کار گرفت و آزمایش‌های جمعی دیگر اجباری نیست، این داده‌ها دیگر بازتاب‌دهنده مقیاس واقعی شیوع کرونا در چین نیستند.

کد خبر 733733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha