گروه حوادث-جواد عزیزی : سارقان حرفه‌ای که شبانه از طریق پشت‌بام یا تخریب در ورودی قدم به داخل بانک‌ها می‌گذاشتند و سرقت‌های میلیونی را رقم می‌زدند دستگیر شدند

تحقیقات پلیس آگاهی آذربایجان شرقی برای دستگیری این باند به‌دنبال سرقت شبانه از 2 بانک در شهرهای مراغه و ملکان آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در یکی از سرقت‌ها، سارقان در نیمه‌های شب با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشتند نرده‌های پنجره‌ بانک را بریده و به راحتی وارد ساختمان شده‌اند.

آنها سپس به سراغ خزانه بانک که هیچ سیستم حفاظتی نداشت رفته و بعد از برش گاوصندوق با استفاده از دستگا‌ه هوا برش، میلیون‌ها تومان پول نقد و چک مسافرتی به سرقت برده‌اند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد در جریان دومین سرقت، متهمان از طریق پشت‌بام وارد بانک شده و نقشه سرقت را عملی‌ کرده‌اند، جست‌وجو برای دستگیری سارقان که احتمالا از اعضای یک باند بودند، آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران از طریق منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از یکی از سارقان در یکی از شهرهای استان دست پیدا کرده و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

در حالی که این مرد مدعی بود در ماجرای سرقت از بانک‌ها نقش نداشته و هیچ جرمی مرتکب نشده است، ماموران به بازرسی از مخفیگاه او پرداختند و در این میان موفق شدند مقداری از پول‌های مسروقه را به‌همراه تجهیزات سرقت در آنجا کشف کنند.

به این ترتیب بازجویی از مرد سارق از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از بانک‌ها اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل از آنجا که نیاز به پول داشتم با همدستی یکی از دوستانم تصمیم به سرقت از بانک‌ها گرفتیم. ما برای این کار در شهرهای مختلف استان پرسه می‌زدیم و بانک‌هایی را که از نظر تجهیزات امنیتی دارای ضعف شدیدی بودند شناسایی می‌کردیم.

سپس در نیمه‌های شب به آنجا  می‌رفتیم  و با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشتیم کرکره‌ها را می‌بریدیم  و قدم به داخل بانک می‌گذاشتیم. از آنجا که این بانک‌ها فاقد سیستم‌های امنیتی بودند به راحتی می‌توانستیم وارد خزانه شویم و در آنجا نقشه سرقت از گاوصندوق را عملی کنیم.

سرهنگ مداحی - رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی - با بیان این خبر گفت: بعد از اعتراف مرد جوان به سرقت 120 میلیون تومان پول نقد و چک مسافرتی از 2 بانک، همدست او نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و بعد از انتقال به اداره آگاهی به شرکت در این سرقت‌ها اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهمان با صدور قرار قانونی راهی زندان شده‌اند، افزود: بر خلاف هشدارهایی که بارها از سوی پلیس آگاهی مطرح شده است، متأسفانه هنوز هم بعضی از بانک‌ها فاقد سیستم‌های امنیتی و هشدار‌دهنده هستند که این مسئله باعث می‌شود سارقان برای اجرای نقشه سرقت وسوسه شوند.

بنابراین به تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی توصیه می‌شود نسبت به تجهیز این ساختمان‌ها به سیستم‌های امنیتی اقدام کنند تا از این طریق شاهد کاهش اینگونه سرقت‌ها باشیم.

کد خبر 73408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز