مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا بخشی از دفتر مدیر اطلاعات ملی است که متخصصان دیگر سازمان‌های فدرال، از جمله سیا، اف بی آی، وزارت دفاع، و وزارت امنیت داخلی را گرد هم می‌آورد.

National Counterterrorism Center

به گزارش همشهری آنلاین،  مرکز ملی ضد تروریسم (NCTC، National Counterterrorism Center) یک آژانس آمریکایی برای تجزیه و تحلیل اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم علیه منافع ایالات متحده است. این دفتر  نقش مشاوره‌ای را ایفا کرده و به عنوان مخزن و مرجع اطلاعات برای آژانس‌های مختلف فدرال عمل می‌کند. این آژانس با مرکز مشترک ضد تروریسم (GTAZ) در آلمان قابل مقایسه است. رئیس این مرکز در دوره جو بایدن هم اکنون کریستین ابوزید است.

مرکز ملی ضد تروریسم، اطلاعات بخش‌های مختلف و سایر سازمان‌های فدرال مانند آژانس اطلاعات مرکزی، وزارت دادگستری، اداره تحقیقات فدرال، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، امنیت داخلی، وزارت انرژی، وزارت خزانه‌داری را یکپارچه می‌کند.  

این آژانس جانشین مستقیم مرکز ادغام تهدیدات تروریستی سابق (TTIC) است که در ۱ می ۲۰۰۳ تأسیس شد.  

آشنایی با مرکز ملی مبارزه با تروریسم (ان‌سی‌تی‌سی)

ماموریت

مرکز ملی ضد تروریسم، پژوهش و تحقیق و ارائه فهرست تفصیلی لیست تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی، تهیه حوادث تروریستی رخ داده در سراسر جهان؛ حمایت از واکنش به حوادث تروریستی در ایالات متحده و سراسر جهان؛ و نوشتن ارزیابی‌ها را برعهده دارد.

شناسنامه مرکز ملی ضد تروریسم 

  • بنیان‌گذاری: ۲۰۰۳
  • سازمان پیشین: مرکز اتحاد علیه تهدید تروریستی
  • ستاد: مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده
  • پاسخ‌گو به: اداره‌کننده اطلاعات ملی ایالات متحده
  • رئیس: کریستین ابوزید

آخرین بروز رسانی Jan ۱۱, ۲۰۲۳ - چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

کد خبر 734266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha