کریم اعظمی: در آستانه بازی حساس مس کرمان و پرسپولیس، چالش مسئولان دو باشگاه برای انتقال مهدی رحمتی به تیم سرخپوش پایتخت ادامه دارد.

 این درحالی است که پرویز مظلومی سرمربی مس در روزهای گذشته چند مصاحبه جنجالی انجام داد و به این موضوع اشاره کرد که پرسپولیسی‌ها می‌خواهند تمرکز رحمتی را به هم بزنند. عصر روز یکشنبه اما یکی از خبرگزاری‌ها خبر داد که مسئولان پرسپولیس اسم رحمتی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند تا از او در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند، این در حالی است که مدیرعامل مس کرمان در مصاحبه‌ای با صراحت اعلام کرد که باشگاه به هیچ عنوان حاضر نیست رحمتی را به پرسپولیس بدهد. به نظر می‌رسد که این موضوع تا روز بازی مس و پرسپولیس حاشیه‌هایی را به همراه داشته باشد.

رحمتی: من خبر ندارم

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی اما دوست ندارد در آستانه بازی با پرسپولیس وارد حاشیه شود. او در جمله‌ای کوتاه  با اشاره به این موضوع می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم مسئولان پرسپولیس چطور مرا جذب کرده‌اند که خودم هم خبر ندارم. من این موضوع را تکذیب می‌کنم و حرف‌خاصی هم برای گفتن ندارم.»

در چند روز گذشته هر وقت بحث پیوستن رحمتی به پرسپولیس مطرح شد، پرویز مظلومی با عصبانیت زیادی در این مورد حرف می‌زد ولی در آستانه بازی حساس این هفته، مظلومی ترجیح می‌دهد که مصاحبه‌اش جنجالی نباشد. او در حالی که شایعه قرار گرفتن اسم رحمتی در لیست پرسپولیس مطرح شده، می‌گوید: «این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد چون پرسپولیس هیچ مذاکره‌ای با من انجام نداده است، در ضمن ما به این دروازه‌بان احتیاج داریم و حتی رحمتی را به صورت قرضی هم به پرسپولیس نمی‌دهیم. واقعا نمی‌دانم چند بار باید بگویم که رحمتی فروشی نیست.» مظلومی تاکید می‌کند: «همیشه گفته‌ام که مس به این دروازه‌بان بزرگ نیاز جدی دارد.

باشگاه پرسپولیس قبلا به طور رسمی درخواست کتبی را مبنی بر در اختیار گرفتن رحمتی برای باشگاه مس ارسال کرد اما به دلیل اینکه ما هیچ تمایلی به خروج رحمتی از تیم نداریم و خودش نیز چنین نظری را دارد، در نتیجه حضور او در پرسپولیس کاملا منتفی است.» از طرفی عبدالرضا برهانی‌نژاد، مدیر عامل مس هم ماندن رحمتی در این تیم را تایید می‌کند: «یکشنبه‌شب نشستی با رحمتی داشتیم، او به ماندن در مس تمایل داشت و گفت مشکلی با باشگاه ندارد. با توجه به اینکه رحمتی دروازه‌بان تیم ملی است و کادر فنی تیم مس هم به وی نیاز دارد با حضورش در پرسپولیس مخالفت شد.

ضمن اینکه در نامه‌ای به صورت رسمی این تصمیم را به اطلاع باشگاه پرسپولیس می‌رسانیم.»  برهانی‌نژاد در مورد اینکه در روزهای گذشته از قول او عنوان شده بود با انتقال رحمتی موافق است، می‌گوید: «در آن زمان هم گفتم باید درخواست کتبی باشگاه بیاید و شرایط را بسنجیم. اکنون این کار انجام شده است اما کادر فنی تیم ما نیاز مبرمی به این بازیکن دارد. من برای پرسپولیس آرزوی موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را دارم اما او را به پرسپولیس نمی‌دهیم.»

 مظلومی: پرسپولیس را می بریم

سرمربی مس کرمان که در بازی رفت پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد  در خصوص بازی این هفته تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «رویارویی با استقلال و پرسپولیس با تمامی مسابقات فرق دارد و بازیکنان ما انگیزه خاصی برای این دیدار دارند. روی نقاط ضعف و قوت حریف هم کار کرده‌ایم و امیدوارم 3 امتیاز را بگیریم.» مظلومی با امیدواری خاصی در مورد گرفتن 3 امتیاز حرف می‌زند: «این درست که پرسپولیس بعد از شکست دادن فولاد از لحاظ روحی شرایط مناسبی دارد ولی ما میزبان هستیم و در صورت کسب 3 امتیاز می‌توانیم تا رده سوم هم صعود کنیم.

به همین دلیل شانس بردن پرسپولیس را به سادگی از دست نمی‌دهیم و این تیم را شکست خواهیم داد.» مظلومی تاکید می‌کند: «پرسپولیس تیم بزرگی است که برای موفقیت به کرمان می‌آید اما شک نکنید ما هم با توجه به جایگاه فعلی مس در لیگ به 3 امتیاز این مسابقه نیاز جدی داریم هرچند که باید بازی سختی را برابر این تیم انجام دهیم. بازی در شهر کرمان و زمین مس است و ما تاکنون نشان داده‌ایم به هیچ تیمی از جمله پرسپولیس در این ورزشگاه باج نخواهیم داد.»

مظلومی در ارزیابی فنی‌اش  از پرسپولیس می گوید: «این تیم هم کاملا شناخته شده است و تقریبا تمام فوتبالیست‌ها و مربیان لیگ از تک‌تک بازیکنان و مربیان پرسپولیس آشنایی کامل ر دارند و از چند روز مانده به دیدار برابر آنها روی نقاط قوت و ضعف این تیم کار می‌کنند. بدون شک ما هم برنامه‌ریزی‌های خاصی برای این بازی داریم و نقایص و مشکلات فنی پرسپولیس را که اصلا هم کم نیست درآوردیم و روی آن کار می‌کنیم. خوشبختانه بازیکنان‌ هم در یک شرایط عالی و با انگیزه‌ فراوان تمرین می‌کنند و تیمی بدون حاشیه ساخته‌اند.»

 این تیم قطبی است

مظلومی درباره‌ شناختش از شیوه‌ بازی پرسپولیس و کادرفنی حرف‌های جالب توجهی می‌زند: «این تیم در بازی‌های گذشته به شدت روی 1-3-2-4 ، ارائه بازی مستقیم و فرستادن پاس‌های بلند پشت مدافعان تاکید بسیار دارد. این روش بازی همان روش سابق افشین قطبی بود. قطبی سال گذشته با این روش در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ موفقیت‌هایی را به دست آورد اما به دلیل اینکه دستش در نیم فصل دوم برای همگان روشن شد، دیگر نتوانست با این روش موفق باشد و دیدید که در نیم فصل دوم رده‌ نهم لیگ را از آن پرسپولیس کرد. اکنون هم معتقدم این تیم با چنین سیستمی بازی می‌کند و تنها جای چند بازیکن تغییر کرده و نفرات جدیدی به جمع آنها اضافه شده‌اند که باعث کمی تغییر در فوتبال پرسپولیس شده است.»

وی افزود: «البته پیروانی و کادرفنی فعلی این تیم از مربیان جوان و آینده‌دار فوتبال ما هستند که فکر می‌کنم باید تا پایان فصل به این مربی فرصت داد تا وضعیت خوبی در تیم پرسپولیس پیدا کند. من نمی‌دانم وقتی لوکا بوناچیچ از تیم‌های اماراتی اخراج می‌شود، چرا در روزنامه‌های ورزشی ایران تیتر می‌شود. بوناچیچ مگر در چه سطحی کار می‌کند و چگونه مربی است که ما باید از اینجا آرزوی حضورش را در بزرگترین تیم‌هایمان داشته باشیم. معتقدم هر زمان که جوان‌های این کشور پیشرفت کرده‌اند، سایه‌ گزینه‌های خارجی روی سر آنها نبوده است.

بنابراین فوتبال همچنین رویه‌ای را می‌طلبد و هر زمان که سایه‌ مربیان خارجی روی مربیان ایرانی و جوان‌تر نباشد فوتبال ما و مربیان ما پیشرفت خواهند کرد. ملاحظه می‌کنید که در دو سال گذشته ما لیگ پویاتر و پیشرفته‌تری داشته‌ایم و این هم به دلیل کمرنگ بودن حضور مربیان خارجی در فوتبال ما بوده است و اینکه تیم ملی که اکنون با ریسک بالایی جوان شده به دست یک مربی جوان و با انرژی ایرانی سپرده شده که مطمئنا موفقیت‌هایی را کسب خواهد کرد.»

کد خبر 73439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز