مادری است جوان با ۴ فرزند. دختر ته تغاری و نازپرورده خانه پدری که حالا سرشار از عشق مادری است و اصلی‌ترین شاخصه‌اش، آرامش و محبتی است که بی‌دریغ نثارفرزندانش می‌کند. کسی که روزی رویای تاسیس مهدکودک را در سر می‌پروراند و شاید هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد خداوند در تقدیریش طور دیگری نوشته باشد.

میناخانم

به گزارش همشهری آنلاین، آن روزهایی که رویای تاسیس مهد کودک را در سرمی پروراند، شاید هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد خداوند در تقدیریش طور دیگری نوشته باشد و میناخانم قصه ما بشود مادری با ۴ فرزند قد و نیم قد که این روزها ترجیح می‌دهد تمام آموخته‌هایش در زمینه کودک پروری را به شکلی ایده آل در جهت تربیت فرزندان خود به کار بندد؛ بانویی که به لطف تحصیلات آکادمیک، تبحر خاصی در کودک پروری دارد و اگر امروز نتوانسته مهدکودک رویاهای خود را تاسیس کند اما خیالش راحت است که با تکیه بر دانش و توانایی‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند فرزندانش را درست همانطور که باید پرورش داده و نسلی شایسته به جامعه تحویل دهد.

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو
خلق اوقاتی خوش به لطف هم بازی بودن فرزندان در خانواده

اینجا یک مهدکودک نیست!

«مینا گرشاسب» این مادر ۳۲ ساله، کارشناس مدیریت تبلیغات است. البته در دبیرستان کودکیاری خوانده و بعد از آن هم دوره‌های مربیگری کودک را در جهاد دانشگاهی سپری کرده که امروز به لطف همین تحصیلات آکادمیک و البته روحیه لطیف ذاتی اش توانسته در نقش مادری، بسیار موفق ظاهر شود. در تمام طول مصاحبه لبخند از لبانش نمی‌افتد و حتی سروصدای بچه‌ها و حتی گریه آنها، آرامشش را به هم نمی‌زند. انگار اساسا برای مادری کردن آفریده شده و خداوند توفیق بزرگی نصیبش کرده. در همان ابتدای گفتگو به خاطر سر و صداهای احتمالی عذرخواهی می‌کند و با لبخند می‌گوید: «از صبح که بیدار می‌شویم، انگار در مهدکودک هستیم. بالاخره خانه‌ای با ۴ بچه ۶، ۴، ۵/۲ و ۱ ساله، دست کمی از مهدکودک ندارد و باید شش دانگ حواس آدم به آن‌ها باشد.» با بچه‌ها می‌خندد، بازی می‌کند و از کودکی کردن لذت می‌برد. روحیه‌اش بسیار ستودنی است؛ مخصوصا وقتی با آب و تاب از برنامه روزانه و قوانین خانه می‌گوید. «شاید خیلی‌ها فکر کنند در خانه‌ای که ۴ کودک زندگی می‌کنند، خیلی خبری از قانون و مقررات نباشد اما ما همانقدر که به بچه‌ها محبت می‌کنیم و هوایشان را داریم، به همان اندازه هم به نظم و مقررات اهمیت می‌دهیم، طوری که همه بچه‌ها باید قوانین خانه مثل زمان بازی، تلویزیون، غذا و خواب را رعایت کنند. به واقع با این شرایط می‌توان یک آرامش نسبی در خانه ایجاد کرد و مدیریت بچه‌ها را به خوبی در دست گرفت.»

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو

آرامش فرزندانم را می‌خواهم نه حقوق ۲۰ میلیونی

کلامش، رفتارش و از همه مهمتر مهر مادریش آنچنان عمیق است که به خوبی می‌تواند با هریک از بچه‌ها ارتباط موثری برقرار کرده و سکان هدایت این کشتی کوچک را طوری در دست گیرد که اکثر مواقع، آرامش برقرار باشد و رابطه بین بچه‌ها و فضای خانه، گیر طوفان‌های غیرقابل کنترل نیفتد؛ کاری که شاید به راحتی از دست هرکسی برنیاید و بسیاری، از این همه تبحر متحیر شوند اما میناخانم دختر نازپرورده خانه پدری که همه او را با همین ویژگی می‌شناختند، امروز ناخدای مهربان و مقتدر این کشتی شگفت انگیز است و تمام توان خود را برای خلق روزهایی ناب و به یادماندنی به کاربسته است. این را هم از شیوه رفتاری خاص میناخانم می‌توان فهمید و هم از حرف های خودش.

او می‌گوید:« تک تک بچه‌هایم بسیار احساسی و بامحبت هستند، بطوریکه روزمان را با بوسه و آغوش شروع می‌کنیم و همین نیز به همه ما انرژی می‌دهد. بعد از آن هم که خب قاعدتا باید به کارهای روزانه از قبیل نظافت، غذا پختن و غذا دادن به بچه‌ها تا بازی و آموزش بپردازم، بنابراین می‌توان گفت که تقریبا تمام وقت خود را برای بچه‌ها می‌گذارم. به هر حال همسرم کارمند هستند و صبح زود می‌روند و تا ساعت ۷ و ۸ شب که بیایند و کمک حال من باشند، من می‌مانم با بچه‌ها که از هیچ تلاشی برای ایجاد اوقات خوش و مفید برای آن‌ها دریغ نمی‌کنم و همیشه و در همه حال روی آموزش تاکید دارم. مثلا وقتی با بچه‌ها کارتون می‌بینیم، تمام صحنه‌ها را با هم تحلیل می‌کنیم تا برای بچه‌ها کاملا آموزنده باشد.»

شاید برای برخی از مادران تحصیلکرده و افرادی چون میناخانم که رویاهای مختلفی در سرداشته، نشستن در خانه و تربیت کردن فرزندان، خیلی خوشایند نباشد اما قهرمان امروز ما، از این شرایط راضی است و نگاه ارزشمندی به زندگی دارد. «من هم مثل هر خانم دیگری دلم می‌خواست شاغل بودم و استقلال مالی داشتم اما با این حال اگر قرار باشد سرکار بروم و حتی ۲۰ میلیون هم درآمد داشته باشم اما این اشتغال برای زندگیم و فرزندانم ضرر داشته باشد، به هیچ عنوان چنین اشتغالی را نمی‌خواهم. البته اگر شرایطی برای فعالیت اجتماعی و حتی دورکاری فراهم شود، حتما استقبال می‌کنم، زیرا در آنصورت، بچه‌ها آسیبی نمی‌بینند.»

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو

۴ فرزندی؛ زمزمه ای که خداوند آن را شنید

گرچه امروز میناخانم به عنوان یک مادر جوان با ۴ فرزند، تمام سختی های مادری را به جان خریده و بسیار هم شکرگزار لطف خداوند است اما جالب اینجاست که هیچ گاه خودش را در شرایط امروز نمی‌دیده و دراصل، خداوند تقدیر این خانواده را طوری نوشته تا زندگی شان پر از شگفتی و معجزه باشد و یا شاید هم رویای آقای محمدی تحقق پیداکند! پدری که به گفته همسرش گرچه خودش ۴ فرزند دارد اما آنقدر بچه دوست است که اگر بچه ای را ببیند، حتما به سمتش می‌رود. مینا خانم با گذری به دوران آشنایی و خواستگاری می‌گوید:«در همان دوران، همسرم گفتند که دلشان می‌خواهد ۴ فرزند داشته باشند. آن موقع با نظرشان موافقت نکردم اما لطف خداوند شامل حالمان شد و دقیقا به خواست و اراده خود خدا، طی ۶ سال، صاحب ۴ فرزند شدیم. ما سال ۱۳۹۴ ازدواج کردیم و امیرحسین اولین فرزندمان، یکسال بعد به دنیا آمد و بعد از او هم، ضحی، صدرا و طه، پا به زندگی مان گذاشتند. گرچه با هر بار بارداری، احساس نگرانی می‌کردم اما با این حال، توکلم به خدا و پشتوانه همسری بود که در تمام مراحل، هوایم را داشت. الان هم نمی‌گویم مادری برای ۴ کودک آسان است اما آنقدر شیرینی دارد که همه سختی‌ها را به جان بخرم.»

 یکی از نکات جالب در مورد تولد فرزندان این خانواده، تشابه تاریخ تولد ۳ تا از بچه‌ها یعنی فرزند اول، دوم و چهارم در دهم آبان است. تشابه جالبی که کاملا غیرارادی اتفاق افتاده و باعث شده تا خانواده محمدی، تولد ۳ فرزندشان را با هم جشن بگیرند. به خصوص اینکه میناخانم هم متولد همین ماه است و همه اعضای خانواده هرساله برای رسیدن آبان ماه روزشماری می‌کنند تا از این ایام خاص، حسابی خاطره بسازند.

شاید برخی پدر و مادرها منتقد اصلی فرزندانشان در خصوص چندفرزندی باشند اما در خانواده محمدی و گرشاسب به هیچ عنوان، چنین شرایطی حاکم نبوده. میناخانم درخصوص واکنش خانواده خود و همسرش نسبت به تولد ۴ فرزندشان توضیح می‌دهد:«خوشبختانه خانواده هایمان هیچ وقت به ما خرده نگرفتند و هربار نیز ابراز خوشحالی کردند. به خصوص خانواده همسرم که الان هم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و هر زمان که نیاز باشد، برای مراقبت از بچه‌ها به کمک مان می‌آیند. البته خود من خیلی دلم نمی‌خواهد کسی را به زحمت بیندازم، بنابراین معمولا به خدا توکل کرده و سعی می‌کنم به کسی متکی نباشم.»

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو

مادر و پسری که کرونا را از پا درآوردند

معجزه و شگفتی. شاید این‌ها بهترین واژه‌ها برای توصیف حال و احوال روزهای کرونایی میناخانم در دوران بارداری سومین فرزندش باشد. یعنی همان موقعی که او با ۸۵ درصد درگیری ریه راهی آی سی یو شد و در حالی که امید چندانی وجود نداشت، یک ماه تمام با کرونا جنگید. میناخانم و آقا صدرا کرونا را از پا درآوردند تا نشان دهند که اگر خدا نخواهد، حتی برگی از درخت نمی‌افتد.« فروردین سال ۹۹ یعنی همان موقع که کرونا تازه خودی نشان داده بود، حدودا ۳ماه باردار بودم و این را زمانی فهمیدم که به خاطر درد کلیه به پزشک مراجعه کردم و درست در همین ایام بود که تب و لرز شدید، همسرم را زمین گیر کرد و هر پزشکی بالای سرش می‌آمد، بیماریش را تشخیص نمی‌داد. در تمام ۱۰ روزی که ایشان در بستر بیماری بودند، در حد توان خودم از ایشان پرستاری کردم و وقتی متوجه ابتلای ایشان به کرونا شدم که کار از کار گذشته بود و خودم هم درگیر شده بودم. اوایل فکر می‌کردم حال بدم به خاطر بارداری و یک سرماخوردگی ساده است، تا اینکه روز به روز حالم بدتر شد و نهایتا ۱۳ فروردین با درگیری ۸۵ درصدی ریه از حال رفتم و راهی بیمارستان شدم.»

 فروردین ۹۹ برای میناخانم یادآور روزهای دشواری است. از عدم پذیرش بیمارستان‌ها گرفته تا یکماه بستری در بیمارستان و خطراتی که او و پسرش را تهدید می‌کرده اما او به لطف خدا، تمام بحران‌ها را پشت سرگذاشته و از کرونا جان سالم به در برده است.«وقتی بعد از یک ماه از روی تخت بلند شدم، همه پزشکان و پرستاران، زنده ماندنم را یک معجزه می‌دانستند اما به لطف خدا، هم من سالم ماندم و هم پسرم صدرا که الان ۲ و نیم ساله است. گرچه روزهای بسیار سختی بود اما در آن دوران، رابطه معنوی خاصی با خدا پیدا کرده و ته دلم قرص بود که هر دو جان سالم به در می‌بریم. البته در این بین نباید زحمات بی دریغ کادر درمان بیمارستان بقیه الله و نیروهای جهادی را نادیده گرفت. همه آن‌ها دقیقا مثل اعضای یک خانواده هوای مرا داشتند و هیچ وقت تنهایم نگذاشتند.»

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو
توجه مثال زدنی فرزندان میناخانم نسبت به رعایت آداب سفره همچون ذکر بسم الله، الهی شکر و همکاری در جمع آوری سفره

برخی نگاه‌ها سرزنش آمیز است و برخی تحسین آمیز

متاسفانه در شرایط این روزهای جامعه که اکثر زوج ها، تمایلی به چند فرزندی ندارند و حتی برخی‌ها  دور فرزندآوری را خط کشیده اند، وجود خانواده ای همچون خانواده آقای محمدی می‌تواند واکنش های متفاوتی را برانگیزد. میناخانم در این باره توضیح می‌دهد:«یکی از مسائلی که گاها ما را اذیت می‌کند، نگاه سنگین جامعه به ما و فرزندانمان است. متاسفانه برخی‌ها اصلا نگاه خوبی به چندفرزندی ندارند و حتی واکنش منفی نشان می‌دهند. مثلا می‌گویند که با شرایط فعلی اقتصادی، چه کسی حاضر است ۴ تا بچه به دنیا بیاورد و یا مثلا چطور می‌توانید از پس خرج و مخارج آن‌ها برآیید؟ شاید گوش ما از این حرف‌ها پر شده باشد اما واقعیت این است که لطف خدا، همیشه و در همه شرایط، شامل حال ما بوده و هر بچه ای با خودش برکت آورده، بطوریکه  با تولد هرکدام از آن ها، زندگی ما رونق دیگری گرفته و واقعا هیچ وقت در خرج و مخارج کم نیاورده ایم. حتی گاهی در پاسخ به آن های که می‌گویند مگر می‌شود در زندگی کم نیاورید، می‌گویم بیایید ما را با خودتان مقایسه کنید و برکت وجود این بچه‌ها را ببینید!»

گرچه خانواده محمدی  با واکنش هایی منفی از جانب آشنا و غریبه مواجه می‌شوند اما خیلی‌ها هم با دیدن این خانواده پرجمعیت به وجد می‌آیند و آن‌ها را تحسین می‌کنند. میناخانم با لبخندی عمیق تر می‌گوید:«برخلاف دسته اول، برخی‌ها نیز از دیدن و شنیدن اینکه ما ۴ فرزند داریم، شگفت زده می‌شوند و شجاعت ما را تحسین می‌کنند. حتی بعضی‌ها می‌گویند با شرایط فعلی، شما یک قهرمانید که باید نامتان را در کتاب‌ها بنویسند و تندیستان را بسازند!»

تصاویر مادر جوان نازپرورده با ۴ فرزند | حقوق ۲۰ میلیونی نمی‌خواهم | زندگی در خانه کوچک؛ بدون خودرو
آموزش محبت و روحیه وظیفه شناسی در شرایط مختلف

زندگی در خانه ۷۰ متری و بدون خودروی شخصی

همه ما، آدم هایی بسیاری را سراغ داریم که مثلا به علت تک خوابه بودن منزلشان حاضر به فرزندآوری نیستند و سال های بسیاری از عمرشان را با همین تفکر سپری می‌کنند و زمانی به خود می‌آیند که کار از کار گذشته و دیگر فرصتی برای چشیدن طعم فرزند را ندارند. مساله ای که در مورد خانواده محمدی اصلا صدق نمی‌کند و این زوج جوان، هر ۴ فرزند خود را در خانه ای ۷۰ متری به دنیا آورده اند. میناخانم می‌گوید:« شاید باور کردنش سخت باشد اما تا همین چندماه پیش در خانه ای ۷۰ متری زندگی می‌کردیم و گرچه دلمان می‌خواست خانه بزرگتری داشته باشیم اما این موضوع هیچ وقت باعث کم رنگ شدن شادی‌ها و خوشی های ما نشده بود، تا اینکه چند ماه پیش به لطف خداوند شرایطی مهیا شد تا به یک خانه سازمانی با متراژی بزرگتر نقل مکان کنیم. من معتقدم که این خانه، روزی آقا طه بود و خداوند یکبار دیگر نشان داد که هوایمان را دارد.»

خانواده محمدی که حسابی اهل خدا و پیغمبرند؛ خیلی برای زندگیشان چرتکه نمی‌اندازند و حساب و کتاب نمی‌کنند، بطوریکه به غیر از وام فرزند چهارم خود، از دیگر تسهیلات وعده داده شده دولت، بهره‌ای نبرده‌اند و حتی الان خودروی شخصی ندارند. میناخانم می‌گوید:«باتوجه به اینکه ۴ فرزند داریم، فکر می‌کردیم شرایط لازم برای ثبت نام خودرو را داشته باشیم اما گفتند به شما تعلق نمی‌گیرد! بنابراین فعلا ماشین شخصی نداریم. البته خانواده همسرم لطف کرده و ماشین خودشان را دراختیارمان گذاشته‌اند، زیرا طبیعتا رفت و آمد با ۴ بچه کوچک آن هم بدون ماشین اصلا کار راحتی نیست اما باز هم خدا را شکر که همه چیزش مصلحتی دارد و ما هم تسلیم مطلق او هستیم.»

در تمام طول گفت و گو، یک چیز در حرف‌های میناخانم این مادر جوان ۴ فرزندی، بسیار خودنمایی می‌کند و آن، توکل و امید به خدایی است که تقدیرش را این چنین نوشته و از دختر نازپرورده خانه پدری، مادری تمام عیار ساخته. کسی که حالا فراتر از رویای تاسیس مهدکودک، رویای خوشبختی فرزندانش را درسر می‌پروراند و برای تحقق این رویا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 736436
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 175
  • م IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    85 4
    از این دست خانواده ها با فرزندانی کمتر و بیشتر موجود هستند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      زن زندگی ازادی یعنی همین مادر ازاده و خانواده بسیار خوشبختش
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      مادر آزاده رو تعریف کن لطفا. ازاد از چی ؟ از درایت؟ از اندیشه برای اینده ؟ از چی . برای صفات باید مرجعی برای ارجاع داشت.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      35 91
      درود بر مادر فرزندان ایرانزمین. درود بر مادر . شما چی میگین ؟ اهان . زن .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    ماشاالله مینا خانم به زاییدنت ادامه بده فازش چیه این بشر 🤔🤔🤔 یکی توضیح بده بهم
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      اولا ادب خوب چیزیه ثانیا اگه خارجیا ،مثلا جورجینا پنجمین فرزند رو بهدنیا بیاره،بازم میگی فازش چیه!؟ انگار نسل شیعه فقط نباید اداگه دار باشه ولی نسل های دیگه روشن فکری محسوب میشه واقعا که...
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      67 41
      12.25. عزیزم با این نکوهش کردن. پس شما هم بطور غیر مستقیم در ذهن خودت تایید میکنی که هنری در زاییدن نیست. بیولوژی انسان ماده زاییدن هست. هنر رو باید در خبر دیگری جست.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      68 34
      ۱۲:۲۵ ادب ؟؟؟ خب تولید مثل هنره؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      79 40
      جورجینا؟؟؟؟ خوب چشمت به خارجیهاست. تلگرام هم داری حتما. و ماهواره.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      34 18
      چی شد؟ آزادی ، زن، زندگی کجا رفت ؟ کشک بود؟ وقتی مخالفی حرفای خودتم کشک میشه؟
    • لیلی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      23 6
      جورجینا فقط دو فرزند داره و سه تای دیگه از زنای دیگه ای بودن که رونالدو باهاشون رابطه داشته این را که همه میدانند، لطفا وقتی میخواهیم مطلبی را بنویسید اون را مطابق عقاید خود تغییر ندید
  • بهزاد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    اگر نتوانید زندگی خوبی برای بچه ها فراهم کنید مدیون آنها هستید .دفعه بعد که رفتید خرید کمی توکل با خودتان ببرید
    • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      رفاه مادی فقط بخشی ضروریات یک زندگی خوب هست،هستند بسیاری از افراد که در عین غرق شدن در پول و مادیات به پوچی رسیده اند.اگر میخواهید زندگی بهتری داشته باشید توصیه میکنم طرز فکرتان را تغییر دهید.
    • مهرداد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      ولی آمار خودکشی در فقر چند برابر هست...شما اموال خودت رو به نام من بکن...رسما و کتبا نامه مینویسم که اون دنیا همه گناهان شما رو گردن بگیرم...انگشت هم میزنم که خواسته‌ام قابل برگشت نیست
  • ر IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    سلام ببخشید شما خودتون هم همینجوری زندگی کنید من یکی را میشناسم برای مردم همینه میگه اما برای خودش دوتا ماشین داره خونه 130متری داره
  • US ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    خانم های مجرد تا سن باروری شان نگذشته زودتر اقدام کنند.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      12 37
      مغایرت با --آزادی-- داره عزیز بزار تو حال خودشان باشن.بزار تنها شن. بگذریم از -- زندگی --
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    این خانم با چارتا فرزند میگه من پول نمیخوام ارامش میخوام خوبه اون پول بدین ب من چون من ی فرزند دارم نمیرسونم
  • عباس سلطانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    64 79
    سلام به شما وخانواده محترمتان انشاالله که همیشه موفق باشید من وهمسرم شما را به خوبی درک میکنیم
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    آره تو که راست میگی همه چیز گل و بلبله و تو هم راضی هستی و یک زندگی آرمانی و زیبا ، حالا دیگه این قصه ها کهنه شده !
    • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      حالا سوزش و عصبانیت شما از چیه؟اگر میگفتند که بدبخت و بیچاره و فلک زده هستم،شما حس بهتری داشتید؟ اللهم اشفع کل مریض.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    93 95
    خداوند یار و یاور همیشگی تان باشد ،،، خیلی خوشحال شدم بابت این چنین خانواده با ایمان و اعتقاد به خدا و همچنین مادری که وقتش را با ایمان و حوصله و صبر وقف تربیت و پرورش فرزندان خود کرده است واقعا هزار هزار ماشاالله
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      35 8
      شما فقط عکس اون دو تا کیک با اون ابعادو ببین؛ فکر میکنی حداقل هزینه فقط برای اون کیکا چقدر شده؟؟؟ کیک تولد خریدم یک سوم این، تزدیک ۲۰۰ هزارتومن شد!!!! حالا دلتو بذار جای دل یه بچه ی کارگر با خونه اجاره ای. وقتی نفسا از جای گرم بلند شه، زندگی برای هم رنگی و زیباست.
  • متین IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    ان شاء الله خدا کمکتون کنه واقعا سخته
  • مهدی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    باید بین زنده بودن و زندگی کردن تفاوت گذاشت فرزند آوری و تشکیل خانواده ارزش هست در صورتیکه امکان زندگی شرافتمندانه و حداقلی هم فراهم باشه کیفیت زندگی هم مهمه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    58 81
    هزار آفرین برای شما بانوی فداکار تحسین کمی است.ان شاءالله جوانهای مؤمن ومعتقدراه شما را سرمشق خودکار دهند . موفق باشید.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    49 58
    ایول داری ماهم 4فرزند داریم خشنودیم ازاین شرایط
  • چندسال دیگه بچه هابزرگ می شن توقعات بالا میره IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    78 14
    چندسال دیگه بچه ها بزرگ میشن توقعشون بالا میره
  • بدبخت IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    59 19
    مینا خانوم نمی‌دونم خدا می‌دونه چقدر از بدبختی وبیچارگیش گفته که این نویسنده برعکس که همیشه کارشون همینه توضیح داده بنده خدا علنن گفته یه ماشین لااقل بهم بدین بهرحال خدا صبرش بده خیلی سخته محمدی تو هم یه کمی رعایت کن
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    64 33
    با سلام احترام تشکر بابت این گزارش تلنگر دار چقدر لذت بردم، منی که 8سال بعداز ازدواجم تصمیم به بچه دار شدن گرفتم و الان هم یک فرزند 9ساله دارم، فرزندی که روزی صد بار از تنهایی و تک فرزندی به من سرکوفت میزنه و از مزایا و خوشبختی من که 4خواهر و برادر هستیم میگه، بعد از هر تماس تلفنی با خواهرم به من تذکر میده که خوشبختی داشتن خواهر و برادر رو من هم میخوام.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      42 53
      منم تو سال 9 ام زندگیم هستم سومی داره بدنیا میاد . درسته کیفیت زندگیم لاکچری نیس ولی واقعا هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر میشه برکت عجیب با خودش بیشتر میاره. مسئولیتت سنگینتر میشه و محکمتر کار میکنی (من تازه میفهمم چرا پدرها سحرخیز میشن . هر فرزند انگیزه ای پدید میاره که هیچ هدفی بهت اون انگیزه رو نمیده . هر روزت طلایی میشه.خجالت میکشم که دوران جوونیمو این همه هدر دادم که از زندگی کردن لذت ببرم . لذت یعنی خانواده ،پدر شدن، دویدن برا بچه هات . هرچی خسته بشی نگاه کنی تو چشم بچه ت و بخندی و دوباره، محکمتر) موفق باشی ایشالله
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      10 9
      خدا رو شکر کن که یک فرزند داری ،دقیقا فردی که پاسخت رو داده دلیل اثبات حرف منه ،طرف صبح تا شب داره کار می‌کنه برای ی زندگی بخور و نمیر تازه اینو فضیلت هم می‌دونه ...اسلام گفته کار حداکثر هشت ساعت ...اصلا اسلام رو هم بذاریم کنار عواقب کار زیاد بعد سن پنجاه با هزاران درد ومرض خودشو نشون میده ...الان برادر من مجرده با ی شیفت کار وحقوق پانزده تومان از سرش هم زیاده اما رفقاش که متاهلن از صبح تا شب میدون آخر هم همش به داداش من زنگ میزنن وقرض میخان
  • م IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    55 14
    به به از خونه شما چیزی داخل عکس بود که خیلی ها ندارن شما راضی نباشی کی باشه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    41 48
    با سلام احسنت به اراده این بانو من دو تا فرزنددارم ولی شرایطم اجازه داشتن فرزند بیشتر رو نمی ده ، اما بچه هر چه بیشتر باشه بهتره از ر لحاظ، البته قبول دارم شرایط اقتصادی بسیار سختیه ولی مگه ما با اون شرایط بزرگ نشدیم از هر لحاظ نسبت به بچه های خودمون تحمل بیشتری داریم
  • aa IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    73 26
    یه کم منطق وعقل هم خوب چیزیه ولا ایشون میگن پول نمی خوام و ارامش می خوا آخه با چهار تا بچه؟؟؟ واقعا که...
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    77 20
    البته بیمارستان بقیه الله....معلومه که ازلحاظ مالی ایشون تامین هستن برای همین تو ۶۵ سال ۴ تا بچه بدنیا اوردن چون از خانواده از ما بهترون هستند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    64 12
    یکبار نشد خبر بگذارید از بعضی زنان سرپرست خانوار که اجازه نگاه ناصواب کج اندیشان رو به قداست و حریم خانوادگی و مادریش نمیده و داره با رزق حلال فرزندانش رو بزرگ می کنه!!!!
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    62 9
    اگر شرایط اقتصادی برای جوانها وجامعه مان خوب باشه جوانها هم به موقع ازدواج میکنند و هم صاحب چند فرزند میشوند الان این بچه ها کوچک هستند ولی چند ساله دیگه بزرگتر می شوند و نیازهایشان تغییر میکند خدا حفظشان کند ولی نداشتن امکانات باعث شرمندگی برای پدرو مادر میشه منطقی به قضایا نگاه کنید
  • صبا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    38 34
    حسبنالله ونعم الوکیل😍😍😍
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    25 50
    با ساده زیستی هم میشه زندگی کرد
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    31 48
    سلام مینا خانم خوش بحالتون یه مادر واقعی هستید خدا بچه هاتون رو حفظ کنه مطمئنا روزی رسون خداست.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    37 43
    خدا این زن زندگی رو حفظ کنه
  • آناسلیمانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    62 14
    ده سال دیگه برید مصاحبه ببینید تو همین خونه وبدون ماشین زندگی می کنن؟؟ اصلا ایشون میدونن زندگی مستاجری باحقوق ٣ میلیون تومن چه شکلیه؟ از تبلیغ فرزند کمتر زندگی بهتر به کجارسیدین؟؟
  • عبدالرضا PT ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    73 6
    خیلی دوست داشتم مصاحبه کننده محترم شغل همسر این خانم، تحصیلات و درآمد ماهانه ایشون را هم می پرسیدن. شهر محل سکونت هم مهمه که با توجه به نوع مصاحبه و اسم بیمارستان، تهرانه.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    32 57
    💐💐💐👌🏻👌🏻👌🏻افرین به حجاب و زندگی قشنگت
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    30 12
    سلام. خانواده ی متمول ایرانی وابسته به خودشون کم نداریم که تامین هستند و بچه هم میارن چون میدونندبچه هاشون تااامین هستند.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    52 14
    والا ما سه تا بچه داریم وقتی که بچه سوم دنیا اومد مشکلات ما شروع شد چون که ایشون اتاق نداشت و بچه‌های دیگه هم اونو تو اتاقاشون نپذیرفتن والان که ایشون ۱۱سالشونه هنوز اتاق نداره و تو پذیرایی میخوابه ...نمی دونم شماها که هر دفعه بچه میارید مورد لطف رحمت خدا قرار میگیرید نمیدونم ..واقعا نمیدونم ما ... پشیونیم و هر روز با هم دعوا میکنیم
    • مریم IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      22 5
      قهه قهه ای همچون خندیدن علی صادقی در سریال خانه بدوش زمانی که مهمون داشتن مبلشان شکست ، میزنم🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅🤣
  • احمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    38 7
    اینا که هم خانه بزرگ دارن هم ماشین ولی تیتر چیز دیگست؟
  • ایرانی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    29 6
    اینکه یک نفر رو از آرامش ازل به جهنم دعوت کنیم دقیقا حسش چیه؟
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    44 5
    بچه‌ها رو اذیت نکن، به خاطر ی مصاحبه سفره رو انداختی پایین؟مگه میز ناهار خوری چشه؟اها !عکس هرچی ساده تر بهتر
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    12 7
    سلام منم خوشبختانه مادر 5فرزندم، فرزندان آخری ام دوقلو هستن، هرکس بهم میگه وای چرا میخای چیکار ولی من امیدم به خداست و توکلم به خدا، ان شاالله آینده شاهد موفقیت هاشون باشم دوس دارم فرزندام موفق و خوشبخت شوند، به نظر من هیچی به شیرینی بچه نیست، خداروشکر
  • آریا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    8 5
    آفرین منم عاشق خانواده پر جمعیت هستم خدا به عمرو زندگیتون برکت بده
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    33 6
    اتاق فکرتون رو دوست دارم 😁😄
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    47 5
    خونشون پیش ما لاکچری حساب میشه پولش از کجا اومده رو فقط خدا داند
  • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    40 6
    آرامش فرزندانت با پول به دست میاد اگر ۱۵ یا ۲۰ سال دیگه که بزرگ‌تر شدن و سر پول ناله کردن پ بهت طعنه زدن، جواب سربالا ندی ها
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    50 8
    این خانم هنوز متوجه نیست که آرامش رو سلامتی وپول میاره.پول نداشته باش ،بچه هات یه سرما بخورن اشکت درمیاد.اینا لباس نمیخوان؟!خوردوخوراک؟!تفریح؟!و... برو بدون پول اینارو داسته باش شعار بسه
  • فانوس IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    8 4
    نه پس بیا یه واحد ۴ خوابه تو الهیه با ماشین سانتافه بدن بهت میخواستی نزای
  • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    7 1
    باید درآمد خوبی داشته باشی تابتونی بچه ها راضی باشند ولی قبل ترمیگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر کاشکی قبلاً این جمله هارو هیج جا نمی‌دیدیم
  • ج امیری IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 4
    بسیار بودند بچه های زیاد دشتن و توکل بر خدا بزرگ کردن و به تحصیلات بالا تحویل جامعه کردند بچه زیاد نعمت است از طرف خدا ...
  • گل نرگس IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    7 2
    انشاالله همیشه سلامت باشید و خوشبخت
  • تست IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 4
    حالا بچه هاش کوچیکن غمی نداره . وقتی بزرگ شدند با هم صحبت می کنیم
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 1
    سلام من اهواز زندگی میکنم سه تا بچه دارم کارگرم بخدا به شکمشون هم نمیرسم مستجرم کسی هم کمک ماکنه یه ماشین به ما بدین حداقلرتو اسنپ خرجیم در بیارم
  • منصور IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 3
    خداوند این خانواده محترم رو در پناه خودش حفظ کند.. آفرین بر مینا خانم
  • عیسی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    8 8
    زنده باد مادری بزرگوار که باید برای نوعروسان الگو باشد یا برای مادرانی که به تک فرزندی یا حیوان پروری روی آورده اند زنده باشی
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 3
    خدا حفظ شون کنه🥰🥰🥰🥰
  • فاطمه IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 3
    خوشبحالشون . دعا کنید خدا به ما هم نگاه کنه و حا جنمون رو بده
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 3
    ما به زوج هایی که پنج سال بیشتره که ازدواج کردند می گیم که چرا بچه دار نمی شید یه جوری نگاهمان می کنند که ما حرف بدی زدیم
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 5
    سلام اخه یکی به این خانم بگه العان یک دونه فرزند هم نگهداشتنش مشکلات دارد اخه چهار تا والا خیلی دل و جرات دارید
  • مریم IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 4
    سلام مينا خانوم هزارآفرین بشماوهمه ی افراد فهیم خداروشکر میکنم ک هنوز احساس وارزش انسانی توی بسیاری از خانومای سرزمینم میدرخشه خداشما و شوهرتون و بچه‌ها رو زير سایه امیرالمؤمنین حفظ کنه
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    14 6
    اما وزن این خانم وفرزندانش نشان از تغذیه چند ده میلیونی داره
  • بهار IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    13 4
    منم تو خونه پرجمعیت بزرگ شدم،هیچوقت پدر و مادرم تنها نمی شدند.کوچیک که بودیم،باهم بازی می کردیم حالا که بزرگ شدیم،داریم،با خواهر برادرام رفت وآمد می کنیم،هیچوقت حوصلمون سر نمی ره.
    • آوا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      3 1
      نفسش از جای گرم بلند شده، از بالا ساپورت میشه
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 3
    بازم جای شکر که خانه ۷۰ متری داری آنی که همینم نداره با این شرایط اقتصادی چه کند
  • سید دانیال IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    10 4
    من دانشجو دکترام بیکارم با ۳۸سال سن یه شغل بهم بدید با ۱۰تومن حقوق خودم ۵تا میارم حرف الکی می‌زنید به خدا برا کرایه ماشین موندم برم دانشگاه
  • حسن IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 3
    واقعا فرزند بیشتر زمانی را درک مبکنی که بچه ات بخاطر شغل ویا زندگی مستقل از خونه رفته و تک و تنها داری زندگی میکنی وکسی نیست تا روزی یکبار ویا هفته یکبار ازت سری بزنه
  • زن ایرانی NL ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    12 6
    بابامنظورش اینه حقوق 20میلیونی نمیخوادکمه 50میلیونی میخواد... ی کم باهوش باشید.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    15 5
    از کیک های تولد بچه هایش و رنگ و روی سرخ و سفید شون ، معلومه چقدر بی پولی می کشند . 🤣
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    15 3
    خونه 70متری کوچیک می‌دونه ما در حسرت خرید 40متر هستیم
  • سمانه IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    11 2
    سلام من هم یک خانم ۳۵ساله دارای ۴فرزند هستم مستاجرم خودرو ندارم تلوزیون ندارم خیلی از وسایل زندگی عادیرو ندارم ۵ساله ک دارم بچه هامو نگهداری میکنم ولی دولت یه مسکن ملی بم نداد منو واجدشرایط ندیدن برای مسکن رایگان واقعا این انصافه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    12 6
    این گزارش یک نوع تبلیغ فرزندآوری است وچندنکته را عمدا قید نمیکند اول شغل همسر ودرآمد ایشون البته میشودحدس زد چون صحبت از۲۰میلیون میکند احتمالا همسرشان دریک نهاد وابسته به ... و دریافتی بیش از ۲۰تومان دارد دوم خانواده شوهر که ماشین هدیه میدهد ازشرایط مالی خوب برخوردارند واینکه درمخارج کم نمی آورد خیلی چیزها را نمی گوید امروز گرفتن خانه سازمانی یکنوع رانت است که به برخی کارمندان میدهند خلاصه گزارش یکم کلیشه ای است
  • حسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    9 3
    ماشاالله خانواده ایرانی یعنی این الان بحث اقتصادی برای فرزندپروری بهانه است باید فکرت رو عوض کنی ....الان هستند بسیاری از افراد سلبریتی و مشهور ما که خیلی هم پولدارن و همه چی براشون فراهم هست ولی به جای تشکیل خانواده سگ و گربه دارن..... و برعکس افراد مشهور خارجی خیلی هم تمایل به تعداد فرزند بیشتر دارن..
  • مهدی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 2
    اولا خونه ۷۰ متری ک شما با کنایه ازش گفتی الان حداقل آرزوی محال بیش از ۷۰ درصد جامعه س قطعا و اما بعد اجاره یک خونه ۴۰ متری تو‌ پایینترین نقطه تهران و البت اطرافش با حداقل امکانات میانگین ۱۰ تومن هزینه داره با احتساب رهن و اجاره شما خیلی اوضاع برات خوبه ک شروعت تو ۷۰ متری بوده و ادامه ش تو سازمانی احتمالا ۱۷۰ متری رایگان...
  • خان بزرگ IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 3
    خداوندسلامتی عافیت وعاقبت به خیری به شما وفرزندانتان عطا کند.درپناه حق،شاد و سربلندباشید.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 3
    وای خدای من چهار تا بچه در خانه ی 70متری اجاره خدا کمکشون کنه به آبنده ی بچه ها فکر کرده که گذاشته چهار تا بچه ی قد چنین قد بیاورد.فردا همین بچه ها وقتی در مدرسه می‌بینند امکانات مثل بچه های دیگر را ندارم از پدر و مادرشان شاکی میشوند .که چرا چنین شده
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    9 1
    خوب داره لباس ست تن بچه هاش کنه تو خوب خونه ای هم زندگی میکنه ما یکی داریم همون یکی هم نمی تونیم، تو یه خونه قدیمی مستاجریم
  • علی اقا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 1
    خوش به حالت با این آرامش فکری که خدا به شما داده قدرشو بدان همه دنیا پول نیست
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 4
    طوری از بچه دار شدن حرف می زنید انگار می خواین بچه گربه بیارید اولا زایمان امری سخت و طاقت فرساست که ۹ ماه بیماری برای مادر و هزینه های سرسام آور داره وصد البته که باید باتوجه به شرایط بدنی مادر از لحاظ پزشکی اقدام بشه بعضی از مادران متاسفانه بدون چک کردن سلامت روحی وجسمی اقدام کرده و خطرات زیادی برای خود وفرزندش میاره دوما داشتن فرزند نیاز به آمادگی وآرامش روحی مادر وپدر ورفاه مالی داره تا بآرامش ودور از استرس بزرگ بشه این فقط برای یه فرزند بود با آوردن فرزند دوم اوضاع خیلی پیچیده تر میشه در کنار لذتش نیاز به حمایت و همراهی یه پرستار یا حمایت صدر صدی مالی و روحی برای خانواده هست فقط برای داشتن سیاست جمعیت جوان بچه ها رو نمیشه بد بخت کرد داشتن جامعه سالم باسلامت روانی خیلی مهمتر ازکمیته
  • سعید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 5
    احسنت براین بانوی مسلمان
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 4
    ماشاالله،احسنت به شما
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 4
    سلام انشالله موفق و پیروز باشید اگه واقعا به خدا ایمان داشته باشیم خوا خودش همه چی رو جور میکنه من خوم یه دختر داشتم اصلا دوست نداشتم بچه ی دوم بیارم ولی دوباره باردار شدم و بچه مو هم نگه داشتم الان پسرم دو و نیم سالشه به خدا از وقتی اومده زندگیم زیر و رو شده همه چی رو به راه شده فقط کافیه خدا یه نگاه به آدم بندازه
  • باران IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 2
    سلام این نفسش از جای گرم بلند میشه همین پول کیکاش خرج چند ماه یکی مثل ما است
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 2
    انسانهای ساده کمی فکر کنید،هر کسی بیمارستان بقیه الله نمیتونه بستری بشه!!!!!!!!!!!!!!
  • جعفری IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 4
    افرین قهرمان
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 2
    به خونه 70 متری میگن خونه کوچیک خیلی ها با همین تعداد فرزند خونه 50 متری هم ندارند
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 2
    درود بر شما پدر ،مادرنمونه خدا خودتونو وفرزندانتونو حفظ کنه ونسل همه ی ما را پر برکت وباایمان وتقوا قراردهد. اینل اسوع والگوی ما هستند ولا غیر
  • بابک DE ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 0
    سیاستهای رشد جمعیت که همه شکست خوردند،هزارتا از این عکس‌ها هم برا ملت دلگرم کننده نیست
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 3
    آفرین به این قلم زیبا و آفرین به این بانوی باتقوا . وجود فرزند در خانه شادی و نشاط و برکت به دنبال دارد و برای ایام پیری پشتوانه بزرگی است.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 0
    سلام منم کیک میخام ولی نمیتونم بخرم.دیگه خونه ماشین پیشکش
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    3 0
    من که خدا شاهده نتونستم کیک تولدبگیرم برا بچه ام.حالا تو دو خاور کیک گذاشتی.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 3
    برای این مادر عزیز آرزوی موفقیت می کنم در پناه حق آن شالله فرزندان خوبی تحویل جامعه بدهند .