گروه سیاسی: دیپلمات‌ها و نمایندگان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در جدیدترین موضع‌گیری ضدایرانی آشکار خود در نشستی در بروکسل به خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه رأی دادند

به گزارش آسوشیتدپرس، توافق نمایندگان کشورهای عضو در این مورد، حالت پیشنهادی دارد و تصمیم نهایی در مورد خروج نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی در نشست دوشنبه (پس‌فردا) وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ می‌شود.

نام گروهک تروریستی منافقین از سال 2002 در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفته و اتخاذ تصمیم خروج آن از فهرست مذکور در حالی در شرف نهایی شدن قرار دارد که واشنگتن با وجود حمایت‌های بسیاری که از اعضای این گروهک در عراق به عمل می‌آورد، اخیرا اعلام کرد همچنان نام منافقین را در فهرست گروه‌های تروریستی خود نگه‌می‌دارد.

پیش از این، انگلیس نام این گروهک تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرده و دادگاه اروپایی نیز خواستار خارج کردن نام منافقین تروریست از لیست سیاه اتحادیه اروپا شده بود.

منافقین را اخراج می‌کنیم

اما دیروز مشاور امنیت ملی عراق برای چندمین بار تأکید کرد که دولت متبوعش قطعا اعضای گروهک تروریستی منافقین را که در این کشور سکونت دارند، اخراج خواهد کرد و تا 2 ماه آینده اردوگاه اشرف (محل استقرار منافقین در عراق) را برای همیشه تعطیل می‌کند.

موفق الربیعی، که در نشست خبری مشترک با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در تهران سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، با بیان اینکه ساکنان اردوگاه اشرف راهی جز بازگشت به ایران و یا رفتن به کشوری دیگر ندارند، افزود: ما خوب می‌دانیم تا چه اندازه دستان گروهک منافقین به خون ملت و مسئولان ایرانی آغشته است و چقدر آنها دست به توطئه و کشتار علیه مردم عراق زده‌اند، به همین دلیل، تصمیم گرفتیم پادگان اشرف برای همیشه بسته شود و این تصمیم برگشت‌‌ناپذیر است‌.

وی با اشاره به اینکه تا چند ماه دیگر پادگان اشرف به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد، گفت: ما قصد داریم هر مسئله‌ای را که ممکن است در آینده به روابط ایران و عراق صدمه بزند ریشه‌کن کنیم؛ چرا‌که همیشه خواهان روابط مستحکم با ایران هستیم و هر عاملی که امنیت ایران را از خاک عراق تهدید کند، تهدیدی برای امنیت عراق خواهد بود.

الربیعی همچنین خاطرنشان کرد که در میان اعضای منافقین ساکن در اردوگاه اشرف کسانی هستند که دستشان به خون افراد بی‌گناه عراقی آغشته است و ما حتما آنها را به دادگاه‌های صالحه‌ عراق تحویل می‌دهیم و کسانی هم هستند که مردم بی‌گناه ایران را کشته‌اند و در چارچوب توافقنامه امنیتی می‌توانیم آنها را به ایران تحویل دهیم‌.

سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی هم در این نشست خبری گفت: مرزهای 2 کشور مرزهای امنیت و دوستی است و دوطرف هیچگاه اجازه نمی‌دهند از مرزهایشان علیه دیگری استفاده شود.

از حیله دشمنان غافل نشوید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری در دیدار مشاور امنیت ملی عراق با تأکید بر لزوم هوشیاری مقامات عراقی نسبت به ترفندها و حیله‌های دشمنان، گفت: اگرچه امروز آمریکا در سراشیبی افول قرار گرفته و ملت‌های منطقه از جمله ملت عراق نسبت به 7 سال گذشته قوی‌تر شده‌اند، اما گروهی که از پشت صحنه، آمریکا را اداره می‌کنند، به دنبال تسلط کامل بر خاورمیانه هستند و از این رو نباید از کید و حیله دشمنان غافل شد.

کد خبر 73714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز