شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در آستانه دهه مبارک فجر در جمع شهروندان منطقه 16 گفت: انقلاب ما به برکت فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی (ع) شکل گرفت و اگر کمی منصافانه بنگریم انقلاب اسلامی، ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد و ما را از دست دشمنان و مستکبرین رهایی داد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف که در مسجد صاحب الزمان (عج) در محله یاخچی آباد منطقه 16 سخن می‌گفت، ضمن گرامی داشت دهه فجر با بیان اینکه انقلاب ما ریشه در نهضت حسینی (ع) و فرهنگ عاشورا دارد، گفت: از این جهت ما انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا و کربلا هستیم.

وی امام (ره) و شهدا را یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر کس که کمی منصف باشد متوجه می‌شود که ما امروز زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم.

به گفته شهردار تهران انقلاب ما فقط با مبارزات دهه‌های 40 و 50 شکل نگرفته بلکه صدها سال مبارزه اتفاق افتاده و شخصیت‌های بزرگی شهید و تبعید شده و تلاش کردند که نتیجه آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قالیباف با بیان اینکه باید به خوبی فلسفه انقلاب و رسالت خود را درک کنیم، تصریح کرد: در این خصوص ما مسئولین حتما وظیفه سنگین تری نسبت به مردم داریم.

وی در ادامه به اعتقادات برخی از مخالفان انقلاب و امام (ره) اشاره کرد و گفت: برخی افراد هم مخالف فرهنگ انقلاب و نظام بودند و دین را امری شخصی می‌دانستند و معتقد بودند که دین نمی‌تواند در جامعه و زندگی مردم وارد شود اما حضرت امام (ره) در مقابل همه این تفکرات انحرافی ایستاد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از نیروهای حماس گفت: در دهه 60 همه کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی که یک دهم توان امروز را نداشت ایستادند و شکست خوردند. اما دیدید که حزب الله در جنوب لبنان پس از 30 روز مقاومت  با این رژیم پیروز شد و حماس نیز اسرائیل را شکست داد. این پیروزی ها همه به برکت خون شهداست.

قالیباف افزود: امروز در آفریقا، جنوب شرق آسیا و مخصوصا خاورمیانه بسیاری از کشورها در نا امنی هستند و اگر امروز ایران در گهواره آرامش است به برکت امام و شهداست که مظلومانه برای رضای خدا در میدان جنگ ایستادند و جنگیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو قطبی بودن تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکل در شمال و جنوب شهر وجود دارد. البته چنین مشکلی در شرق و غرب تهران نیز دیده می‌شود اما میزان آن کمتر است که ما با تلاش خود نه تنها اجازه ندادیم فاصله بین شمال و جنوب شهر افزایش یابد بلکه بر اساس عدد و ارقام این فاصله کمتر نیز شده ست.

شهردار تهران در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف هم به ارائه مطالبی پرداخت و گفت: در کارهای عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بخش آسیب های اجتماعی، حوزه های دینی و تربیتی و آموزشی، توجه به مدارس، ایجاد فضای سبز و غیره اقدامات مناسبی در شهرداری تهران انجام شده است.

قالیباف از جمله مشکلات اساسی منطقه 16 را کمبود سرانه‌های خدماتی، بالا بودن تراکم جمعیت و بافت‌های فرسوده دانست و گفت: در این خصوص اقدامات مناسبی انجام شده که از آن جمله می‌توان به توافق با پادگان قلعه مرغی با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان اشاره کرد که در مرحله نخست 180 هکتار از آن تا پایان سال در اختیار شهرداری قرار    می‌گیرد که آثارش را درافزایش سرانه‌ها  در آینده خواهیم‌دید.

وی افزود: احداث پل جوادیه به عنوان یکی از زیباترین پل‌های کشور که 8 ماه از شهرداری زمان گرفت از دیگر اقدامات شهرداری تهران است. در این پروژه از میان 35 طرح، یک طرح برای این پل انتخاب شد و کارها انجام شد و امیدواریم که این پل در روز 12 فروردین ماه همزمان با روز جمهوری اسلامی به بهره برداری برسد.

شهرداری تهران ادامه داد: انتقال سردخانه متعلق به شهرداری از مناطق 16 و استفاده از زمین 3 هکتاری آن برای افزایش سرانه‌ها و همچنین ساخت مجموعه بزرگ نینوا در منطقه 11 از دیگر اقدامات شهرداری است که سرانه‌های مختلف شهر را افزایش می‌دهد.

قالیباف در پایان با بیان اینکه تا جایی که بتوانیم در کمک به شهروندان رفتار اقتصادی نمی‌کنیم، گفت: من به هر منطقه‌ای که می‌روم نامه‌های بسیاری از سوی شهروندان به دستم می‌رسد که در آن درخواست‌های مختلفی دارند ما ظرف مدت یک هفته پاسخ آن‌ها را خواهیم داد و به شهروندان می‌گوییم که درخواستشان قابل انجام است یا خیر.

شایان ذکر است در پایان این مراسم دکتر قالیباف از 5 تن از جوانان منطقه 16 که در المپیادهای مختلف ریاضی و فیزیک کشوری‌، جشنواره خوارزمی و مسابقات جهانی کاراته بانوان صاحب عنوان شده بودند قدردانی کرد.

کد خبر 73743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز