یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

"همشهری آنلاین: آناتولی کارپف، قهرمان 58 ساله شطرنج جهان با حضور در دفتر شهردار تهران با محمدباقر قالیباف دیدار کرد

آناتولی کارپف گفت: تهران را متفاوت تر از گذشته دیدم. به گزارش خبرگزاری مهر، "آناتولی کارپف" در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های شهردار تهران، تصریح کرد: بار دوم است که به تهران سفر می‌کنم. درفاصله بین این دو سفر تغییرات بسیاری را در شهر تهران از لحاظ راه‌ها و فعالیت‌های ساختمانی دیدم.

این قهرمان شطرنج جهان، پیشرفت شطرنج در ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وجود بازیکنان نوجوان، آینده درخشانی را برای شطرنج ایران نوید می‌دهد. احسان قائم مقامی نیز که هم اکنون در این جایگاه قرار دارد از نوجوانی در شطرنج حضور داشته است.

به گفته کارپف، رئیس فدراسیون شطرنج روسیه معاون رئیس جمهور و نایب رئیس فدراسیون هم مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور است و حمایت‌های دولت از شطرنج بسیار زیاد است.

دربخش دیگری ازاین دیدار، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران به عنوان نماینده جامعه شطرنج از شهردار تهران به خاطر حمایت‌هایی که از این ورزش داشته قدردانی کرد و گفت: این یادگاری که شما به جامعه ورزش ایران تقدیم کردید بسیار ماندگار است. شاید ورزش در ایران آن قدر کارشناسی دیده نشده ولی حضور چنین چهره‌ای در تقابل با یک بازیکن ایرانی که باید مراحل ترقی را طی کند بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

قالیباف نیز در این خصوص اقدامات شهرداری و حمایت از ورزشکاران وجامعه ورزشی را یک وظیفه دانست و برای همه ورزشکاران آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

کد خبر 74414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز