مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسگر شرکت رایتئون، آزمایش شبیه‌سازی فضایی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

حسگر طراحی و ساخته شده شرکت رایتئون جهت افزایش آگاهی از اینکه چگونه ذرات معلق آب و هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد در آزمایشی نشان داد که هیچگونه تاثیری از تداخل امواج الکترومغناطیسی در فضا نمی‌پذیرد.
 
همچنین با تکمیل رضایت‌بخش تست‌های ارتعاش، حسگر سنجش پلاریمتری ذرات معلق، تست دیگری را پیش رو دارد با هدف بررسی و آزمایش اینکه آیا این وسیله به مدت سه سال در شرایط دشوار دمایی و خلأ در فضا می‌تواند دوام بیاورد یا نه. این سومین و آخرین فاز تست محیطی است که شرکت و تسهیلات ساخت مربوطه در سگوندو کالیفرنیا آن‌را به انجام می‌رساند.
 
این حسگر برای پایش آب و هوا روی ماهواره گلوری ناسا طراحی شده و انتظار می‌رود تا انتهای سال جاری میلادی پرتاب شود. رایتئون پیش‌بینی می‌کند که تست‌های موردنظر به‌موقع انجام شود تا در سه ماهه اول 2009 تحویل ناسا شود. حسگر مذکور مجهز به 185 المان اپتیکی شامل شش تلسکوپ به‌دقت تنظیم شده است. این وسیله برای تشخیص و شناسایی گونه‌های متنوع ذرات معلق طراحی شده و به‌دقت، توزیع جهانی و دوره دوام آنها را اندازه‌گیری می‌کند.
 
به گزارش سازمان فضایی ایران، شرکت سامانه‌های هوابرد و فضایی رایتئون، تولیدکننده پیشرویی در زمینه سامانه‌های حسگر است که به طور خاص برای نیروهای نظامی، اطلاعات در دسترس، دقیق، به‌موقع و قابل ردگیری فراهم می‌کند.
کد خبر 73823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز