همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه کشورمان پیگیری‌های لازم را در زمینه برقراری آب رودخانه هیرمند با طرف افغانی در سطوح مختلف جهت الزام دولت افغانستان به اجرای معاهده هیرمند بعمل آورده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به قطع جریان آب هیرمند در هفت ماه گذشته و بروز مشکلات عدیده برای مردم منطقه سیستان، وزارت امور خارجه چه پیگیری‌هائی در این زمینه داشته و نتایج آن چه می باشد، اظهار داشت: از زمان قطع جریان آب هیرمند در تیر امسال، وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم و رایزنی در این زمینه را با طرف افغانی در سطوح مختلف جهت الزام دولت افغانستان به اجرای معاهده هیرمند بعمل آورده است.

حسن قشقاوی افزود: برهمین اساس دهمین اجلاس کمیساران آب هیرمند با پیگیری‌های مداوم وزارت امور خارجه 24 و 25 دی امسال درکابل برگزار شد و هیئت ایرانی در این اجلاس، اعتراض شدیدی به قطع جریان آب هیرمند کرد و خواستار تمکین دولت افغانستان به تعهدات خود براساس معاهده 1351 هیرمند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین اخبار دریافتی حاکی از آن است که جریان آب هیرمند این هفته در منطقه سیستان اگرچه به مقدار کم ،برقرار شده است اما موضوع کماکان در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد تا حقابه کشورمان به طور کامل تامین و جریان آب هیرمند استمرار داشته باشد.

کد خبر 73858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز