همشهری آنلاین: تولید خودروسازان داخلی در ۱۰ماه منتهی به دی‌ماه سال ۸۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنا به گزارشی که اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن به نقل از ادره کل دفتر ماشین‌سازی و نیروی محرکه منتشر کرده است: در مجموع خودروسازان در مدت یاد شده بیش از یک میلیون و ۴۳ هزار خودرو تولید کردند.

میزان تولید خودرو سواری کشور در این مدت بیش از ۸۵۰ هزار دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد بیشتر است.

بنابراین گزارش، در دی امسال نیز تولید انواع خودرو به ۱۲۰ هزار و ۲۸۶ دستگاه رسید که نسبت به دی سال گذشته ۴۰ رشد داشت.

براساس این گزارش، در دی امسال تعداد ۹۸ هزار و ۵۶۸ دستگاه انواع خودرو سواری در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد دارد.

بیشترین تعداد خودرو تولید شده از لحاظ میزان تیراژ در دی امسال شامل پراید نسیم و صبا ۳۴ هزار و ۷۵۹ دستگاه، پژو انژکتوری ۱۲ هزار و ۵۸۳ دستگاه، پژو پارس ۶ هزار و ۲۹۴دستگاه ، پژو روآ ۶ هزار و ۱۳۴ دستگاه، پژو ۲۰۶ به تعداد ۵ هزار و ۶۲۳ دستگاه، سمند ۴هزار و ۸۹۴ دستگاه، پژو روآ گازسوز یک هزار و ۳۵۲ دستگاه و پراید نسیم و صبا گازسوز یک هزار و ۱۰۹ دستگاه بود.

این گزارش حاکی‌است، در دی امسال شرکت ایران خودرو تولید خودرو سواری تندر ۹۰ خود را به دو هزار و ۶۲۴ دستگاه رساند و شرکت پارس خودرو در تولید این خودرو به مرز دو هزار و ۴۶ دستگاه رسید.

بنابر این گزارش، طی دوره زمانی یاد شده بیشترین خودروی تولیدی در گروه‌های مختلف خودروسازی شامل گروه وانت ۱۸ هزار و ۷۸۲ دستگاه، گروه کامیون بالغ بر یک هزار و ۷۰۷دستگاه، گروه خودروهای دو دیفرانسیل بالغ بر ۷۲۷ دستگاه، گروه مینی بوس ۳۴۰ دستگاه و گروه اتوبوس ۱۶۲ دستگاه بوده است.

کد خبر 73906

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز