به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، این پرنده حداکثر گنجایش هشت سرنشین را دارد و با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت مقصد پرواز میکند. سیگما – ۶ میتواند به طور جداگانه و ضمن تعویض قطعات به پرنده باری، هواپیمای مسافری و هواپیمای پستی تبدیل شود. علاوه بر این، با تعویض قطعات و محفظهها کابینها، این پرنده قابلیت شرکت در ماموریتهای دفاعی را نیز خواهد داشت.
در چند سال گذشته، طرحهایی به منظور ساخت هواپیماهای برقی عمود پرواز در همه جا وجود داشته است، اما اکثر آنها یا طرحهای آسانسور و کروز، با سیستمهای رانش افقی و عمودی مجزا، یا طرحهای رانش بردار هستند که سیستمهای رانش خود را مستقل از بالها به کار میاندازند.
طراحیهای بال کج بسیار کمتر رایج شدهاند، شاید به دلیل نگرانی از این که بالهای عمودی در موقعیت شناور باد زیادی میگیرند و باعث میشوند هواپیما برای حفظ سطح و موقعیت خود در آسمان دچار وضعیت سختی شود.
مفهوم بال کج به عنوان مبنای طراحی سیگما - ۶ به کار رفته است. کل مجموعه بال کج و بالهای کوچک عقب به شکل V با پهنای ۱۱.۶ متر، با شش پایه دارای قطر بزرگ با مجموعهای از ابزارهای فرود در سمت عقب کابینها و محفظههای جدا شونده حمل مسافر و بار، تکمیل میشود. محفظهها و کابینهای این پرنده برای انجام هرماموریتی قابلیت تعویض و جا به جایی دارند.
کابینها و محفظههای این پرنده در زمینه بازار نوظهور «عمود پروازان برقی» بسیار بزرگ هستند. محفظههای باری محموله قابل توجه ۹۰۷ کیلوگرمی را حمل می کنند و کابینهای مسافری شش تا هشت نفره با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت هوا را میشکافند. هنگامی که سیگما - ۶ فرود آمد، محفظهها و کابینها از بدنه هواپیما جدا می شوند و روی یک شاسی اسکیت بورد الکتریکی مستقل کوچک با چرخهای تمام متحرک که قابلیت تغییر مسیر در همه جهات را دارند در اطراف مکان فرود سیگما – ۶ میچرخند. همین روبات های اسکیت برد می توانند در صورت لزوم کل هواپیما را بلند کرده و حرکت دهند.
بیشتر بخوانید:
نظر شما