سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فردا در بانکوک به مصاف تایلند می‌رود.

این بازی از گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی برگزار خواهد شد. در دور نخست بازی‌های این گروه ایران در ورزشگاه آزادی با 6 گل سنگاپور را شکست داد و در صدر جدول قرار گرفت اما دومین مسابقه به آسانی بازی اول نخواهد بود.

تایلند، حریف دوم تیم ملی ایران در نخستین بازی، میهمان اردن بود و در شهر امان به تساوی بدون گل مقابل این تیم رضایت داد. این تیم در مکان صدو بیست و چهارم جدول فیفا قرار دارد اما یکی از مدعیان صعود از گروه پنجم رقابت‌ها به شمار می‌رود.ایران و تایلند تا‌کنون 10 بار به صورت رسمی مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این بازی‌ها تیم ملی فوتبال ایران هشت بار به پیروزی رسیده و تنها دو بار تایلند موفق به کسب نتیجه تساوی شده است.

بازیکنان تیم ملی ساعت 15 دیروز  در ورزشگاه راجامانگالا تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند. ملی‌پوشان در آمادگی کامل قرار دارند و دایی می‌تواند از وجود همه بازیکنانش در این مسابقه حساس استفاده کند. تیم ملی با کمترین تغییر نسبت به بازی با سنگاپور مقابل تایلند قرار می‌گیرد.

دایی: بازی آسانی نخواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است بازی با تایلند مسابقه آسانی نخواهد بود و ملی‌پوشان نباید با غرور مقابل این تیم قرار بگیرند.

علی دایی در حاشیه تمرین تیم ملی در گفت‌وگو با تلویزیون تایلند گفت: «ما بازی سختی پیش‌رو داریم و نباید این بازی را آسان فرض کرد. با این حال ایرانی‌ها فکر می‌کنند ما کار راحتی برابر تایلند خواهیم داشت.» وی تایلند را تیمی سرعتی ارزیابی کرد و گفت: «تایلند همیشه رو‌درروی ما بازی خوبی انجام داده است و اگر به آمار توجه کنیم، می‌بینیم که ایران پیروزی‌های خیلی پرگلی برابر تایلند نداشته است. به همین خاطر است که می‌گویم بازی سختی داریم و بازیکنان ما نباید با غرور به میدان بروند.»

دایی با ابراز رضایت از شرایط میزبانی تایلند گفت: «همه چیز آماده است و شرایط بسیار خوبی در اینجا حکمفرماست.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا این تیم اصلی ایران است یا تیم دوم، گفت: «این تیم دوم ایران نیست. ما با تیم اول‌مان به اینجا آمده‌ایم و در بازی‌های دیگر تنها سه یا چهار بازیکن به این تیم اضافه می‌شوند. بنابراین ما تیم دوم نداریم و در حال حاضر هم برای بازی با تایلند قرار نیست بازیکن دیگری به تیم ما اضافه شود.»

مساوی، آرزوی تایلند

تفاوت معنادار سطح فوتبال دو کشور به اندازه‌ای است که رئیس فدراسیون فوتبال تایلند تنها به کسب یک تساوی در بانکوک امیدوار است. ماکودی در خصوص این مسابقه گفت: «گرفتن یک امتیاز از تیم قدرتمند ایران هم نتیجه‌ خوبی برای تایلند به حساب می‌آید. بازی‌های‌مان همیشه برابر ایران حساس بوده است. اگر به تاریخ بازی این دو تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و مقدماتی جام ملت‌های آسیا نگاه کنید، می‌بینید که همیشه بازی‌های حساسی بین ایران و تایلند برگزار شده است.»

ماکودی درباره‌ پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ این بازی گفت: «برای صعود نیاز به کسب امتیازهای خانگی داریم. اما برابر قدرتی مانند ایران، گرفتن یک امتیاز هم با ارزش است چرا که می‌توانیم در سایر بازی‌های خانگی نتایج لازم را کسب کنیم.»

‌اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال تایلند در خصوص کریم باقری هم جالب توجه است. وی در این خصوص گفت: «اکنون که می‌بینم همچنان باقری بازی می‌کند، تعجب می‌کنم. تمام بازیکنان تایلند که هم دوره باقری بودند یا فوتبال را کنار گذاشته‌اند یا مربی شده‌اند.»

به دنبال دومین سهمیه صعود

پیتر رید انگلیسی هدایت تیم ملی تایلند را برعهده دارد. او به مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور قول داده تیمش را به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌ها برساند. در این گروه البته ایران شانس نخست صعود به حساب می‌آید و تیم‌های تایلند و اردن برای به دست آوردن مکان دوم جدول گروه تلاش می‌کنند.کسب یک امتیاز در بازی با ایران هم می‌تواند تایلند را در رقابت با اردن پیش بیندازد.

رئیس فدراسیون فوتبال تایلند در این خصوص گفته است: «مطمئن هستم که از این گروه ایران و تایلند به مرحله‌ بعد صعود می‌کنند.»

تیم ملی تایلند پیش از بازی فردا ، یک مسابقه تدارکاتی مهم مقابل تیم جوانان دانمارک برگزار کرد و مقابل این تیم به تساوی 2 بر 2 رسید. پیش از این بازی هم شاگردان پیتر رید تیم ملی لبنان را در یک بازی تدارکاتی 2 بر یک شکست داده بودند.

کد خبر 73982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز