دریافت کدملی دارندگان ملیکارت فقط برای یک نوبت انجام میشود و در مراجعات بعدی نیازی به این کار نخواهد بود و لازم است مشتریان به علت ایجاد نشدن مشکل در دریافت خدمات خودپرداز در آینده، در وارد کردن شماره ملی خود، دقت کافی را داشته باشند.
دارندگان ملیکارت در صورتی که در زمان استفاده از دستگاههای خودپرداز با پیام درخواست کد ملی مواجه شدند، کد خود را وارد کرده و به ادامه عملیات اقدام کنند، در عین حال تا قبل از پایان بهمن چنانچه کد ملی خود را همراه نداشته باشند، میتوانند با زدن کلید انصراف، عملیات بانکی مورد نظر خود را انجام دهند.