گروه حوادث: فرار سارق شیشه شکن از اداره پلیس آگاهی، نه تنها باعث نجات او نشد، بلکه راز ناگشوده چندین سرقت‌ از طلافروشی‌‌ها به شیوه شکستن شیشه را گشود

متهم فراری یکی از 2 سارقی بود که ماه گذشته، طی چند ساعت 6 طلافروشی را در پایتخت مورد دستبرد قرار داده بودند. سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت- روز گذشته در توضیح چگونگی فرار این متهم و دستگیری دوباره وی گفت: 15 روز قبل یکی از 2 متهم سرقت از طلافروشی‌های تهران که با شکستن شیشه ویترین، اقدام به سرقت طلا می‌کردند، پس از دستگیری هنگام انتقال به بازداشتگاه موفق به فرار شد.

با فرار این مرد، تحقیقات گسترده پلیسی برای به دام انداختن وی به‌صورت تخصصی آغاز شد و به این ترتیب کارآگاهان با روش‌های خاص خود توانستند در کمتر از 3ساعت، مخفیگاه متهم فراری را شناسایی کنند.

در حالی که عملیات بازداشت وی در حال اجرا بود، مشخص شد متهم به محض رسیدن به مخفیگاه خود با یک سارق سابقه دار کیف قاپ تماس تلفنی برقرار کرده است.

از آنجا که متهم علاوه بر سرقت از طلافروشی‌ها، به چند فقره کیف‌قاپی نیز اعتراف کرده بود، این احتمال که سرقت‌‌ها با همدستی این سارق انجام گرفته باشد، قوت گرفت و به این ترتیب با هماهنگی قاضی توکلی - بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران - تحقیقات برای شناسایی همدستان وی آغاز شد. علاوه بر این تماس، متهم با چند سارق سابقه دار دیگر نیز تماس‌هایی برقرار کرد، از آنجا که احتمال همدستی آنها با متهم فراری وجود داشت آنها نیز تحت نظر قرار گرفتند.

با گذشت مدتی، وقتی ماموران توانستند مخفیگاه جدید متهم فراری را در یک شهرک مسکونی در شهرستان شهریار شناسایی کنند، عملیات برای دستگیری سارق فراری آغاز شد، اما با ورود ماموران به مخفیگاه، سارق فراری با انگیزه فرار دوباره، با اسلحه سرد به ماموران حمله ور شد که در این هنگام ماموران با در نظر گرفتن قانون به کار‌گیری سلاح، وی را از ناحیه دست و پا هدف قرار دادند که با اصابت 4 گلوله وی راهی بیمارستان شد و در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد. 

سرهنگ محمدیان ادامه داد: دستگیری این متهم فراری، از آغاز تا پایان عملیات، تنها 30دقیقه به طول انجامید وطی 24 ساعت تمامی همدستان وی نیز بازداشت شدند.

گشودن راز سرقت از 7 طلافروشی

متهمان در مسیر بازجویی‌ها به سرقت از 7طلافروشی با روش شکستن شیشه و قاپیدن طلا در شهرهای استان تهران و سرقت از منازل و کیف‌قاپی اعتراف کردند.

این متهمان در ادامه مدعی شدند در هفته‌های گذشته، طرح سرقت از چند بانک و مرکز تجاری در تهران و حاشیه آن را طراحی کرده بودند و قرار بود در ایام نوروز، نقشه سرقت‌ها را به اجرا بگذارند که با دستگیری آنها، نقشه‌هایشان ناکام ماند.

کد خبر 74072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز