به گفته ارتش آمریکا، ۱۸ نوع مختلف خودرو زرهی استرایکر وجود دارند و به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۲.۵ میلیارد دلاری برای کی‌یف، خودروهای زرهی استرایکر نیز به اوکراین ارسال شد.

به گزالرش همشهری آنلاین، به گفته ارتش آمریکا، ۱۸ نوع مختلف از خودرو زرهی استرایکر وجود دارند. برخی از آنها به عنوان نفربر برای جابجایی سربازان به داخل و خارج از میدان نبرد ساخته شده اند، در شرایطی که برخی دیگر برای حمل سلاح هایی مانند خمپاره اندازهای ۱۲۰ میلیمتری و ایجاد آتش پشتیبان طراحی شده اند.

برخی مدل‌های استرایکر توانایی حمل سلاح های کالیبر متوسط و بزرگ را برای شلیک مستقیم به سوی نیروهای دشمن دارند و به عنوان نمونه توپ‌های ۳۰ میلیمتری یا حتی سلاح‌های بزرگ‌تر ۱۰۵ میلیمتری را حمل می‌کنند.

خودرو زرهی استرایکر در ابتدا با بدنه‌ای که قسمت زیرین آن صاف بود ساخته شد که آسیب‌پذیری این طراحی طی جنگ عراق در برابر بمب‌های دست‌ساز مشخص شد.

در پاسخ، ارتش آمریکا مدل‌های جدیدتر استرایکر که قسمت زیرین بدنه آنها وی شکل است را جایگزین نمونه‌های قدیمی کرد. در طراحی جدید، قسمت زیرین بدنه شبیه به طراحی مورد استفاده در خودروهای نظامی مقاوم در برابر کمین و مین (MRAP) است.

خودرو استرایکر قابلیت پیکربرندی در انواع مختلفی را دارد، از این رو، موارد استفاده گوناگون از جمله به عنوان خودرو مهندسی رزمی یا آمبولانس را ارائه می کند.  

خودرو زرهی استرایکر نسبت به بسیاری از نفربرهای زرهی دیگر گزینه سرسخت‌تر و مقاوم‌تری محسوب می شود. قوس جلوی این خودرو می‌تواند در برابر گلوله‌های مسلسل سنگین ۱۴.۵ میلیمتری مقاومت کند.

زره خودرو استرایکر نیز دفاع همه جانبه در برابر گلوله‌های ۷.۶۲ میلیمتری را ارائه می کند.

یک زره سرامیکی افزودنی نیز برای محافظت همه جانبه از خودرو در برابر گلوله‌های ۱۴.۵ میلیمتری قابل نصب است. داخل خودرو زرهی استرایکر نیز برای محافظت از خدمه پوشش داده شده است.

کد خبر 742870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 32
    خوراک موشک تاو و مالیوتکا است بفرستید بره هوا اوکراین گورستان خودروهای زرهی غربی
  • Arash IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    14 36
    با عرض سلام و احترام اگر آمریکا بما نگاه چپ کند برادران شکارچی تانک و نفربر با آرپی جی چنان بلایی به سر آنها می آورند که صدام گور به گور شده به حال آنها به گریه بیافتد.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      4 0
      ... موشک تاو خودش ساخت امریکاست🤣
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 13
    من هیچ نظری ندارم چون اصلانظرات منو پخش نممنید
    • میثم IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      خوب روزی چند ده هزارتا نظر ثبت میشه، همشون باید خونده بشه بعد تایید بشه، مگه چنتا نیرو داره این سایت