مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به واکنش آلمان به اعدام یک تروریست در ایران نوشت: ایران می‌تواند و باید در اولین گام، اعضای سفارت آلمان را ممنوع الخروج کند و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان را که رابط جمشید شارمهد با (BND‌) بوده و هویت او از سوی شارمهد افشا شده به دادگاه احضار و محاکمه کند.

شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین، حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان «دستور ترور دیکته دولت آلمان بود!» نوشت:

۱- وزارت خارجه آلمان در اعتراض به حکم اعدام «جمشید شارمهد»، سرکرده گروه تروریستی «تندر»، کاردار ایران در برلین را احضار و دو کارمند سفارت ایران را اخراج کرده است! جمشید شارمهد که به ارتکاب چند اقدام تروریستی و قتل عام ده‌ها نفر اعتراف کرده و علاوه‌بر اعترافات صریح نامبرده، اسناد این جنایات نیز در دست است‌ و تابعیت دوگانه آلمانی دارد.

فقط بخشی از اقدامات وحشیانه این تروریست عبارتند از:

بمب گذاری در حسینیه شیراز که شهادت ۱۴ نفر از عزاداران حسینی‌(ع) و مجروح شدن ۳۰۰ نفر دیگر  را در پی داشت.

بمب گذاری در سد سیوند شیراز و طراحی ترور مسئول این پروژه.

بمب گذاری و انفجار کفشداری حرم مطهر امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه.

به آتش کشیدن هتل جهان تهران در حالی که مشغول ساخت و تهیه بمب بود.

 ارتباط مستقیم و ضبط شده با ۹ افسر اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا CIA.

اجرای ۵ عملیات تروریستی در نقاط مختلف کشور.

طراحی ۲۳ عملیات تروریستی که با دستگیری او ناکام ماند. 

و ...

۲- دادگاه رسیدگی به جنایات این جرثومه فساد و تباهی در ۷ جلسه با حضور این تروریست وحشی و وکیل مدافع او و شاکیان و خانواده شهدایی که توسط او به شهادت رسیده بودند و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده و متهم به تمامی جنایاتی که مرتکب شده بود اعتراف کرده است، ضمن آن که ده‌ها سند غیرقابل انکار نیز از ارتکاب جنایات یاد شده حکایت می‌کرد که در دادگاه ارائه شده است.

۳- با توجه به موارد یاد شده کمترین تردیدی باقی نمی‌ماند که جمشید شارمهد، از سوی دولت آلمان مأموریت انجام عملیات تروریستی را بر عهده داشته است و اقدام وزارت خارجه آلمان در احضار کاردار ایران و اخراج دو کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران از نوع عملیات فریب و «‌فرار به جلو» برای پاک کردن ردپای دولت آلمان در این عملیات تروریستی بوده است. چرا که در عرف شناخته شده دیپلماتیک، وقتی یکی از اتباع دولت خارجی مرتکب جنایتی می‌شود، دولت متبوع وی (شارمهد تابعیت دوگانه آلمانی داشته است اگرچه ایران تابعیت دوگانه را قانونی نمی‌داند)، تلاش می‌کند تا پای خود را از ماجرا بیرون بکشد ولی دولت آلمان علی‌رغم تمامی اسنادی که از وقوع جنایات فراوان این تروریست حکایت می‌کند، دست پیش را گرفته و با فرار به جلو سعی دارد، اصل ماجرا را انکار کند! چرا؟! بخوانید!

۴- جمشید شارمهد تابعیت دوگانه ایرانی- آلمانی داشته است و در ایران تحت نظارت سفارت آلمان بوده و از طریق سفارت آلمان با افسر آژانس اطلاعاتی آلمان(Bundes nachrichten dienst (BND در تماس بوده است. حال چگونه می‌توان باور کرد که دولت آلمان و آژانس اطلاعاتی و جاسوسی این کشور (BND) از اقدامات تروریستی وی بی‌اطلاع بوده باشد؟! اسناد یاد شده نشان می‌دهند که دولت آلمان نگران اطلاعاتی است که جمشید شارمهد در اختیار مراکز اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران گذاشته و نقش سفارت آلمان در ترورها و سرپُل‌ها را لو داده است. دقیقاً همان نگرانی و اضطرابی که دولت انگلیس بعد از لو رفتن اطلاعات سّری خود از سوی علیرضا اکبری با آن روبه‌رو شده بود.

۵- آلمان با احضار کاردار و اخراج دو کارمند سفارت ایران درپی فرار از مسئولیتی است که در جنایات جمشید شارمهد داشته است. با این توضیح که دولت آلمان از این طریق می‌کوشد واکنش ایران به جنایات هولناک سرویس اطلاعاتی آلمان را در حد «‌مقابله به مثل‌» یعنی احضار سفیر آلمان و اخراج دو کارمند سفارت این کشور محدود کرده و تنزل بدهد و ایران را از محاکمه سفیر آلمان و شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی منصرف کند!

۶- انتظار آن است که جمهوری اسلامی ایران و مخصوصاً سرویس‌های اطلاعاتی کشورمان در این طرح فریب گرفتار نشوند و برای مقابله با جنایات دولت آلمان به اخراج دو کارمند سفارت آن کشور بسنده نکنند. پای خون پاک ده‌ها شهید و صدها مجروح در میان است. ایران می‌تواند و باید در اولین گام، اعضای سفارت آلمان را ممنوع الخروج کند و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان را که رابط جمشید شارمهد با (BND‌) بوده و هویت او از سوی شارمهد افشا شده به دادگاه احضار و محاکمه کند و گام بعدی باید شکایت از دولت آلمان به دیوان کیفری بین‌المللی (International Criminal Court‌) به جرم اعزام تروریست و قتل عام مردم مظلوم کشورمان باشد.

کد خبر 743936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 337
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    جناب شریعتمداری چرا اینقدر جنابعالی از روابط دیپلماتیک و سفارتخانه ها بدتان میاید شما مدام خواستار تعطیلی سفارتخانه های مختلف و قطع رابطه با سایر کشورها میباشید، آیا براستی وضعیت تأسف آور اقتصاد مملکت و معیشت ملت را مشاهده نمیکنید، هزینه اقدامات دلخواه شما را ما مردم عادی با فقرو تنگدستی روز افزونمان پرداخت میکنیم، یاعلی
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      آقای شاملو اتفاقا اگر سران مملکت درست با این کشورهای تمامیت خواه و جاسوسان داخلی شان برخورد کنند وضع اقتصاد هم درست میشود اگه با امثال روحانی و اعضای دولتش و یکسری از اصلاح طلب و اصولگرای وطن فروش برخورد شود وضع مملکت درست می شود
  • دوستدار نظام IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    آقای شریعتمداری راست میگه دولت باید زهره چشمی از این اروپاییها بگیره تا عبرت گرفته و با اپوزسیون های تجزیه طلب نظیر مهتدی و توده ای و منافق و چپ و راست همسو نباشه و درس بگیره !!! اگریکی از آنها اعدام شوند اینها ماستها را کیسه میکنند!!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    این دولت ها غربی به زورگویی عادت کردن فکر میکند کی هستند این ها با دزدی وخرابکاری وچون چندکشور باهم هستند فکرکردن هرغلطی میخوان بکند کسی با اینها کاری ندارن گور خوانید. شماها ادم که باما طرف بشوید نیستید چون وجودانراندارید
  • ناشناس FR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    امثال شماکشوررانابودکرد
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    یکی پریز این آقا رو ازبرق بکشه.دوباره وصل کنین شاید به روز شد....😀
  • محمود DE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    آقا آروم بگیر ! مگه این کشور وزیر خارجه نداره که با دیپلماس کار و پیش ببره ؟! مدیر مسوول یک روزنامه کم اقبال که نباید یا تنگه هرمز ببنده و یا بگیر و ببند راه بندازه . تو رو گذاشتن مثلا کار فرهنگی انجام بدی . چته آخه فقط آشوب یلدا؟
  • کوروش IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    جناب شریعتمداری لطفا ازسیاست کناربروید ونظرندهیدچون باهمین نظرات ناشیانه وخطرناک دلاربه ۵۵۰۰۰تومان رسیده است.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    از درد ملت خبر نداری
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    شریعتمداری یکی از کسانی است که کمر همت به نابودی ایران بسته
  • مانی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    این روزنامه ها پول از کجا میارن . مگه این قدر مطمن نیستن خواب رفراندوم بزارن
  • ابی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    آقای شاملو کاملا درست گفتن .تمام بدبختی مردم از دست آدمهایی مثل شریعتمداری است که در این دولت کم هم نیستن .راستی حسین آقا از ویلای کردان چه خبر .دلار چنده .
  • ناشناسر IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    آلمان پرو شده سفرای ایران اخراج کرده یعنی گستاخی جواب گستاخی را با چی بدهن بگن خوب کاری کردید سفرای ایران اخراج کردید
  • امیر IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    شما مدیر یک روزنامه هستی نه دیپلمات ایران . این مسایل به شما ربطی نداره .. اگر قرار باشه کشور با افکار امثال تو بچرخه فروپاشی اقتصادی و اجتماعی رو حتما در پیش داریم .. پس لطفا شرایط ایران رو بدتر نکنید و بگذارید عقل تصمیم. بگیره .. ممنوع الخروجی اعضای سفارت یعنی گروگان گیری و اعلان جنگ ... امثال شما عاملی هستن برای نابودی کشور .. خدا داند باید باید ببینیم چقدر نفوذ داخل کشور هست که عمدا دارن کشور رو به سمت باتلاق میبرن
  • ناصر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    گناه دارن حداقل اجازه بفرمایید سرمای سخت زمستان تموم بشه بعد اخراجشون کنید. شریعتمداری اولین کاسب تحریم هستش
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    بدبختی مردم ما اینه که امثال تو برامون تصمیم میگرن
  • مهدی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    چه دلیلی داره که دولت آلمان در طراحی ترور داخل ایران دست داشته باشه مثلا ی مسجدی درشیراز بمب گذاری کنن چه نفعی برای دولت آلمان داره وچرا همه دولتها از نظر شما با ما دشمنن ،چراااااا؟ یک دلیل بوجود آمدن تروریست نتیجه برخورد غلط و شیوه نادرست سیاستمداران کشوروهمچنین جنگ باعقاید وافکار دیگران است.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    اقای شریعت مداری کار شما شده فقط تحریک بیشتر تندروها که داریم میبینیم چه بر سر کشور اوردن که نزدیک پرتگاه هستیم به این نمیگن مبارزه با امپریالیسم بلکه به نوعی خودکشی و نابودی این ملک است.ادعات هم میشه خیلی میفهمی